...eller på ett företag som har som enda uppgift ännu längre än 10 år, att leverera stabila ljudkort till sina kunder... 
Det verkar lite märkligt att hänvisa till RME, när man inte kan hitta några tvivel om saken på RME:s hemsida, forum eller tech info - så orsaken till att de säger som de gör, är kanske snarare att det fortfarande inte finns stabila 64-bits drivers från alla ljudkortstillverkare, alternativt till vissa av de komponenter som de använder i sina datorer...?
Det finns ju faktiskt många som har pillat ihop superstabila och supersnabba maskiner med 64-bit W7, så jag ställer mig frågande till uttalandet.
Att SSD skulle ersätta RAM och hårddiskar inom en snar framtid, är inte troligt, eftersom de är alldeles för dyra ännu - men inom kanske 5 år eller mer så kan det vara mer sannolikt. Behöver man en rejäl maskin idag så hjälper det inte så mycket vad som kommer om några år... 
Jag skickade precis ett mail till FROST där jag använde mig av lite av dina påståenden här Claes.(hoppas det var okej)
Nu blev iaf jag lite klokare

. Deras svar i fetstil
Hej. Jag står i startgroparna att köpa dator från er men har lite frågor ang. 64-bit/SSD. På er facebooksida skriver ni och jag citerar. "Det finns också spekulationer på om hur framtiden ser ut för 64-bitar egentligen - speciellt med tanke på att SSD börjar bli så galet snabbt. Det ryktas om att Microsoft planerar operativsystem helt utan RAM, som körs direkt från SSD där hela disken körs som RAM.
RME och andra ljudkortstillverkare ifrågasätter om man inom överskådlig framtid behöver mer än 4GB ram (32-bit max) SAMTIDIGT. Det är ju det som är den stora frågan."
RME var ju bland dom första att erbjuda 64-bit drivrutiner. Om jag letar på internet så kan jag inte hitta nåt belägg för att RME har kommit med ett sådant uttalande. Kan ni göra en hänvisning till detta uttalande så vore det bra.Det finns många andra anledningar till erbjuda 64-bit stöd, det är inte enbart av RAM-Minnesskäl. Windows 64 är också ett mycket säkrare operativ än 32-bit. Vi får återkomma om RME-uttalandet. Om jag kör stora samplingsbibliotek som t.ex EWQLs största pluggar. Riskerar man inte i dagsläget att slå i botten med endast 4Gb vid tung användning?
Har även hört att baspluggen Trillian mår bättre av ett RAM på över 4Gb?Det finns mycket saker som skulle må bättre av att köra i 64-bit. Tyvärr är stödet dåligt för det. De allra flesta som kör 64-bit idag kör Cubase installerat i 32-bitars läge. Cubase får då tillgång till 4GB RAM och windows använder övrigt, men man får inte mer än 4GB.. Det är inte så värst stor skillnad mot de 3.2 GB vi får ut. Om du kör 100% 64-bitar (Windows 64-bit + Cubase 64-bit så kan du inte ens öppna en rewirekanal från reason. Så dåligt är stödet.
Vad tjänar jag i enkla termer på att lägga mitt system på en SSD disk?En prestandaökning som inte kan överträffas av någon annan systemuppgradering, inklusive snabbare processor.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vilket fall som helst så är jag trött på att bygga ihop själv och att hålla tummarna att allt ska funka som det ska. Nu när man dessutom mer och mer har musiken som sitt jobb och inte har tid med en halvstrulig dator och ständiga kompromisser så känns FROST som det bästa aternativet, och med deras nya ROST(ja rost) tjänst så behöver man aldrig byta burk. Dom kommer och hämtar den och servar och uppgraderar efter önskemål och kommer sen och lämnar den igen spinnande som en katt

. Så den dan 64-bit är ett fullgott alternativ är det bara att uppgradera.
Oslagbar support och personlig service betyder mycket och är värt dom extra slantarna.