Forum > Demolåtar

Can't find paradise (Pity old fart)

(1/3) > >>

spacetrucker:
Tjo B)

Har legat lågt ett tag men nu blidde det till nåt igen. Har rätt nyligen flyttat och det här är nu första alstret från nya studion.

LÅTNAMN: Can't Find Paradise (Pity Old Fart)
ARTIST/GRUPP: Krister&Calle
GENRE: Gubb-pop
LÅTLÄNGD: 03:42
KOMPOSITÖR: Calle
Text: Krister
PRODUCENT: Krister
MEDVERKANDE: Calle på akustisk gitarr och sång, Krister på resten
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
[mp3=200,20,0,center]http://www.moondawnmusic.com/music/paradise.mp3[/mp3]

Fram med sågarna. Jag har lyssnat på denna så många gåner nu så jag blitt döv för alla brister och sånt.

Space

Cube:
Schysst låt det här :)  ackeguran lät riktigt schysst tyckte jag.  Hela låten känns lite basfattig annars. Går kanske att fila på pianosolot lite med :) 

bjurte:
Trevligt lunkande låt det där och akkeRiffet är gött.
Det enda negativa skulle väl vara att nämda Riff låter lite surt ibland(ostämd gura?)

Kornstad:
Skön låt!

Kul ide med knastret som kommer in i låten. Dock ligger detta väldigt nära och varmt i mixen, medan sången låter mer telefonlur, eller typ en gammal radio av ngt slag. Kör knastret med samma effekt som sången så låter det nog lite mer "trovärdigt". Gillar riffet och att ni kör låten med acce-gura.

Eddi:
Fin gammal fjärt? :lol:
Lyssnade innan jag scrollade ner till facit. Jorå ackeguran är superb och sången lika så fler stämgrejor skulle inte direkt skada men det är bra som nu. Basfattig ja jo ingen bas var väl med och kaggen hördes inte men det ska den ju inte enligt HM. Skön orgel som kanske skulle upp en anings och pianosolot kunde vara lite rappare. Men skön gubbrock yes.
mina 50 öre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion