Forum > Demolåtar

karl-tid ny mix

<< < (4/9) > >>

hogge:
Jag tycker detta är helt underbart..  :wub:
Låten är perfekt på svenska och i det avskalade formatet.
Avslutningen på låten gör ju att det är helt omöjligt att inte spela den direkt igen!!

fantástico!

jugas:
väldigt fin låt tycker jag...som du sjunger jäkligt bra...håller med dividend om att det är en typ av låt som lätt skulle kunna tippa över i nåt svulstghets/sentimentalitetsträsk med fel sång o arr(Körberg eller Fristorp...så fel det skulle kunna bli...) men du är aldrig i närheten av det utan det känns innerligt o nära...o jag saknar ingenting i arr/ instrumentering.... :)

det distar ju på några ställen som redan påpekats...både piano o sång tror jag...

tsmalmbe:
Låten ligger starkt till höger eller så är lurarna söndriga.

Sången distar ännu fult. Skall du ha närhet i sången, kolla med dubbla kompressorer och/eller parallel kompression och gör inte närheten med masterlimitern.

jonnerstone:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 16:12:46 ---Låten ligger starkt till höger eller så är lurarna söndriga.

Sången distar ännu fult. Skall du ha närhet i sången, kolla med dubbla kompressorer och/eller parallel kompression och gör inte närheten med masterlimitern.

--- Slut citat ---

Nope...dina lurar e nog hela....jag ställde samma fråga för några inlägg sedan  :)

Kon-Trollet:
jättefin musik det här, men det känns lite kareoke...sången är alldeles för isolerad och utanför kompet...vet inte så mycket om mixning men kanske ska sången ner lite eller panoreras ut eller muddlas genom nåt filter eller nåt da ... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion