Kontrollrummet

Windows 7 kompatibla midikeyboards?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lex

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Hej alla glada spelemän!
Kommande fråga har kanske tagit upp i en annan tråd, och då ber jag om ursäkt om jag startar en ny tråd om nått som redan finns!
Jag har som många andra uppgraderat till Windows 7 nu, och till mitt stora förtret så märker jag att min lilla "M-Audio Radium 49" keyboard givetvis inte funkar med 7:an och x64 versionen... :(
Vet någon nån bra midikeyboard med USB anslutning som är kompatibel med 7:an??

Tråkigt att man ska behöva köpa nytt för att M-Audio inte får tummen ur arslet och släpper passande drivrutiner...
Hoppas någon vet lite mer än vad jag gör :unsure:

I övrigt är jag glad att jag har hittat hit till kontrollrummet, det glädjer ett musikerhjärta att hitta likasinnade!


Utloggad Boxcutter

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
    • Visa profil
Hej och välkommen Lex!

Jag använder ett M-audio keystation 61 och det fungerar utmärkt. Även M-Audio keystaiton 49e vet jag fungerar.
Är du helt säker på att ditt keyboard inte fungerar? Vad är det som får dig att tro att det inte fungerar?
Det enda problemet jag hade med min keyboard var att den inte räknades som en av "All MIDI inputs" i cubase av någon anledning.


Utloggad max92

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 193
    • Visa profil
Jag kör en Line6 Toneport KB37 där allt fungerar alldeles utmärkt i W7. Förövrigt är den till salu om du skulle vara intresserad. Det är alltså keyboard, ljudkort och schyssta effekter i mjukvaruform som ingår!

Mvh
Max


Utloggad Lex

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Tack för snabba svar!

Ganska säker e jag allt på att det inte funkar... :) När jag pluggar in den så plingar det ju till som vanligt när man ansluter en enhet, men datorn kan inte identifiera keyboarden, "okänd enhet" står det i enhetshanteraren...3 - 4 sidor på M-audios forum tillägnas radium 49 och dess problem med vista och W7, så nått konstigt e det... :wacko:
En kompis har införskaffat en "Esi KeyControl 49+" och när jag provade den så var det pang på rödbetan direkt. inga problem.
Att jag inte köper en likadan då, tänker ni kanske, men jag siktar på en lite större modell om det måste köpas en ny och då vill man ju vara säker på att den funkar!
Tipas gärna mer om ni kan!