Forum > Demolåtar
Lyxvarianten - Disco Disco
mahan:
Tjou på Lyxvillan!
JA va ska man säja, blir ju på ett enastående gott humör av att lyssna på låten! KAn den vqra dålig då... NOPE!
Gillar sången yberallaes, och när den sitter sammansvetsad med en sån lössläppt komp alá 70:ties och dessutom en välbalanserad mix så får den fulla pöång av Obbnäsguuuben. :)
h. johan
jugas:
jo alltså...jag förpassas till 1980-81...då var det mycket kokain o dekadens i omlopp både på studio54 och på obskyra undergoundklubbar...denna dekadens besjöngs både i vanlig disco o syntdisco...o det förekom ofta sexuella anspelningar...
här sjunger du om att vara full nästan bortom all självkontroll och berserkerstance på dansgolvet...skulle i min värld kunna klassas som drängfylla :D ...å blodet brinner som när jag va 26 ...tolkar jag som att du är rätt mycket äldre i sjungande stund...därmed förmodligen en aning överårig i discosammanhanget...och så tillkommer dom sexuella anspelningarna... B)
drängfull + berserkerstance + sexuella anspelningar + 46-åring som känner sig som 26 = patetisk :D
men jag kanske bommat någontin/någonstans... :blink:
Lyxvarianten:
Mahan: Tjena Mahanjack!
Fint att höra att du gillar sången, för det är den jag gillar minst i denna låten. Håller på för fullt med att försöka få verserna mer intressanta, men det är riktigt svårt!
Hade du skoj igår eller?;)
Jugas: Haha nu när man tänker efter så kan det faktiskt vara så att den snubben som jag titta på när jag gjorde låten var påtänd för han var jävligt hetsig.
Kan inte länka youtubeklipp för videon verkar vara borta.
Men du vet hur det är när man är full. Då finns det ingen som dansar bättre än en själv;)
http://www.box.net/shared/gmk272nfkd Version 2 2009-10-31
Ny version med lite rattane av bas och lite stämmor på sång. Funderar faktiskt på att sjunga med mig själv i hela verserna.
equality:
Kul! "Om John Travolta var här, jag skulle säga 'se och lär'" :lol:
Roligt med alla genrer som samsas på detta härliga forum! Är rädd att jag inte har så mycket konstruktivt att komma med. Farten och fläkten hör jag liksom det gedigna hantverket. Bra jobbat! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida