Kontrollrummet

equality & John Dandrea - Silence

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
HALLÅ DÄR SKÄRPNING!
Det var ett tag sedan jag lyssnade på denna och vad har hänt. jo dotrakören har försvunnit!!!!! Inte bra... Dessutom är det en MASSA blips med i soundet INTE BRA!!!! Dock har hans röst fått mer reverb vilket är bra...
Men totalt sett, down the drain.....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Shit! Är det så illa E? Blips? Fattar inte.  :unsure:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nej det visade sig vara en omstart som krävdes alla blips är borta nu men jag saknar likt förbaskat döttrarna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
OK! De är ombord igen. Trixade lite till med trummorna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Aettan

  • Gäst
Jag lyssnade på den här borta på muses muse för ett tag sedan men då fanns det inga trummor. Jag minns att jag hajade till oj det här va bra, ja alltså det lät riktigt riktigt bra. Det var så avskalat och bra men ändå med stor närvaro och nerv samt ett jäkla häftigt ganska i alla fall som jag tyckte experimentellt arr och sound. Får inte riktigt samma läge nu av nån anledning, fortfarande bra som fan men jag vet inte varför jag upplever det annorlunda nu. Tror inte att det är trummorna även om jag personligen tycker att dom inte ska vara med.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja den här låten gillar jag mycket..tycker att trummor tillför..tycker du har rätt sound på drumsen nu, men tycker att det borde vara mera flyt..tex att bara låta hh.n gå på i raka fjärdedelar eller oxo en diskret shaker eller dylikt.. för att sen på refrängen gå över på en  mjuk ride..tycker även att virveln stökar om onödigt mycket, annars är instrumenteringen strålande!..sticket är helt underbart, och snyggt med nya stämmor../C


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tyckt till om denna på något annat forum, vidhåller det jag skrev där, fast najs trummor o kör nu då!
(nån trumfill låter liiite off beat?)

(e)quality never goes out of style.

Soloplatta med Martin Gore. ja? Kanske?

Släng på lite jazzig doproslide så tror jag den skulle låta lite åt det hållet. vore nog riktigt bra.


Sångaren har lite stingskt hesaktigt i rösten. Rätt coolt ändå.

bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
När jag hör det nu låter trummisen lite för ambitiös och dominant. Man ska nog undvika/vara mer sparsam med variationer och fills mitt i verserna. Tjejkören (dotter) hade jag inte hört tidigare. Lyckat! Lagom mängd och sitter snyggt i låtens slutskede.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Var länge sedan jag var inne på forumet nu och det har hunnit hända en del med låten.
Blev mycket skönare känsla med visparna istället.

Riktigt bra stämmor med döttrarna (två?) och man får mersmak.
Elakt att hålla tillbaks dem så mycket, jag blir ju sittandes och vänta på nästa sköna lyft hela tiden.    ;)

Någon som nämnt Martin Gore tidigare och jag kan nog hålla med till viss del, men inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det. Tror det är känslan i låten mer än själva soundet. Counterfeit tror jag skivan heter som jag får kopplingar till. (om jag kommer ihåg namnet rätt)
Me, Myself & I


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Nu hörde jag nya versionen med de återhållsamma trummorna. Det låter rätt tycker jag, här kommer låten bäst till sin rätt!



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack grabbar för sköna comments! Ja, jag brottas med trummorna. Blir alltid dem som blir kvar till slut som nån jobbig, halvfull eftersläntrare på festen. Tyckte de blev för "militäriska" i sin framtoning och tog över fokus från låten. Håller med försteanarkisten där. Bra idéer där Clemens.
Lade upp en ny version nu som nog funkar bättre men en del fills är nog ute på hal is. Sedan låter den vänstra dottern lite småfalsk. Får be henne sjunga om. Jag får kolla upp Martin Gore Emu. "(e)quality" he, snitsigt. Jazzig dobroslide, jo jag tackar. Har du en sån? Jag har nämligen ingen alls.
Döttrarna är vana Kornstad.  B) :P Ja, det blev lite långbänk på denna. Själv hade jag lagt ner för länge sen men när det är co-lab får man köra lite extra.  :P
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Freddy! Högst upp. "Hör" du hur trummorna skall vara får du gärna höra av dig!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


freddy

  • Gäst
Freddy! Högst upp. "Hör" du hur trummorna skall vara får du gärna höra av dig!  :D

Cool. återkommer :D


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Sedan låter den vänstra dottern lite småfalsk. Får be henne sjunga om. Jag får kolla upp Martin Gore Emu. "(e)quality" he, snitsigt. Jazzig dobroslide, jo jag tackar. Har du en sån? Jag har nämligen ingen alls.


HAr för mig att det finns en norrman här som är överjävlig på dobro? :D

Ta och pallra dig ut till msn  nån gång så skall du får goore-länkar :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Trummorna då:

Första virvel/puk-fillen är otajt som bara den, klipp upp den och rätta till. För snabb nu, stressad.

Samma sak med andra fillen, virveln, stressad, för snabb.

Samma sak fjärde fillen.

Alltså alla fills som ligger i breaket.

I slutet innan ett break ligger en väldigt otajt hihat med, den måste styras upp.

Kanske att hihaten är lite hög? den ska mest finnas där tycker jag. Nu lägger man verkligen märke till den.

Grundkompet med hihatstamp(?) och baskagge känns stabilt. 

Jag kan eventuellt hjälpa dig editera om du skickar trumspår samt resten av musiken som en mp3:a. Om du inte förstår vad jag menar!


« Senast ändrad: 08.12.2009, 19:26:55 by freddy »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra Freddy! Jag kämpar fortlöpande med att "otakt är världens lön". Men då har jag en del konkret att gå på. Tusen tack!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Nya trummor igen! (om nu nån orkar)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Nydelig låt, och nu låter det som det skal också!! ;)

Ett bitte liten digresjon bara: Det med vokal är konstigt..
Första gång jag hörde den här tänkta jag, " gud vad tråkigt " ( som jag skrev i tråden)
men nu, " holy shitballs, det är för jävligt vackert!!"
Så jag trekker tilbaks min kommentar ;)



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hmm..bättre nu, men tycker inte det flyter på som det borde, upplever att det finns ett naturligt sväng i låten som borde förstärkas med trummorna, kanske bara jag som tycker  :unsure: och kanske bara smaksak..himla snygg kompgitarr i bakgrunden ny? eller så har jag inte tänkt på den förut...  :) /C 


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
ydderF: Den är lite småtråkig som en vardag i december och jag har vänt på varenda småsten i denna låt så den är för mig nästan bara ettor och nollor numera. Kul att du tyckte den blev bättre iaf!
Clemens: Roligt att ni lyssnar igen. Det där med sväng... Ja, jag kommer inte längre. Om du eller nån annan vill försöka - be my guest! Har inte lagt dit nån mer gura men eq:at en del, kanske är det?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Micke.

Lyssnade på denna i början för flera sidor/veckor sedan och tyckte det lät bra då..Nu har det jobbats mer och inte till det sämre.Tycker att du kan släppa denna med all heder i behåll för det låter riktigt bra!

Fin låt,bra lirad och innerligt framförd på sången.

Lirade lite cajon medans jag lyssnade,hade nog också funkat.Inget fel på trummeriet i denna nu - så kör så här tycker jag.

Mike


freddy

  • Gäst
Mycket bättre nu!

Inget jag stör mig på längre. :)

Bra låt.



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Freddy och Micke!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här är HELT färdig nu och skithäftig helt klar för radio världen över gör ett försök att få ut den det är den värd,
Hur man gör det har jag inte en aning om men berätta för oss efteråt hur du bar dig åt  :D när du sitter där och räknar stålarna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Den här är HELT färdig nu och skithäftig helt klar för radio världen över gör ett försök att få ut den det är den värd,
Hur man gör det har jag inte en aning om men berätta för oss efteråt hur du bar dig åt  :D när du sitter där och räknar stålarna.

 :lol: Du är lika rolig som asti! Tack Eko för de orden. Värmde bättre än Obamafebern i Oslo.  :D
« Senast ändrad: 11.12.2009, 01:54:46 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Riktigt snygg prodd och bra låt. Härligt ljud på gitarrerna. Trummorna låter också toppen. Hörde inte de förra men det här är grejt! Flytta till färdiga demon!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack zorrow! Flyttad till färdiga demon.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Nice intro.

God produktion. Fina ljud. Skön låt i det hela.
Tycker dock inte sångarn ger sången sin rätt. Hehehe. Men det är för att jag inte gillar sättet han sjunger på. Det låter för ”artikulerat” . Om det nu är rättstavat. Låter som att han som sjunger försöker för mycket.  ”I give you all i hääääääve, and i try to hold aaaaaaannnnnn.”
Och dääääääääääääääääy, säääääääääjjjj. Neee….. Det förstör låten för mig.

Annars en mycket hög kvalitet på låten.
 :ph34r: