Forum > Färdiga produktioner
mahan - Sommarenergi(t)
Yllet:
Hej
Ja det var ju en "småtrevlig" bit. Dock är låten väldigt enformig, men det kanske är kännetecknet för en sommarplåga?
Mixen känns väldigt jämntjock, den lixom tuggar på från början till slut utan att det händer något och refrängen infinner sig inte riktigt så som den borde "smälla" på enligt mig. Det handlar nog mycket om att leadsången inte förändras så mycket i dynamik från vers till refräng, förutom att körerna tittar in.
Låten börjar lite abrupt, varför inte ett lägga till ett regelrätt reggae trumintro?
Sommarplåga?! hmm... nej, men att ligga på rygg och guppa i en liten fiskebåt med armarna bakom huvudet och smålyssna, ja...
/Jon
tsmalmbe:
Stålpannor i börja ja, där har vi det. Jämntjockt? Jo, det också. Inte många handgjorda fills eller sånt, och ljudbildne är full med samma saker från början till slut. Mixmässigt skulle jag helt enkelt höja på sången för denna låt rider ju på sången och kompet är lite sekundärt kanske? Det här är ju just vad sommaren behöver förstås, lättsam sommarenergi :)
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.06.2009, 01:13:31 ---Stålpannor i börja ja, där har vi det. Jämntjockt? Jo, det också. Inte många handgjorda fills eller sånt, och ljudbildne är full med samma saker från början till slut. Mixmässigt skulle jag helt enkelt höja på sången för denna låt rider ju på sången och kompet är lite sekundärt kanske? Det här är ju just vad sommaren behöver förstås, lättsam sommarenergi :)
--- Slut citat ---
Danke!
Gammal låt som behöver uppiggning, eftersom så många kommenterat så lovar jag att ny version kommer inom kort. Hur låter den då.... well see!
tackar för lyssning o kommentar
'h. johan
asti:
I don´t like reggae - I hate it! :D Det är normalt min inställning till den musikarten, men det här var festligt - gjort med en rejäl glimt i ögat!
Synd att du inte skrivit ut texten, det verkar vara en väldig massa symbolik som man riskerar att missa! :)
Nej, jättekul faktiskt när man tillåter sig att skoja till det ibland och inte alltid är så pretentiösa och navelskådande som vissa andra dysternissar! :rolleyes:
Kul!
/Asti
mahan:
SOMMARBUMP 2011!
En låt från långt tebaks, sommarplåga då, varför inte nu?
Klös mig skjut mig men här e den igen!
h... johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida