Forum > Demolåtar
Can't find paradise (Pity old fart)
spacetrucker:
Tjo... tackar för kommentarer :D
Nu har jag spelat om basen, eller rättare sagt spelat in basen. Tidigare var det "bara" en midibas. Tänkte lägga upp en ny version igår men kom liksom inte nån vart med pianosolot. Testade en massa olika sound men inget lät mindre "fjösigt" eller nåt... nån som har nåt bra förlsag :unsure:?
Mittpartiet med knastret fick omväxlande kritik... jag ville väl beskriva att det är frågan om en såpass gammal fjärt att det då det begav sig bara fanns gamla stenkakor eller tidiga vinylplattor B). Har själv vant mig vid det partiet såpass så jag kan inte komma på hur jag skulle ha gjort det på nåt annat sätt. En brejk ville jag ha där i alla fall och så blev det som det blev.
Återkommer med ny version så småningom.
Space
EasyPeasy:
Härlig låt, man blir glad!
Jag tror pianoljudet skulle kunna passa bra, men det är alldeles för midi-likt. Jag skulle också vilja höra mer "solo i solot" :)
Riktigt catchig låt alltså!
zorrow:
Det här var ju medryckande! Uriah har rätt kring den lilla surheten och jag tror att det är orgeln bakom som har en ton som låter off men jag tycker att det försvinner en bit in i låten. Och byt pianot mot acke om ni inte hittar ett bätte ljud. Knastret får inte full effekt eftersom sången inte matchar knastret. Process sångpartiet i knastermaskinen så tror jag du får en bättre vintage känsla. (såg att det redan var skrivet men tål att upprepas) Lycka till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida