Kontrollrummet

Boxcutter - A distant kingdom

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Här är en komposition från tidigare i år (januari någon gång färdigställde jag den).
Färre tydliga melodier i den här, mer menad som bakgrundsmusik till film eller spel. Som vanligt är den väl kanske lite för varierande för att verkligen kunna passa i något sådant sammanhang.

All kritik är alltid välkommen!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar detta. Skrev ett långt inlägg om det här men det försvann i cyberspace
Pamp partiet på slutet, är i klass med mountains of mist

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Detta stycke har mera drag av klassisk musik än ditt förra bidrag. Jag tycker därför inte att blåset (pan?) som kommer in vid ca 133 passar och borde bytas till en oboe eller liknande (men det är ju naturligtvis en smaksak).

Låten växer bra men jag skulle personligen ha önskat ett mer dramatiskt slut på ..... typ toppen av ett berg :)

Ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Du kan verkligen göra snygga ljudbilder med väldigt få artefakter som avslöjar att det inte är en riktigt orkester. Även vacker som komposition betraktad. Men panflöjten får en bara att tänka på tunnelbanemusikanter, jag rösta också på ett annat soloinstrument.

Ett par grejer till som mera hör till petitesser.
Pizz är väl höga i förhållande till stråket, tycker jag. Sedan tycker jag att basarna kunde fläska på mot slutet (200s -), låta mer aggressivt i stråkföring. Och samplad kör är svår att få naturlig, det blir liksom för tonsäkert utan glissandon mellan tonerna. Så jag skulle låta bli eller köra mer sparsmakat...

Men återigen imponerar du på mig i hur du får så naturligt spel.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Njutbart. Rattle har nog rät=t i sina omdömen -jag störs inte av panflöjten men jag tycker det är för långt mellanspel eller ja det händer inget och stråksektionen sitter och filar naglarna eller nåt, kan dom inte få va med på ett hörn där också? Helsköna ljud och som sagt det är inte alla som kan hysa en orkester hemma - det låter det som du gör.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Tackar guys för kommentarerna. Ja, panflöjten kanske inte hör hemma riktigt, skulle ju kunna byta ut mot riktig flöljt.

Eko: Haha, jag tänkte att resten av orkestern skulle få smaka på hur det är att vara cymbalist. Typ vänta 30 minuter, slå ihop cymbalerna en gång och sen gå hem. Nej men, lite stråkar kanske hade suttit fint där, jag ville ha det ganska minimalt, men nu när du säger det inser jag att det kanske blev lite väl segt där i mitten. Aja, blir inte samma misstag i framtida stycken!