Kontrollrummet

Janice Prix – Drawing Lines

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
LÅTNAMN: Drawing Lines
ARTIST/GRUPP: Janice Prix
GENRE: (Alternative) rock
LÅTLÄNGD: ~6 minuter
KOMPOSITÖR: JP
PRODUCENT: JP
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008/2009
FORMAT: mp3

Hej på er!

Här kommer en tredje låt som nu äntligen är färdig (trummorna spelades in för drygt ett år sedan så det har tagit ett tag), den här gången med ett trumljud med mer tryck och inte lika okonventionell uppbyggnad som den förra. :P Hoppas ni gillar :)
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Tycker att det låter riktigt bra, så jag har inget konstruktivt att säga ... eller möjligen att körbruden vid ca 115 och på andra ställen hörs för lågt - åtminstone i mina lurar. Lite (mycket :) ) U2-känsla är det.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Overkill.

Ja men detta var ju en härlig lyssning.Bra låt,lite u2 och det gillar jag.
Satte inget krut på lyssningen av mixen då jag hörde låten 5m från monitorerna,och där lät det bra!

Snyggt jobbat.

Mike


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Riktigt bra, rösten är slående lik Bono i refrängdelen.

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Hej!

Låter riktigt bra det här alltså :-)
Och jag kan inte komma med konstruktiv kritik heller. Hittar liksom inget att kritisera.  :P

Förutom U2 tycker jag mig även höra "Muse"-aktiga influenser?! Nice :-)

www.alatarmusic.com


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Tjena Overkill..
Låter kanon detta.. Som alla tidigare refererat till så är det oerhört mycket U2 över detta, och att Du likaså lyckats få Bono att sjunga på Ditt alster är ju fantastiskt...

Seriöst - jag har varit ett extremt U2-fan sedan platta nr 1 (Boy) - och det här spåret kunde lika gärna varit med på någon av deras tre första skivor..
Oerhört bra och begåvat - mums fillibabba!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
yo - överdöda ! det här var rätt okej, rösten var den svaga länken i början  av låten, där musiken är skitbra tycker jag, men mot slutet blir kompet för brötigt och odefinierat, medan rösten plötsligt vaknar till och blir mer engagerad och äkta, och som redan konstaterats, kusligt Bono-igt.
Låten vinner nog på att rensas lite mot slutet, inte så mycket på en gång, och kanske rösten behöver putsas på lite i borjen.
anyhow - bra !


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Tack för kommentarer!

Gurano: Heh, "körbruden" är sångaren i falsett faktiskt. Jag ska framföra det, men jag tror det ligger ungefär så högt det är tänkt att ligga om du förstår.

Mike: Tack så mycket! Najs att det låter bra i "normal" lyssning också. :P

Jonte: Ja, dom säger det... Nu är jag personligen inte särskilt inlyssnad på U2 så alla likheter missar jag själv, men ni är inte först att dra parallellen. :P

Alatar: Haha, det är lugnt, du behöver inte kritisera. Muse-influenserna finns där, tror det är det enda bandet som alla fyra av oss faktiskt lyssnar/har lyssnat på. Vi har en annan låt som är ännu mer Muse-aktig, och jag tror nog den är nästa låt som kommer bli färdiginspelad faktiskt, så håll ögonen öppna.

hogge: :D

Kon-Trollet: Med "mot slutet", syftar du då på sista refrängen eller tidigare än så? Ska skicka vidare kritiken, tack för synpunkterna!
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix