Forum > Demolåtar
Dividend feat JT och Marruschka - Elegi (piano åt folket)
Dividend:
091125kväll
----
Suttit nån timma till med denna. Lyssna gärna vid behov av självplågeri :D
Funkar detta? Eller är det för kaotiskt med alla stämmor, och prylar? Skall jag skala ner eller bygga upp långsammare?
Skall jag kasta in handduken, sadla om och göra electronica istället? :D
Giv mig råd :)
/Per
edit: glömde tanka upp låten, så han med en del finputs,. Ganska mycket t o m, fastnade hela kvällen. Nu är den 7 minuter lång, och komme inte bli längre. Marre sjunger ordlös sång i ett parti. (Jag är öppen för tanken att introducera sång även tidigare i stycket. Det kommer.)
Börjar kännas färdig så.... Vad är bra? Vad kan göras bättre?
Tack på förhand
Per
hogge:
AHA!
Efter att precis ha skrivit en långt och konstigt inlägg på Ditt tidigare alster så hittade jag denna.. Som vanligt så är det (för mig) filmmusik..
Jag ser en skärgård. Någon som lämnar sin familj på ön för att ge sig iväg i sin segelbåt på nya äventyr.. Jag ser honom stående på akterdäck, vinkandes till sin familj, samtidigt som eftertexterna börjar rulla...
Men i det här ser jag en "röd tråd". Det här stycket kan jag följa från start till mål, och här får jag också en behaglig känsla.. Det här är vackert. Fortfarande aningen dystert, men mest vackert..
Dividend:
Tack!
Jo, tänker ju mig sång på den här, ås det blir än mer levande. Lite för upprepande för att funka som ensamt "stycke", mer av en visa är den.
Återigen, ursäkta för sent svar :)
Avslappnad:
Hmm, rodnar lite här då jag har varken hunnit med eller prioriterat min del. :( Försöker skärpa mig...
Dividend:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 18.11.2009, 12:41:05 ---Hmm, rodnar lite här då jag har varken hunnit med eller prioriterat min del. :( Försöker skärpa mig...
--- Slut citat ---
Nejnej, jag är inte färdig heller :D Ta det när du känner för det och har inspiration :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida