Forum > Demolåtar

Avslappnad aka The Green Fairys - Christmas is here (fd No Idea)

<< < (2/4) > >>

Kornstad:
Detta kan nog bli riktigt trevligt. Finns rätt känsla här helt klart.
Skall bli väldigt intressant att höra detta med Divi's sång sedan.

Dividend:
Hehe, lägga sång gör jag helst inte :lol:

JT frågade mig om melodi dock. Det kan jag lägga, för lämplig sångare/sångerska sen :)

Skall bara få igång julstämningen ordentligt först här hemma ;)

equality:
När kören kommer in tänker jag julotta. Oboen(?) låter väl struttig där och det skulle nog vara en sopran i stället. Orgeln bidrar till kyrkligheten. Lite grötigt med blåset som kompar kvint på fjärdedelarna (utom i början) Önskar mer åt Bach-hållet och kanske snyggare utan? Trampar lite vatten sedan och skulle kanske kunna kortas och körsångarna måste väl andas nån gång?  :rolleyes: 

Kornstad:
Hahaha...ok.  Det var värt ett försök iaf.  ;)
Jag gör gärna ett försök om ni tror att den typen av röst skulle kunna passa.

Avslappnad:

--- Citat från: Kornstad skrivet 09.11.2009, 18:59:40 ---Detta kan nog bli riktigt trevligt. Finns rätt känsla här helt klart.
Skall bli väldigt intressant att höra detta med Divi's sång sedan.

--- Slut citat ---

Tack Kornstad! :) Håller kanske inte med dig hela vägen dock... ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 09.11.2009, 19:26:13 ---Hehe, lägga sång gör jag helst inte :lol:

JT frågade mig om melodi dock. Det kan jag lägga, för lämplig sångare/sångerska sen :)

Skall bara få igång julstämningen ordentligt först här hemma ;)

--- Slut citat ---

In med en grankvist så är saken biff! :)

--- Citat från: equality skrivet 09.11.2009, 20:24:16 ---När kören kommer in tänker jag julotta. Oboen(?) låter väl struttig där och det skulle nog vara en sopran i stället. Orgeln bidrar till kyrkligheten. Lite grötigt med blåset som kompar kvint på fjärdedelarna (utom i början) Önskar mer åt Bach-hållet och kanske snyggare utan? Trampar lite vatten sedan och skulle kanske kunna kortas och körsångarna måste väl andas nån gång?  :rolleyes: 

--- Slut citat ---

Tack equality! :) Hela mixen och strukturen kommer att ses över när melodi och text finnes. Det kommer att bli mer piano och stråk, mindre blås i den nya versionen. Körer kan sjunga hur länge som helst, bara inte alla andas samtidigt... ;)

--- Citat från: Kornstad skrivet 09.11.2009, 21:07:45 ---Hahaha...ok.  Det var värt ett försök iaf.  ;)
Jag gör gärna ett försök om ni tror att den typen av röst skulle kunna passa.

--- Slut citat ---

Kul, det vore ett intressant grepp! :) Ber att få återkomma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion