Forum > Demolåtar
Kornstad - När skymningens känslor svalla
hogge:
KANON!
Den här får man ju köra på någon skärgårdsö till sommaren.. Riktig vikinga-röj detta :lol:
Eddi:
Soft och väldigt många röster från en person - fantastiskt allround :D
Alatar:
Riktigt schyst detta. Tänkte inte alls på att flöjten och violen inte var äkta. Så bra arrangerat där.
Det enda som jag kan komma på, men det är nog mer en smaksak:
Du har samma melodi i raderna "Vi skojar, alla vänner är, jag bjuder på er tår" och "Förtränger det som tynger oss, när dagen är förbi... ".
Jag skulle vilja variera melodin lite på den senare raden (dvs den med "dagen är förbi"). Så att det blir lite annorlunda och att det mer känns som ett avslut.
:-)
// Martin
Kornstad:
Hogge: Hahaha...om inte annat finns det ju risk att man blir kanon om man lirar den några gånger och försöker hänga med.... ;)
Eko: Några tagningar blev det! :) Men rackarns vad kul det var!
Alatar Vad kul att det känns äkta! Drog ner en massa på reverbet som ligger standard i pluggen för att det inte skulle låta så "stort" i förhållande mot övriga grejer.
Du har givetvis rätt om texten! Hade så kul när jag lirade in detta (var inte tänkt att bli riktigt så mycket i början) att det bara drog iväg och jag fick inte skrivet någon mer text! Får se om jag orkar sjunga om . Det är ju några tagningar som gäller i så fall.
hogge:
--- Citat från: Kornstad skrivet 12.11.2009, 21:53:00 ---Hogge: Hahaha...om inte annat finns det ju risk att man blir kanon om man lirar den några gånger och försöker hänga med.... ;)
--- Slut citat ---
Jo, det var ju liksom min tanke.. När jag väl plockar fram gitarren och börjar sjunga så borde jag egentligen ha sovit för länge sen. Tror knappast att Din låt kan förvärra mitt tillstånd i det läget.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida