Kontrollrummet

Gurano - Slipping Mind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Det går inte att sova så jag sätter mig vid dator för att plinka lite. Inspirationen infinner sig dock inte riktigt så det enda jag lyckades trycka ur mig var detta 1 minuters-stycke (typ hjärnsläppsuppbyggt). Jag vet inte ---- funderar på att ha det som ett grundintro till ett lite längre suggestivt stycke jag håller på med.

Kan det funka som intro, om jag bygger ut det lite - eller ska jag hålla det stramt i all enkelhet? ja kanske rent av skrota hjärnsläppet :)
Tyck gärna till om vad ni vill?

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SlippingMind.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
absolut att det kan funka...bygger du vidare på den pulsen du har så kan det bli riktigt suggestivt...det ligger nära tillhands att tänka lite åt det pampiga symfoniska, filmiska hållet...nu är ju inte det riktigt min tekopp men jag tycker det finns potential...kanske åt andra håll också...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
..låter som en spännande inledning det här..må hjärnsläppet fortleva :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEt låter njutbart det du har presterat här. Men du behöver partier efter det här, det finns inget tema ännu (?), men jag håller med alla föregående talare.

Konstruktiv kritik: Skapa ett bra symfonirock tema på din gura. Mycket brass och strings som kompar (eller kontrapunktiskt) förstärker temat

Ha det Gurana! Detta kan bli skitbra!
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Mja, onsdag = motvallskärring. Snygga ljud, snygg atmosfär men annars ... inte bra. Sätt ett gäng musik att vara fria i tonspråk och lira tillsammans. Början låter som en mollvariant av Glassbilen.

Potential då? Absolut men med mycket styrning och "fiffning", som det är nu håller det inte i mina öron.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
absolut att det kan funka...bygger du vidare på den pulsen du har så kan det bli riktigt suggestivt...det ligger nära tillhands att tänka lite åt det pampiga symfoniska, filmiska hållet...nu är ju inte det riktigt min tekopp men jag tycker det finns potential...kanske åt andra håll också...
Tack för komment Jugas och kul att du tror att det kan funka, trots att du bara dricker kaffe :)

..låter som en spännande inledning det här..må hjärnsläppet fortleva :D
/Marre
Tack Marre
Tja .... ska nog undvika hjärnsläpp - men jag ska träna på att släppa hjärna fri :)

DEt låter njutbart det du har presterat här. Men du behöver partier efter det här, det finns inget tema ännu (?), men jag håller med alla föregående talare.

Konstruktiv kritik: Skapa ett bra symfonirock tema på din gura. Mycket brass och strings som kompar (eller kontrapunktiskt) förstärker temat

Ha det Gurana! Detta kan bli skitbra!

Roligt att du gillar Divid! Jo som du skriver så behövs partier efter detta - å det kommer nog vad det lider. Vi får väl se om det blir symfonirock eller inte ;)

Mja, onsdag = motvallskärring. Snygga ljud, snygg atmosfär men annars ... inte bra. Sätt ett gäng musik att vara fria i tonspråk och lira tillsammans. Början låter som en mollvariant av Glassbilen.

Potential då? Absolut men med mycket styrning och "fiffning", som det är nu håller det inte i mina öron.
Shit Avslappnad, synd att du inte lyssnade på stycket i morgon istället eftersom torsdag = förvallskärring
Om glassbilen låter så ska jag köpa mera glass :)
Tack för komment

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Avslappnad

  • Gäst
Hah! Imorgon har jag käkat taggtråd och ska skapa punk med distade kastrullock!! :lol:


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Tack för komment Jugas och kul att du tror att det kan funka, trots att du bara dricker kaffe

appappapp...jag dricker faktiskt massor med te...inte så mycket symfoniskt dock.

däremot tar jag gärna en kopp bordunté, emellanåt en balja bluesté...vitagesoulté från motown är ju en favvo liksom några afrikanska sorter...i synnerhet griot-té från mali o senegal...och så orientaliskt kryddade téer förstås...chai...mmmmm, smaskens!! ^_^