Kontrollrummet

Dividend ft. Marre (sång), Emu (beat) och Kjelle (gitarr) - The Succubi ver2010!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: The succubi
ARTIST/GRUPP:Dividend & Co
GENRE: Electronica
LÅTLÄNGD:  6:18
KOMPOSITÖR: Dividend (förutom Steaman's gitarrprylar och Emu's beat)
PRODUCENT: Dividend
EV. MEDVERKANDE: Marre (vocals), Dividend (rap), Steamman (guitar), Emulator (beat)
INSPELNINGSÅR:2010
FORMAT: mp3

    FINALMIX
THE SUCCUBI



Då mixade jag färdigt (?)den här klassisk-electroniska låten också!
Den blev grym, tycker jag..

Ge oss ris och ros. :) (Finns utrymme för ändringar, men den är rätt krympbetonad)

/Per

« Senast ändrad: 12.02.2010, 23:38:39 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Uppdaterad!

Nu bättre disponerat och med kompgura (VG)... Gitarrsolo är på väg från stockholm :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag vill så gärna kommentera Dina inlägg Divident, men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva.. Jag kan inte hitta några ord  :(
Men jag ska försöka!

Dina stycken är ju alltid välgjorda, välmixade och MVG-utförda. men jag blir helt "lost" i det.. Det finns massor av fragment, olika stick, b-teman (kanske?), som jag gillar skarpt men för mig blir det förr eller senare en enda röra..

I detta stycket så får jag, inledningsvis, en svartvit Bergman-film för ögonen. En dyster sak. Men sen släpper det och det kommer några härliga dist-riff och lite annat plockgodis och det hela sätter lite fart..

Av allt detta "ord-bajseri" kan man ju tro att jag är komplett dyngrak, men så är det faktiskt, och för ovanlighetens skull, inte.. Jag försökte bara uttrycka precis det jag uplever. Hur korkat det än må vara..

Men återigen.. Om man gillar den här typen av musik, så tror jag att Du verkligen är en succé (för välproducerat & genomtänktär det ju).
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Intressant låt du har fått till gillar när man töjer gränser som du gör!  :)
Börjar lugnt för att sedan stegra till ett slags inferno najsigt.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tilltalande och spännande,gillar verkligen den där "Synthrösten"
Vissa av synthljuden kan låta lite väl 'plastiga' på vissa partier men i det store hela låter det mkt bra.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tilltalande och spännande,gillar verkligen den där "Synthrösten"
Vissa av synthljuden kan låta lite väl 'plastiga' på vissa partier men i det store hela låter det mkt bra.

Tackar uriah, finns nog mycket kvar att göra här för att göra det mer "dynamiskt", eller mer "statiskt" (ett gött metal riff som var levande, istället för VG hade nog passat bättre).

Har lagt den här på is ett tag, men succubis har en tendens att återkomma ;)

Intressant låt du har fått till gillar när man töjer gränser som du gör!  :)
Börjar lugnt för att sedan stegra till ett slags inferno najsigt.

Ja, gillar att vara "innovativ", här blandas det ju friskt av både det ena och andra.
Tack för positiv utsaga om denna halvfärdiga manick.. :)

Jag vill så gärna kommentera Dina inlägg Divident, men jag vet verkligen inte vad jag ska skriva.. Jag kan inte hitta några ord  :(
Men jag ska försöka!

Dina stycken är ju alltid välgjorda, välmixade och MVG-utförda. men jag blir helt "lost" i det.. Det finns massor av fragment, olika stick, b-teman (kanske?), som jag gillar skarpt men för mig blir det förr eller senare en enda röra..

I detta stycket så får jag, inledningsvis, en svartvit Bergman-film för ögonen. En dyster sak. Men sen släpper det och det kommer några härliga dist-riff och lite annat plockgodis och det hela sätter lite fart..

Av allt detta "ord-bajseri" kan man ju tro att jag är komplett dyngrak, men så är det faktiskt, och för ovanlighetens skull, inte.. Jag försökte bara uttrycka precis det jag uplever. Hur korkat det än må vara..

Men återigen.. Om man gillar den här typen av musik, så tror jag att Du verkligen är en succé (för välproducerat & genomtänktär det ju).

Hej hogge, det är inte alls korkade skriverier tycker jag. Nog många som tycker likadant, sånt här har väl en inlärningströskel antar jag, eftersom det skiljer sig från mängden.
Sant att det är många delar som kanske ännu så länge inte funkar som en "optimal" enhet :)

Tack för lyssning.

Och sorry, för sent svar..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Babes...  :huh:... jag ser ett stort, mer eller mindre tomt hus här. Mörkt och dystert men mitt i kusligheten finns det i alla fall en trygg vrå... på nåt sätt...öh :unsure:
Imponerande ljudbilder.. Alla gillar inte denhär sortens musik. Jag gillar dock... mycket bra


Space

Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare Divi. 

Detta börjar väldigt skönt, men den synth som kommer in efter en stund ligger aningen för högt i volym tycker jag. Tror det är samma som återkommer även lite längre fram i låten.

Bra melodi på "sången" men det förstörs lite av att det är så långsam attack på rösten och många av noterna försvinner liksom. Finns det inte två lägen på pluggen som du kan växla mellan för att få lite mer känsla?

För min del så tappar jag låten när "virtual-G" kommer in. Även denna ligger högt i mixen tycker jag, men hade helst tagit bort den helt och behållit känslan från innan.
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att du ska inleda låten med cello och så tycker jag att Åsas röst är lite för  robotic :D
Skämt å sido - jag gillar den här hybridblandningen men du får börja använda VG på ett bättre sätt - harmoniskt helt lost strax innan 200 och vid 250 och dessutom i otakt - skäms Per :blink:
Fixa otajtheterna och harmonierna samt ljudbilden något enligt tidigare inlägg så blir det bättre.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Babes...  :huh:... jag ser ett stort, mer eller mindre tomt hus här. Mörkt och dystert men mitt i kusligheten finns det i alla fall en trygg vrå... på nåt sätt...öh :unsure:
Imponerande ljudbilder.. Alla gillar inte denhär sortens musik. Jag gillar dock... mycket bra


Babes, tja. hmm det är väl den där synthbruden då :D Kul att du gillar, skall försöka rensa upp i låten + göra det hela tydligare utan att förlora i komplexitet ;)
Har inga ljusa idéer just nu, men skall se längre fram.

Tjenare Divi. 

Detta börjar väldigt skönt, men den synth som kommer in efter en stund ligger aningen för högt i volym tycker jag. Tror det är samma som återkommer även lite längre fram i låten.

Bra melodi på "sången" men det förstörs lite av att det är så långsam attack på rösten och många av noterna försvinner liksom. Finns det inte två lägen på pluggen som du kan växla mellan för att få lite mer känsla?

För min del så tappar jag låten när "virtual-G" kommer in. Även denna ligger högt i mixen tycker jag, men hade helst tagit bort den helt och behållit känslan från innan.

Jo det finns 10 lägen på den där röstan ;) Skall se vad jag kan göra, Haha, VG kommer nog inte finnas i slutversionen, om deete blir som jag tänker så lägger gitarristen (som skulle bidra med solo på slutet) ävne kompgura.

Ja, det är som om fokus försvinner efter halva låten :D
Andra halvan är rätt stel och trist. plus felspelad VG

Jag tycker att du ska inleda låten med cello och så tycker jag att Åsas röst är lite för  robotic :D
Skämt å sido - jag gillar den här hybridblandningen men du får börja använda VG på ett bättre sätt - harmoniskt helt lost strax innan 200 och vid 250 och dessutom i otakt - skäms Per :blink:
Fixa otajtheterna och harmonierna samt ljudbilden något enligt tidigare inlägg så blir det bättre.

Det är en alt :D Åsa är sopran. Synth-alt. Det där artificiella är på nåt sätt vad jag eftersträvar, annars hade jag bett Åsa sjunga :D
Ja, det är ingen knepig låt harmoniskt sett, så helt sanslöst att jag ändå lyckades strula till det.

Jäpp, skall fixa. Skall ske

/Per

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Uppdaterad!

Ny version, med antydan till ett avskalat parti runt 3:20...

Vad är bra? Vad är dåligt? Vad kan göras bättre?

Tack
Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
SKITBRA :wub:... öh
En sak bara jag funderar över, låter det inte lite som om alla andra finns i en stor hall medan Marre stackarn för stå i ett litet skåp? Men det är kanske så du vill ha det.
En annan grej, där vid 275-77 på KR spelaren är det nåt synt-ljud i högra luren som klipper tycker jag :unsure:

Men som sagt, mycket :D :D

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack space.

Skall kolla reverbet på marre!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..den här gillas..Skön låt som rullar på, tycker du lyckas behålla stämningen rakt igenom låten vilket inte alltid är så lätt..skönt beat och snygga gitarrer..mixen kan jag tycka känns lite "murrig"
en hel del som trängs i de nedre regionerna, kanske lätta upp lite där och försöka öppna upp ljudbilden?. Marres röst får extremt lite plats..men tycker det funkar och faktiskt bidrar! Bra jobbat Marre!  :) /C


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja..den här gillas..Skön låt som rullar på, tycker du lyckas behålla stämningen rakt igenom låten vilket inte alltid är så lätt..skönt beat och snygga gitarrer..mixen kan jag tycka känns lite "murrig"
en hel del som trängs i de nedre regionerna, kanske lätta upp lite där och försöka öppna upp ljudbilden?. Marres röst får extremt lite plats..men tycker det funkar och faktiskt bidrar! Bra jobbat Marre!  :) /C

Tack för påpekandet om murrighet C, skall jobba vidare på denna...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
En bra sak, som ingen nämnt. Din rap skapar en märklig sorts grove! På ett skönt sätt, sådär som de som är musikaliska kan göra.

Men en sak som jag inte är så övertygad om är att jag tycker instrumenten spretar väldigt mycket. Det är så många olika genre och klangtyper att jag blir stressad. Vet inte om jag skall lyssna med ett syntöra eller om det är den klassiska slipsen som skall på... Det är nog inte så mycket som behövs för att smida samman alla dessa klanger till en homogen skimmrande massa.

Det är klart syntigt i alla fall, vilket jag gillar!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det här skulle vara fint som filmmusik tror jag. Sångaren som kommer in då och då ligger lite längt bak i ljudbilden och kunde vässas till. Ljudbilden blir volymmässigt lite slagig, ibland är basen väääldigt tung och mullrande. Jag lyssnade med nöje måste jag ändå säga. Kul harmonier och många roliga ljud (en del lite plastiga som Uriah skrev). Kör hårt! :rolleyes:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack för go feedback LH, Sorrow,Clemens, Spacetrucker. Jag tokgillar framförallt gitarren här, en mycket duktig gitarrist som jag lyckats lurat hit till kr, Steam-man. Hoppas få höra mer av denne kompetente gitarrist snart.
EMUS sköna slammer kan man inte vara utan på sån här musik..störtskönt beat :P
...och mr Divi står ju för själva musiken. Roligt att vara med här :D

Ja, angående min undanskymda sång, så ska det nog vara lite bakomliggande..rap väntas in här snart, så då blir det nog bra balans här.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Uppdaterad!

Ny version... Nivåerna bra?
Vad är dåligt? Vad kan göras bättre?

Tack
Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är ju bra. Svänger som tusan emellanåt och guran numer perfekt men det är väl inte VG längre va?
Har ett önskemål och det är att din röst får lite mer telefonljud på sig finns väl någon plugg för det - i övrigt inga invändningar. Skönt parti vid 320 förresten.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu börjar det likna nåt..tycker jag då...ljudbilden är mycket bättre..gitarren kommer fram...som den skall...EMU: s slammer är med ordentligt..skööönt..Kjelles gitarr går fram..och jag hörs bättre :P

Tack mr Divi för det.
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter jättebra! Vilken kanonmix av klassiskt och rock. Gitarren är lysande. Marres "indian"röst gillas också. Har lite svårt för "c'mon" och flåsrösten. Låten håller inte riktigt för sex och en halv minut tycker jag blir liiite segt eller är jag bara stressad?  :huh:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
meh, jag som är så nöjd med flåset och mina kom ånn.

Visst fick du synthbasen på separat fil va divi? kanske kan lägga lite lågpassfilter på den till, så den blir aningens mer subtil typ.

Kul å få slamra lite :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
meh, jag som är så nöjd med flåset och mina kom ånn.

F'låt...  :huh: Slamret är jättebra!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Eq, vettig tanke att sänka Emu lite i mixen när han hojtar :D

Eko: Kul att det uppskattas, intressant tanke där. Skall se vad sista finputsen blir på denna!

Emu: SKall kolla med lågpass. Vad är det för noter som spelas på den? Min gamla följd, men med nytt instrument? Eller har du varit inne och ändrat? :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låter jättebra! Vilken kanonmix av klassiskt och rock. Gitarren är lysande. Marres "indian"röst gillas också. Har lite svårt för "c'mon" och flåsrösten. Låten håller inte riktigt för sex och en halv minut tycker jag blir liiite segt eller är jag bara stressad?  :huh:

Ha ha..tack Eq..det bor en liten indian i mej..oxå..den här var skoj att waila lite på, efter Divis direktiv då :D

Kanske c´mn och flås skulle ner en aning, till förmån för lite mer bas..?Min tanke här. Sen håller jag med dej om att man kunde fadea ut låten mot slutet..korta ner lite, kaos nästan där.

