Kontrollrummet

Cykeln - Morning Area

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN: Morning Area
ARTIST/GRUPP: Stefan Olsson
GENRE: Synthljud
LÅTLÄNGD: 3.35
KOMPOSITÖR: Kompositör låter kanske lite för stort för detta - men det är jag
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009-11-01, 12.30
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg

Jag är ju ingen synthfantast men inspirerad av Ocean denna morgon forskade jag lite i vilka synth-ljud som finns i Logic - Det visade sig vara så många att hälften hade varit dubbelt för mycket.
Nåja det blev en liten illustration av hur det känns denna morgon - inget allvarligt dock  :D
Stal hälften av namnet för att visa den gemensamma utgångspunkten
« Senast ändrad: 01.11.2009, 15:12:59 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Morgonen verkar ha varit lite kaotisk  ;)  Om du tar bort hälften av sytharna  låter det nog bättre i mina öron..  :)
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Känns det alltid så här på mornarna? Du kanske borde uppsöka läkare :lol:
Närå, det var sköna ljud i ett trevligt kollage. Tycker kanske inte att trancesynten på slutet passar in dock.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Morgonen verkar ha varit lite kaotisk  ;)  Om du tar bort hälften av sytharna  låter det nog bättre i mina öron..  :)
Du ha rätt - beror nog på gårdagen - antagligen också i mina  :D
Tack för lyssning och kommentar!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Känns det alltid så här på mornarna? Du kanske borde uppsöka läkare :lol:
Närå, det var sköna ljud i ett trevligt kollage. Tycker kanske inte att trancesynten på slutet passar in dock.
 :P
Närå, men på söndagarna händer det då och då  :D
Du har nog rätt med trancesynthen - så här blir det när jag direktkomponerar - vad som helst slinker med  :D
Tack för lyssning och synpunkter!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ny mix med lite lägre trancesynt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Haha.

Intressant ljudbild. HAde funkat bra i nån installation. Flosklerna far, nämen bra ansats!... :)
https://soundcloud.com/user7789882


Avslappnad

  • Gäst
Skoj! Min tekopp. Tycker att du har fått till det bra och använt "rätt" och framförallt snygga ljud. Kul morgonkollage! :)
Mer sådant, övning ger ju färdighet. (har jag hört)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Velocipeden!
Låten för mig långt ut i Söderhavet, exotiska fåglar, vågbrus. Sedan kommer nån aboriginal upp på stranden o kallar till en sen måltid. Jättegoa södernstämningar!
Lite mer vindljud och lite vågbrus så köper jag denna!
Vete tusan vad du tänkt dig denna låt till, men på den vita mjuka varma sköna sandstranden hittar jag mig med en sval muccakbaija drink i min hand! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag tycker nog att det känns som att du hade en ganska stadig morgon.
Lugna harmonier och ett jämnt lunk som ändå ger stabilitet, trots omvärldens kaotiska inslag i tillvaron.

Fast efter frukosten hände något och söndagen bytte tempo och känsla. Var du tvungen att städa kanske....?

Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Geografiskt vet jag inte riktigt vart du tar med oss här. Det låter som amerikanska islommar i början med lägerelden i vildmarken men sedan mer åt Bali(?)
Ganska mysigt stycke som tuffar på med sitt ljudkollage i Bolerostil.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Spännande ljud, som kanske skulle byggts upp successivt eller fått varsin del i stycket!
Nu blir det lite rörigt! Det är faktiskt fascinerande hur mycket ljud man har tillgång till
och som man tyvärr antagligen inte kommer att upptäcka!  :wacko:
Tycker också det är kul att göra något sådant här ljudkollage ibland som omväxling till
de traditionella låtar man vanligtvis sysslar med. Det ger ofta uppslag och idéer och man
hittar spännande instrument/ljud.
Trummorna kunde gärna byggts på successivt i låten för att "stegra" intensiteten!
/Asti


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att du hittat ljuden. Nu är de många och samtidiga och en trumloop i bakgrunden ger sig inte. Så här upplever jag inte att det är spännande

De här ljuden tror jag bli bra om du använder i flera låtar! Börja inspireras av dem och gör låtar eller dispositioner där du vet att en del av dessa ljud passar in i helheten. Använd med måtta!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
vargen där i början påminner om en Lennon låt.
Vad är det här? Varg-Olles polska?
Kul lekstuga. Problemet när man har en massa syntljud att tillgå är att det blir lite för mycket av det goda, särskilt när man nyss har upptäckt dessa klangers värld. Det blir lätt en sammelsurium av olika ljud och stilar; här blandas orientaliskt och nordiskt, vilket i sig är rätt så intressant men känns lite för tillfälligt. Har man ingen riktig uppgjord plan för hur man vill presentera sitt alster kan det låta så här.
Men friskt vågat, hälften vunnet.
Och jag är också en syntnovis. Hoppas jag får modet att testa som du! :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har det gått en stund sedan jag lyssnade men jag gillar verkligen det här exprimentet Stefan. Första halvan lät riktigt bra och innovativt. Riktigt skönt att höra hur du mejslar fram dina inneboende harmonier - jag känner igen mycket fast ändå inte om du förstår vad jag menar. Hör gärna mer av dessa appliceringar av synthljud. Jag har inga råd hur du ska gå vidare med just denna dock - gillar bara rätt och slätt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Både mysig och lite läskig som kaotiskt på nåt vis i ibland! :D


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ursäkta kära vänner mitt sena svar!

Divi
Ja den kanske kunde vara en slags installationsbakgrund
Tack för lyss och synp

Avslappnad
Tack, själv tycker jag titeln är bäst och den är ju till hälften stulen från dej!  :D

mahan
Härligt att den för dig ut till stranden och en svalkande drink.
Jag tänkte nog ingenting när jag gjorde denna - det är direkt improviserad komponering - vad kan man göra med det här ljudet då? Typ.

Kornstad
Där har du det på pricken! Den vanliga vardagsvärlden tränger sig på. Eller så fick jag bara ett ryck och tvärvände i komponerandet för att få slut på det  :D
Tack för lyss och synp

eq
Bolero är ju storartad. Om man kommer ens i skuggan av en av de tonerna så får man vara glad. Det var nog ljuden som ledde mig i vad det nu blev - typ - oj ett ljud - vad kan man göra med det - och så låta det gå
Tack!

asti
Ja det är ju ren och skär avkoppling - inte tänka utan bara hitta ett ljud - hur kan man spela det - finns det något annat ljud som går ihop eller bryter av - klink, klink
Tanken är ju att det inte ska ta mer tid att "skriva" låten än det tar att spela upp den - lyckades inte riktigt.
Tack

MaxB
Måtta, sans och balans ska hädanefter bli min melodi!  :D
Tack

Tokai
Nej, som sagt hade ingen plan överhuvudtaget med detta - fritt spel/fall.
Du har rätt i att det blir för mycket av det goda och dessutom planlöst och inte så intressant - se det som tillfällighetsmusik
Tack för lyss och synp

Eko
Tack för det. Det här inget stycke som jag går vidare med - det är bar ett tillfällighetsverk - ett spån som kanske var lite onödigt att skicka upp. Jag menar såna här eskapader kan man ju göra ett dussin av varje dag. Men ibland kommer det något som kan vara värt att bevara även i såna här frittfall övningar
Tack

SYNTH
Tack på nåt vis hela tiden! :D


Tack igen alla !!
Ta nu och glöm denna - låt den återgå till sin digitala himmel därifrån den kommer
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten