Forum > Demolåtar
Dividend feat JT och Marruschka - Elegi (piano åt folket)
Gurano:
Hej Divid & JT
Ett finstämt stycke som säkert blir skitbra! Jag kan tänka mig en låg bullrande mörk manlig sångröst (inte volymmässigt låg!) - det kan nog, tror jag, sitta som ett schmeeeck.
men.... det är något med stråkinstrumenten som börjar vid ca 22-84) som inte faller mig riktigt i smaken. Jag få samma känsla vid ca 170. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är ...men kanske att jag upplever dem som för fyrkantiga i sina stråkdrag .... äh jag vet inte!
Jag tycker oxå att det hände för lite i stycket om den ska vara i den längden - det är för mycket upprepande av piano och stråkar - ni behöver kanske lägga in ett skiljestråk med andra instrument/slingor som rör om ???
Ha det gott
Gurano
ydderF:
När jag tryckar på play på din spelar, så tänker nästan alltid:
Vad i h***** är detta?? Jag håller fingret över stopp knappen, men trycker inte.
Efter ca en minut, så flyttar jag fingret över til ladda ner knappen ;)
Jag blir hypnotiserat.. ;)
Det är vackert, Divi, och som vanligt så har jag inte mycket kritik att komma med
annat änn jag hoppas att en dag så står du i ett studio med ett orkester på 100 mann! :)
Dividend:
--- Citat från: ydderF skrivet 18.11.2009, 14:20:53 ---När jag tryckar på play på din spelar, så tänker nästan alltid:
Vad i h***** är detta?? Jag håller fingret över stopp knappen, men trycker inte.
Efter ca en minut, så flyttar jag fingret över til ladda ner knappen ;)
Jag blir hypnotiserat.. ;)
Det är vackert, Divi, och som vanligt så har jag inte mycket kritik att komma med
annat änn jag hoppas att en dag så står du i ett studio med ett orkester på 100 mann! :)
--- Slut citat ---
HAHA! Tack för den... MAn vet aldrig vad som händer i framtiden ;)
Dividend:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.11.2009, 13:37:38 ---Hej Divid & JT
Ett finstämt stycke som säkert blir skitbra!
--- Slut citat ---
Det är en visa Gurano! :D
--- Citera ---men.... det är något med stråkinstrumenten som börjar vid ca 22-84) som inte faller mig riktigt i smaken. Jag få samma känsla vid ca 170. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är ...men kanske att jag upplever dem som för fyrkantiga i sin stråkdrag .... äh jag vet inte!
--- Slut citat ---
Kanske är jag som klickat fel på en KS-patch. :)
--- Citera ---Jag tycker oxå att det hände för lite i stycket om den ska vara i den längden - det är för mycket upprepande av piano och stråkar - ni behöver kanske lägga in ett skiljestråk med andra instrument/slingor som rör om ???
--- Slut citat ---
I annat tidigare inlägg skriver jag att det skall sång till här, för det är en visa. Inget stycke. Sång skall till och lyrik.
Tack för lyssningen!
Wernborg:
Mysig låt och jättebra piano.
Stråkarna låter skitkonstiga och helt onaturliga på många ställen. Ungefär som analoga syntstråkar till karaktären. Jag tror det beror på att attacken svarar med ett hårdare anslag och när du har mjuka anslag så hinner inte ljudet med. Kanske?
Spännande med sång sedan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida