Forum > Demolåtar

Hogge - Punkprojekt nr 3 (jag är ledsen Harmonica-Mike)

<< < (2/7) > >>

Markus Broberg:
Fan, jag gillart, eftersom jag alltid lyssnat på mycket punk uppskattar jag det här som fan:)

Kanske en annan mix? lite fylligare och inte lika mycket hårdrocksguror? jag vet inte, men låten blir plattare än vad den har potential till:)
Kanske ta bort cymbalslagen som blixtrar in i introt, eller sänka dom?. Upp med sången och kanske aningen torrare?

Kul som fan ju:)

bjurte:
Tycker dina mixar låter bättre och bättre faktiskt...
Men vad sysslar trummisen med i Introt ?? och refrengen ?? :rolleyes:
Förutom det så låter det ok,inte så punkigt kanske,men energin finns där.
Sen vill man ju veta vad som hände stackarn ? :o :lol:

hogge:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 12.11.2009, 01:47:54 ---Fan, jag gillart, eftersom jag alltid lyssnat på mycket punk uppskattar jag det här som fan:)

Kanske en annan mix? lite fylligare och inte lika mycket hårdrocksguror? jag vet inte, men låten blir plattare än vad den har potential till:)
Kanske ta bort cymbalslagen som blixtrar in i introt, eller sänka dom?. Upp med sången och kanske aningen torrare?

Kul som fan ju:)

--- Slut citat ---

Tack Marcus.. Va skoj att Du gillade bidraget..
Vad gäller mixen så är jag för första gången rätt nöjd.. Men visst kunde det ha varit skoj att få den lite fylligare, men det vete tusan hur man når dit..
Trummorna har jag jobbat en del med. Normalt så lägger jag bara ett EZ-komp och sen får det vara bra. Men denna gången tog jag mig verkligen tid för detta och gillar verkligen de "skarpa" cymbalslagen.. Men kanske bör de sänkas, som Du skriver? Får fundera lite..

Hur får man en torrare sång?

Återigen TACK!

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 12.11.2009, 02:55:03 ---Tycker dina mixar låter bättre och bättre faktiskt...

--- Slut citat ---
Åhhh.. Va kul.. Tack som tusan..  :wub:

--- Citera ---Men vad sysslar trummisen med i Introt ?? och refrengen ?? :rolleyes:

--- Slut citat ---
Jag tycker det är en jäkla bra trummis jag fått tag på  :rolleyes: Kanske så gillar han cymbaler lite väl mycket. Men, näe. Jag är jättenöjd med trummorna. Men blir det alltför många liknande synpunkter så får jag kanske göra nåt åt det..

--- Citera ---Förutom det så låter det ok,inte så punkigt kanske,men energin finns där.

--- Slut citat ---
Hmmm.. Jag får nog medge att jag inte når ända fram till punken, men det jag är ute efter är just energin & kraften. Men sen så vill jag nog att det ska låta, rått visserligen, men ändå kontrollerat..
[/quote]

--- Citera ---Sen vill man ju veta vad som hände stackarn ? :o :lol:

--- Slut citat ---
HAHA.. Ja, jag med.. Jag är oerhört nyfiken..

Kornstad:
Fasen Hogge, jag blir så kluven när jag lyssnar på vissa av dina alster. Det är både på gott och ont att likna en viss Udo...
Nej då, inte så farligt. Jag får bara lyssna någon gång extra så den första tanken släpper, sedan diggar jag detta.

Dock får jag nog säga att jag inte riktigt tror på refrängen, utan hade nog valt att använda den som ett stick, precis som du själv funderar på. Det är ett jäkligt bra stick och det bygger upp riktigt bra för en refräng. Nu var jag krånglig...
Men det är bara för att du har så kul!  Nu får du ju spela lite mer!!    ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion