Forum > Demolåtar

Lyxvarianten - Disco Disco

(1/3) > >>

Lyxvarianten:
LÅTNAMN: Disco Disco
ARTIST/GRUPP: Lyxvarianten
GENRE: Bitpop/dance

Tog tag i den här gammla surdegen nu för att få bättre mix/intro osv nu när jag ska spela in en ny video (folk tjatar på Facebook:P).
Jag har gjort en rätt grundlig mixning, skurit bort massa jobbig diskant och försökt få fram sången som jag iofs ska sjunga om när jag känner att jag vågar mig på det.
Så nu behöver jag lite hjälp med vad som kan göra bättre typ, hur känns basen, nivåer osv? Lite mixningstips helt enkelt.
En sak jag vet som jag ska försöka mecka när jag kommer på hur jag ska göra är oktavspelet innan refräng som skär lite i öronen när man har lurar:)

http://www.box.net/shared/j7pfftrvib 2009-10-29

http://www.box.net/shared/gmk272nfkd 2009-10-31 Lite stämmor och EQad bas + en melodislinga som fyller upp på en plats som stod tom.

Ingen vet ingen kan vågar vi att battla varann
Om John Travolta va här skulle jag säga se och lär.
Ingen Disco Ingen dans dansar alltid i berserkerstance
tar fram min svets och svetsar mig fast i dig.

Disco Disco Disco Disco Disco Disco Disco Disco!

Den gammla versionen finns här http://lyxvarianten.bandcamp.com/track/disco-disco-berzerkerdans

hogge:
Back to 1979.. Jag körde punkvarianten och Du fastnade i discoträsket  :lol:
Det låter bra detta.. Är man inne på det här så låter det ju minst lika bra som Boney M och alla andra som härjade på den tiden.. Förmodligen så dansade jag själv till liknande låtar, men tack och lov så mins jag det inte...

Seriöst. Bra låt. Bra driv.. Förmodligen är det här jättebra??!!

flabb:
Haha 'berserkerstance', hur klarar du sjunga det? :)
Jag är inte så mycket för bit-musik men detta är nog bland det bättre jag hört med 8 bitarsinslag,
men också lite väl högt emellanåt, r2d2-effekterna alltså, tycker jag.
Har inte provat men nog går det nog att dansa till den.
Tja, vart väl ingen direkt feedback du bad om men dock väl en *blipp*, förlåt, *bump*   :D

Lyxvarianten:
Hogge: Gillar att du jämför med Boney M:D Får väl köra nån Bitpop möter punk nån gång. Har ju varit inne på att göra nån hektisk indie fast med detta soundet, men aldrig fått till det riktigt.

Flabb: Bra att du sa det där med R2D2-effekten, för jag har rensat bort jättemycket sånt på sina ställen. Vart är de du tycker att det är högt? Är det i refrängen eller "kom så plockar vi bananer" eller "Ahhh jag ljög" :)
Jag hoppas att den går att dansa till för filmen jag ska spela in ska vara full med fula moves:D

Tack för tips!
Skriver upp på min lilla lapp.

flabb:

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 30.10.2009, 00:02:18 ---Hogge: Gillar att du jämför med Boney M:D Får väl köra nån Bitpop möter punk nån gång. Har ju varit inne på att göra nån hektisk indie fast med detta soundet, men aldrig fått till det riktigt.

Flabb: Bra att du sa det där med R2D2-effekten, för jag har rensat bort jättemycket sånt på sina ställen. Vart är de du tycker att det är högt? Är det i refrängen eller "kom så plockar vi bananer" eller "Ahhh jag ljög" :)
Jag hoppas att den går att dansa till för filmen jag ska spela in ska vara full med fula moves:D

Tack för tips!
Skriver upp på min lilla lapp.

--- Slut citat ---

Haha, kul, bra, ser fram emot filmen :)
Jag  kommer inte ihåg var det var högt och orkar inte lyssna nu, läggdags...  -_-
Ett tips dock, dra ner/variera volymen när du lyssnar efter nivåer, då hör man vad som är högt, kör man samma volym så blir man lite 'döv', funkar hyfsat för mig iaf. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion