Kontrollrummet

Caroline & Max - Monsters Under My Bed

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
NAMN: Monsters Under My Bed
ARTIST/GRUPP: Caroline & Max
GENRE: Rock/Pop
LÅTLÄNGD: 3.36
KOMPOSITÖR: Max & Caroline
PRODUCENT: Max & Caroline
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3


Här kommer en ny låt från oss!
Spelade in sången med en annan mick den här gången och jag tycker sången är mycket mjukare nu.
Kommentera gärna både mix och låt :)
Ha det fint!


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Härligt Max!
Bra låt och vacker sång. Kanske hade jag önskat en mer "rivigare" sång på denna. Allrahelst när den mördar-refrängen drar igång.. Vilken jäääkla refräng Du fått till.. Jag slungas tillbaka till 80-talet då U2 gjorde sina absolut bästa skivor. Den här refrängen skulle lika gärna kunnat sitta på någon av deras tidigare plattor..

Men som sagt - sången är jättevacker och fin, men kanske lite för vacker och fin för låten?
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Hej Hogge!

Kul att refrängen gick hem :)
Hade kanske behövts rivigare sång på denna..men jag tycker ändå att det funkar bra med Carros sång, blir ett ganska härligt kontrast mot det andra tycker jag. Men det är ju en smaksak det där :)

Tack för att du lyssnade och kommenterade!


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
En smula åt Evanescence. Tycker det funkar bäst i de fylligare partierna. I de lugnare partierna med färre instrument så känns det inte som att det hänger ihop riktigt, allt finns alltså inte i samma rum. På det hela bra dock.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Max: Bra låt och hookig refräng, gillar denna! Men..vid refrängen försvinner Carolines röst en hel del..blir som en gröt där hennes fina vokal bara mest anas..vore bra att höja sång/alt. sänka kompet-hon sjunger ju gudomligt bra :rolleyes:

Caroline: Bra sångerskor behövs ju här på kr..och du är kanon-duktig..ta för dej bara..kräv plats i musiken..vill höra mycket mer av dej, både på denna samt andra alster :D

Jättesnygg låt!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
En schysst låt har ni gjort.
Jag borde egentligen inte tycka så mycket negativt eftersom ni har lagt upp den på färdiga men jag håller med Marruschkka om att Carolines röst drunknar ibland.

Sedan störs jag av kaggens ljud (men det är ju bara en smaksak).

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!