Forum > Demolåtar

Avslappnad aka The Green Fairys - Christmas is here (fd No Idea)

(1/4) > >>

Avslappnad:
Satte och tänkte jul, lekte lite med Kontakt4 och satte ihop detta. Började som en ren syntlåt men gled vartefter processen pågick över i en mer orkestral version. Min fråga till er, är detta tillräckligt juligt?

Låtnamn: Christmas is here
Artist: The Green Fairys
Kompositör:Jay Thomas
Medverkande: The Kontakt Choir
Tillverknings år:2009
Längd: 7.17
Format:mp3
Status:Färdig låt

Uppdaterad 091110 Nytt namn, kortare, en aningen annorlunda instrumentering.

Christmas is here

[mp3=200,20,0,left]http://www.sundsbacken.se/files/xmas%20is%20here-01.mp3[/mp3]

------------------------------------- Äldre version ---------------------------
No Idea

[mp3=200,20,0,left]http://www.sundsbacken.se/files/no%20idea-24.mp3[/mp3]

** Sökes, textförfattare till engelsk jultext samt sångare och sångmelodisnickrare. **

Lyxvarianten:
Tjena!
De första man tänker på när man trycker på play är iaf Jul:)
Som sång tänker jag lite sån där filmsång som är med i typ Nightmare before xmas. Hade nog blivit snyggt:)

Gurano:
Hej Avslappnad

Jo nog låter detta lite jul alltid, men det kanske behövs lite klockor oxå. Personligen så tycker jag att instrumentet som kommer in vid 15 på spelaren (och på några andra ställen) ligger lite för högt.

Sen tycker jag att du behöver jobba lite allmänt med ljudbilden (vilket du säkert kommer att göra eftersom den ligger på ofärdiga).

Ha de
Gurano

Dividend:
Jag ställer gärna upp på en sångmelodi som låter jul, som sagts tidigare.. Tankar ner den här och fixar nåt i veckan! (skriver upp på tomtens önskelista) :)

Din egen melodi funkar bättre med lite extra lyssningar. Låter JT. Vilket tempo och tonart?

Avslappnad:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 09.11.2009, 00:52:11 ---Tjena!
De första man tänker på när man trycker på play är iaf Jul:)
Som sång tänker jag lite sån där filmsång som är med i typ Nightmare before xmas. Hade nog blivit snyggt:)

--- Slut citat ---

Koolt, tack Lyxvarianten! :)

Nightmare before xmas är jag inte bekant med. Är inte 100% kompatibel med Tim Burton men jag får läsa på helt enkelt. ;)

--- Citat från: Gurano skrivet 09.11.2009, 01:03:43 ---Hej Avslappnad

Jo nog låter detta lite jul alltid, men det kanske behövs lite klockor oxå. Personligen så tycker jag att instrumentet som kommer in vid 15 på spelaren (och på några andra ställen) ligger lite för högt.

Sen tycker jag att du behöver jobba lite allmänt med ljudbilden (vilket du säkert kommer att göra eftersom den ligger på ofärdiga).

Ha de
Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano! :) Klockar och slädljud kommer definitivt att vara på plats i slutprodukten. Mixen är en alfa så mycket i ljudbilden kommer att förändras misstänker jag. Det som börjar vid 15 är misstänkligen en Oboe eller en Fagott, får kolla upp det.

--- Citat från: Dividend skrivet 09.11.2009, 10:09:19 ---Jag ställer gärna upp på en sångmelodi som låter jul, som sagts tidigare.. Tankar ner den här och fixar nåt i veckan! (skriver upp på tomtens önskelista) :)

Din egen melodi funkar bättre med lite extra lyssningar. Låter JT. Vilket tempo och tonart?

--- Slut citat ---

Kalas, tack Divi! :) Tempot är 135 och det är C-dur rakt igenom.

Kul att ni håller med om julstämningen, som är det viktigaste i detta stycke. Ber att få återkomma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion