Forum > Demolåtar

equality - Freeze

(1/5) > >>

equality:
LÅTNAMN: Freeze
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: deckarfunk?
LÅTLÄNGD: 01:42
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: Harmonika Mike på bas!
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Blev inspirerad av egghuvudets Heavy Horses och ville få detta till nåt kaotiskt med skärvor av ordning. Kanske blev för mycket ordning och monotont? Dottern tyckte det lät som nån blandning tv-deckare och psykodelia. Vore kul med synpunkter. Papperskorgen?

Freeze
[mp3=200,20,0,center]http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=19614.0;attach=3014[/mp3]

Avslappnad:
Bitvis låter det kalas! Tokgillar pianotemat. :) Sedan blir det lite för mycket kaos för min smak. Som ljudexperiment betraktat är det dock väldigt bra. Dotterns associatoner tycker jag är klockrena. :)

Kan tänka mig att bygga vidare kring bara pianot och rytmerna och skippa det mer psykedeliska.

Harmonica mike:
Tjoho Mikey.

Ja jag greppade basen i vanlig ordning och lirade lite rytmiskt suggestivt och "Techno" inspirerat..För det är väl nåt sånt detta stycket?

Nåväl,visst kan du smida vidare på detta.Behöver du bas så lirar jag in lite.Synth bas kanske skulle vara fetare iofs,men man vet ju inte hur en munspelare tänker  :D

Mike

Harmonica mike:
Ja så här låter det..

Passar passar inte,såga på Micke.

Mike

egghuvud:
Kul att höra att man kan inspirera. Rolligt att du gör andra saker också. Gillar rytmiken som vänder så där. Tycker absolut inte att det är papperskorgen. Jobba på. Kanske lite sång eller prat? Det var det som kom upp i mitt huvud iallafall :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion