Gillar detta, musiken påminner om sån här "bitpop" fast med gitarr osv, och mer avancerat. Bra bitpop alltså..
Sången verkar kunna sättas bättre, men bra känsla i ansatsen hogge!
Tack Divid - roligt att du gillar
Jo en ny sång kommer när Hogge hinner med att sätta en ny
Låter verkligen intressant och fascinerande. Arpeggiogitarren är ju hur snygg som helst! Skulle vilja ha den mer dominant. Mäktig stämning över detta. Trummorna är tråkiga och som från ett annat rum. Behövs de verkligen? Hogges tordön-nordmanstämma kan nog funka men jag stör mig på att han sjunger på engelska. Tycker allt annat är som upphottad nordisk folkmusik och vore snyggt med svenska. Skulle gärna vilja testa med bas men vet tyvärr inget om trans-d:o. Det här måste du/ni absolut fortsätta med. Originellt och suggestivt!
Tack Equality
Kul att du gillar stycket och guran. Detta stycke kom nyligen till efter att jag gått igenom en massa gamla demokassetter, där jag lirade på ungefär detta vis. Jag blev så inspirerad av mina gamla demo-ideer att jag återupptog gura-stilen för tillfället. Får se om det blir fler alster med denna stil

.
Jag kommer nog att behålla trummorna, men att de låter som från ett annat rum håller jag inte riktigt med om. Tja ... i och för sig på filen där Hogge sjunger så låter de mer burkiga, men det beror på att sången är lagd på en mp3 och sedan sparats till en ny mp3a - alltså mp3-komprimerad 2 ggr. Så blir det inte i slutversionen så klart.
Vad gäller svenska/engelska så har Hogge fria händer att skriva text på det språk han känner sig mest bekväm att sjunga på - sången är hans instrument i denna låt så han bestämmer därför

hamnar på instrumentalen lite i bo hansson/kenny håkansson land vilket säkert inte var meningen...men det kan ju vara ett riktigt fint o spännande land.... 
med hogges sång blir det ett annat land...mer svårdefinierbart...men väl så spännande... 
känns som man skulle kunna bygga på en hel del...leadgura känns nära till hands...orgel...på instrumentalen kunde jag tänka en enkel pianomelodi eller varför inte nåt lite oväntat som melodika.... 
appropå basen...har inte hört så många transor spela bas så...svårt att säga... 
Kul att du tror på detta Jugas

Vad gäller andra instrument som kan komma att läggas på så är det nog inte omöjligt - funderar på en orgel här å där eller en soloslinga på guran, men vi får se. Det kanske inte alls behövs när sång och bas e på plats.
Jag behöver en transbas - inte en transabas

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 22.11.2009, 01:37:12 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!