Det här är ju bra. Svänger som tusan emellanåt och guran numer perfekt men det är väl inte VG längre va?
Har ett önskemål och det är att din röst får lite mer telefonljud på sig finns väl någon plugg för det - i övrigt inga invändningar. Skönt parti vid 320 förresten.

Kul att du oxå tycker att det svänger..kanske skulle vara kul med en duett-rap mellan Divi och EMU här..vore kul..jag vet att det diskuterats..time will tell ;) :P

Det här skulle vara fint som filmmusik tror jag. Sångaren som kommer in då och då ligger lite längt bak i ljudbilden och kunde vässas till. Ljudbilden blir volymmässigt lite slagig, ibland är basen väääldigt tung och mullrande. Jag lyssnade med nöje måste jag ändå säga. Kul harmonier och många roliga ljud (en del lite plastiga som Uriah skrev). Kör hårt! :rolleyes:

Tack för omtanken Zorrow..men nu ligger jag ju längre fram i ljudbilden så jag är iaf nöjd nu :D Det är ju en intressant ljudbild här överlag....och allt bättre blir det nu..kul!

Tack även Clemens, Spacetrucker samt Lighthead för god feedback.

Kul projekt det här.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Oj jäklar.. Här stormar utvecklingen fram verkligen.. Det här gick ju från något jag absolut inte förstod till något jag faktiskt fattar..
Riktigt skönt detta.. Härliga guror och Marres mäktiga sång (i den kommande videon ser jag henne stå & sjunga på en snöklädd bergstopp).
Det har ju nästan blivit en röjar-rökare detta.. Snyggt jobbat av alla inblandade..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj jäklar.. Här stormar utvecklingen fram verkligen.. Det här gick ju från något jag absolut inte förstod till något jag faktiskt fattar..
Riktigt skönt detta.. Härliga guror och Marres mäktiga sång (i den kommande videon ser jag henne stå & sjunga på en snöklädd bergstopp).
Det har ju nästan blivit en röjar-rökare detta.. Snyggt jobbat av alla inblandade..

Röjar-rökare hörde vi..på god väg iaf :D

Tack Hogge, det är på en snötopp jag ofta befinner mej nuförtiden..haha..mycket yla på en del alster, men så är ju beställt..och jag gillar´t :P

Det är väl den där gnuttan same-blod som plockas fram då & då kantänkas!

Nu är det lite småjusteringar kvar ..och hoppas på lite mer rap från en viss herre här.. ;)

/Marre


« Senast ändrad: 12.01.2010, 09:43:30 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tack Hogge, det är på en snötopp jag ofta befinner mej nuförtiden..haha..mycket yla på en del alster, men så är ju beställt..och jag gillar´t :P
Det är väl den där gnuttan same-blod som plockas fram då & då kantänkas!

Märkligt  :blink: men det var precis den bilden jag fick.. Du lyckades uppenbarligen förmedla Ditt samiska arv väl  :lol:
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo jag gillade det. Tyckte att beatet gav det lite mer struktur. Höll handen på framspolningsknappen men lyssande faktiskt färdigt eftersom det fanns saker som hela tiden gjorde att det inte blev tråkigt.  :D :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
    FINALMIX
THE SUCCUBI



Då mixade jag färdigt (?)den här klassisk-electroniska låten också!
Den blev grym, tycker jag..

Ge oss ris och ros. :)

/Per

Faithless förtjänas cred på den här låten, för poesin :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Ok, den är i princip klar nu, kul :D

Låter skön gitarr här..bra ljud från EMU..samt beatet..härligt :)

Har nu lyssnat på den här en del gånger..kommer inte på nåt mer att säja, än att jag tok-gillar den här låten :P

Sen får andra bedöma.

Jätteskoj med nya grepp från dej mr Divi.

Och vi hänger så gärna på!

Vill göra flera såna här låtar, tack.

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Det här föll mig inte direkt på läppen måste jag erkänna!
Inlevelsefull och bra sång av Marruschka, men den talande mansrösten ska bort! Den låter mest larvig.
Lite för enformigt tema för en 6-minuterslåt, borde nog innehållit lite mer variation.....
Fräck bas, men lite ojämn i styrka.