Kontrollrummet

Eko - You got to relieve yourself

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN:           You got to relieve yourself     
ARTIST/GRUPP:     Eko and his löss
GENRE:                Wall of sound
LÅTLÄNGD:           Nästan 4 minuter
KOMPOSITÖR:       Eko
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:      2009

Hallå folkens
Här lägger jag upp den låt som kom tvåa i senaste festivalen You got to relieve yourself

31 kanaler blev det och den som lyssnar ordentligt kan tydligt höra att knäpptakten består av en ölburksring - lite skoj sådär...

Festivalvariamten med Monthy Phytoninslag som någon skrev
[mp3=200,20,0,left]http://www.wideworld.se/music/YouGotToRelieveYourself7.mp3[/mp3]

Samma låt men utan Monthe Phyton inslaget

Tyck gärna till.

You got to believe in Santa and all the 7 dwarfs
You got to relieve suspicions when ferry tales come forth
You got to believe in green men in their flying saucers
You got to relieve reluctance and don’t you flush that faucet 
You got to relieve all your obstacles that’s stuffed upon your face
and make you stop from thinking for yourself
You got to believe in God, Moses and the Holy Grail
You got to relieve you from sins and keep you on the trail
That will be a good start for those who come beyond
And we can die with dignity for what we left behind
You got to believe in searchers that seeks for solid ground, in people who chose to let the old dogmas die
You got to relieve in everything that puts your spirit down, and form a new attitude so we can survive
Come together now, Come together now
You got to believe that even if the sun goes down tonight it will come up the following day yeah!
You got to relieve your blindness and open up your eyes
You got to believe in Santa and all the 7 dwarfs, if Snow white’s there also you have to dig the force
You got to relieve suspicions when ferry tales come forth, remember
You got to believe in Obama and in his lapdog Bo
You got to relieve some trauma and think of what you do
You got to relieve yourself
« Senast ändrad: 30.10.2009, 00:53:06 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tsmalmbe

Mixen och arrangemanget är ju intressant. Inte helt i min smak, men mycket bra för sammanhang. Den är lite för vass dock.

Det som lite stör mig är "relieve yourself" betyder "kasta vatten" på svenska. Men kanske det är just det som menas?

Det där som du kallar montypython inslaget gillar jag inte. Passar inte in i sammanhanget, eller s borde det fixas till tekniskt på ett annat sätt i helheten.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Haha ja det där monty pyton grejset fick mig faktiskt att skratta rätt ut, men som Tsmalmbe säger så passar det väl inte in så värst mycket.
Annars tänker jag på hippies och woodstock när jag hör låten. Det är nån sån där hålla handen och gunga i takt till musiken-låt (kanske ett outro?).
Imponerande med så många spår för jag tycket inte det grötigt för 5 öre. För en annan blir det ju mannagryn redan vid 4 spår:D

Du kanske kan klistra in texten också?:)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mixen och arrangemanget är ju intressant. Inte helt i min smak, men mycket bra för sammanhang. Den är lite för vass dock.

Det som lite stör mig är "relieve yourself" betyder "kasta vatten" på svenska. Men kanske det är just det som menas?

Det där som du kallar montypython inslaget gillar jag inte. Passar inte in i sammanhanget, eller s borde det fixas till tekniskt på ett annat sätt i helheten.
:D Ja det är sant att det betyder kasta vatten på svenska - inget jag tänkte på men det gör ju det hela ännu skojsigare tillsammans med Monthy Phytoninslaget som jag gjorde allt för att inledas med ett s.k. tapestopp men det funkade inte.
Tack för tyck
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Haha ja det där monty pyton grejset fick mig faktiskt att skratta rätt ut, men som Tsmalmbe säger så passar det väl inte in så värst mycket.
Annars tänker jag på hippies och woodstock när jag hör låten. Det är nån sån där hålla handen och gunga i takt till musiken-låt (kanske ett outro?).
Imponerande med så många spår för jag tycket inte det grötigt för 5 öre. För en annan blir det ju mannagryn redan vid 4 spår:D

Du kanske kan klistra in texten också?:)
:D Kul att du gillar Lyxvarianten. Avsikten med Monty Phyton inslaget var just att det var övrraskande och lite skojsigt,,, Texten numer inlagd.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Stark refräng! Sitter direkt.
Som med alla Wall-låtar förutom "River deep montain high" tycker jag den skulle vara bättre utan wallen
Fram med sången, Mera mera kör, mera Lennon
och blås - men det är förstås svårt att få till så det låter bra om man inte har tillgång till den riktiga varan
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten