Forum > Demolåtar

Avslappnad Wernborg - Maybe Complete

<< < (2/7) > >>

Harmonica mike:
Tjoho Jay.

Jag lyssnade på bägge verrarna..Saknade lite av stryrningen från trummorna å¨verre två..Hur funkar loopmaschen?
Ligger trummorna som midi fil eller "bara" som en wave?

Nåväl,jag hör ju att du jobbat lite till med tvåan..Men testa liite percussion,tycker att det behövs för lite rytm flyt i låten.Kanske bara lätt smygigt cymbal lir eller nåt?
Baskagge stamp,eller bara ta ta ta ta tappande på stängd highat?

Mike

Avslappnad:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.10.2009, 08:58:11 ---Tjoho Jay.

Jag lyssnade på bägge verrarna..Saknade lite av stryrningen från trummorna å¨verre två..Hur funkar loopmaschen?
Ligger trummorna som midi fil eller "bara" som en wave?

Nåväl,jag hör ju att du jobbat lite till med tvåan..Men testa liite percussion,tycker att det behövs för lite rytm flyt i låten.Kanske bara lätt smygigt cymbal lir eller nåt?
Baskagge stamp,eller bara ta ta ta ta tappande på stängd highat?

Mike

--- Slut citat ---

Tjosan! Bättre och bättre hoppas jag.

Tack för comment! :)

Håller med dig att pulsen försvann lite grand i och med att trummorna rensades. Loopmash blandar och ger bland färdiga .wavar så jag ske om jag kanske kan ta något annat istället. Nu fick jag installera Komplete på en annan dator så det blir lite "riktigt" bouncing mellan två datorer för att få till det. I-landsproblem förvisso...

Wernborg:
Låter fint om V21. Nästan så man blir sugen på att remixa lite...

tsmalmbe:
Det blev inte alls sämra av att trummorna hamnade bort. Kanske fundera om från trummor till "beat" eller percussion. En sådandär house/ambient bas med balls som skulle rulla runt lite sakt kunde ju passa. Kanske Wernborgs remix fixar det?

Avslappnad:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.10.2009, 13:57:39 ---Låter fint om V21. Nästan så man blir sugen på att remixa lite...

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! :) Gärna. Säg till så skickar jag. ;)

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.10.2009, 16:10:39 ---Det blev inte alls sämra av att trummorna hamnade bort. Kanske fundera om från trummor till "beat" eller percussion. En sådandär house/ambient bas med balls som skulle rulla runt lite sakt kunde ju passa. Kanske Wernborgs remix fixar det?

--- Slut citat ---

Tack tsmalmbe! :) Försökte lägga lite beats men det blev mest pannkaka av alltihop. Överlämnar detta med varm hand till Wernborg. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion