Kontrollrummet

Gurano - Running Horses

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu var det dax!
Första försöket att nå strängarna på elguran sedan jag krossade armbågen - och det gick med nöd och näppe :)
FAN va skönt

Detta är ett kort absolut 1:a plojutkast (efter ca 2 timmars lirande) till...ev ingenting...vad säger ni?
Trummorna finns bara med för att jag skulle ha nåt att lira till (ska ev bytas/varieras). Det är oxå lite i otakt/otajt eftersom armen fick böjas mer än jag eg kan för tillfället ;)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/RunningHorses1.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 10.11.2009, 02:58:38 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
själva riffet är bra..  var ju tvungen att spela det på min egen gitarr  :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Riffet är skitbra. Tankarna går till nån låt om "whisky bars" av the Doors, inte för att den låter så, men en glad men bluesig text av det slaget hade passat. För att vara konstruktiv alltså :)

Lite slarvigt spelat, men god potential här!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Jag tycker det låter finemang jag! Mycket fint spelat.

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej och roligt att ni gillar! Man får nog se stycket som lyckat med tanke på att jag bara kan böja armen till 90 grader ;)

Jag förlängde stycket lite grann, ändrade trummorna lite, stramade upp orgeln lite. Så nu är det nog inte lika mycket osynk - men det är en bit kvar till färdig produkt (om någonsin). Ska nog ändra "refrängtrummorna" skulle jag tro.

mixuz: hoppas att du lyckades lira "riffet", för det va inte så särskilt svårt :)
Divid: Vi får se om det blir sång eller inte - har inte riktigt bestämt mig än. Nu är lite av slarvet uppstramat.
Holgers Tröst: Ja man tackar!. Ser att du kommer från Kalmar - det gör jag oxå ;)

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Måste varit en grymt skön känsla att kunna greppa brädan igen, även om det känns stelt i armen.
Jag gillar riffet mycket, men ljudbilden är alldeles för grötig för att det skall gå hem riktigt tycker jag.

Rensa upp lite och låt själva riffet bära mer, lite sång på och viola!  ...eller hur stavas det egentligen?
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Gillar det bluesiga riffet, låter nästan som ett munspel. Delayet ger lite The Who- och Baba O'Riley-vibbar. Intressanta harmonier. Kul att spelarmen är igång igen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej.
Nu är stycket lite annorlunda (eller mycket - beror på hur man se det ;) ).

Kornstad: Jo det känns jäkligt bra att nå strängarna igen :). Jag håller med om att ljudbilden är lite grötig - så jag satt och mixtrade lite med det nu. Jag tror att det blev lite bättre - till råga på allt så la jag dit lite saxofon också (vet inte om jag är ute och cyklar, men man måst ju prova).

equality: kul att du gillar det - men nu finns oxå saxblås i stycket - lyssna gärna en gång till och tyck till (nu e de lite annorlunda) :)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/RunningHorses1.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 12.11.2009, 02:34:16 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Göran.

Det finns en simpel och repetativ basgång till detta..Går du vidare med arret och slänger på sång så kan jag lira lite på nån vecka.
Ingen lust till musik just nu men det kommer väl..

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjoho Göran.

Det finns en simpel och repetativ basgång till detta..Går du vidare med arret och slänger på sång så kan jag lira lite på nån vecka.
Ingen lust till musik just nu men det kommer väl..

Mike
Hejsan HM!
Svensk läkarvård är bra. Jag kan nu så smått börja lira gura och du kan snart börja göra musik igen - skönt att höra att du är på bättringsvägen!  :D

Den "bas" jag nu har är bara en tråkig opersonlig vst-bas (i brist på annat) - du är mycket välkommen att lira nåt när du har kraft och lust. Det är bara att säga till!
.... och om någon vill sjunga på stycket så står det vem som helst fritt att hitta på en text och sångmelodi (hör då av er).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Spännande låt och sköna riff, me like!

/Jonte
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Håller med föregående talare  :P

Näreå.. Kul att Du är tillbaka.. Tycker att det låter spännande detta och ser med spänning fram emot en fortsättning..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tackar Jonte å Hogge - kul att ni gillar!  :D
Vi får väl se hur detta stycke tar sig vidare

ha de
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Som sagt,lite 'Grötigt' jag tycker att det låter som det är EKO studsarna som ligger lite i otakt,om du rättar till dom så blir det nog bättre.
Annars låter det ju spännande med vråldistad bas  och Gura och en snäll liten flöjt.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte