Kontrollrummet

Cullooden/djonas - Tunghi Gunghi

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
LÅTNAMN: Tunghi Gunghi (arbetsnamn)
ARTIST/GRUPP: Cullooden
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD: 07:15
KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe
PRODUCENT: Dito
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Hej på er!
Det var ett tag sen jag var här nu. Jag passar på att slänga upp en ny låt ämnad för Cullooden som börjar närma sig färdig demo.
Även om bandet just nu inte är speciellt aktivt så jobbar jag emellanåt med låtar som sen sångaren i bandet lirar in vocals till. Vox till denna kommer att läggas på inom kort.
Kritik mottages gärna!
Mvh / djonas
« Senast ändrad: 25.10.2009, 22:38:13 by djonas »
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
löjligt bra spelat i vanlig ordning, så man baxnar!

Enda jag har att invända är att riden i början låter lite fjompig. Kanske något mer mässingsrassligt där?

Sedan skulle det vara bra om ljudbilden blev lite elakare. Gitarren är det bra bett i nu, men övrigt sound är lite för snällt tycker jag.


Dock, förbannat imponerande!
« Senast ändrad: 25.10.2009, 23:33:10 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tekniskt suveränt men jag blir lite trött för det går så snabbt och alla musiker är så hårda, nästan hela tiden. Alla verkar arga.  :unsure:

Kul att kunna spela så här bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker att du kunde quantisera innan du lägger upp sånt här :lol:
Äh vad finns att säga mer än det som Emu skriver löjligt bra lirat och det ska bli mycket intressant att få höra hur voxen kommer in på detta.
Suveränt Jonas
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Ruggigt snyggt gjort som vanligt. Låten blir dock lite lång utan sången till. Jag håller med Eko att det skall bli väldigt intressant att få höra voxen på detta sedan.

Om jag skall nämna några saker som jag tänkte på när jag lyssnade igenom låten så är det dessa fem.

1 Jag saknar basen (instrumentet alltså) i ljudbilden.
2 Grymt skönt när låten stannar upp vid 216 på spelaren och ökar på igen.
3 Solot vid 297 är lite för likt de övriga gitarrerna i soundet och vill gärna gröta ihop sig en aning när jag lyssnar på hög volym.
   (på låg volym blir det inte lika farligt...?)
4 ÄLSKAR pianostycket när låten åter stannar upp vid 364 och skulle jättegärna hört mer av det. Men då hade det antagligen
   blivit för mycket istället. Bra avvägt alltså.
5 Riktigt snygg ljudbild i de melodiska partierna.

Jag vill ha sång!!    ;)


Andréas
Me, Myself & I


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
löjligt bra spelat i vanlig ordning, så man baxnar!

Enda jag har att invända är att riden i början låter lite fjompig. Kanske något mer mässingsrassligt där?

Sedan skulle det vara bra om ljudbilden blev lite elakare. Gitarren är det bra bett i nu, men övrigt sound är lite för snällt tycker jag.


Dock, förbannat imponerande!
Tack Emu!
Elakt var det jag hehe, kommer bli mer åt det hållet med voxen sen tror jag. =)
Tack för lyssning!
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Tekniskt suveränt men jag blir lite trött för det går så snabbt och alla musiker är så hårda, nästan hela tiden. Alla verkar arga.  :unsure:

Kul att kunna spela så här bra!
Tack MaxB, jo men det ska ju vara mkt energi, sen om det låter argt jag vet inte...jag är mest glad när jag spelar. :D
// djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Jag tycker att du kunde quantisera innan du lägger upp sånt här :lol:
Äh vad finns att säga mer än det som Emu skriver löjligt bra lirat och det ska bli mycket intressant att få höra hur voxen kommer in på detta.
Suveränt Jonas
Tack Eko!
Ah sorry glömde quant-knappen. ;)
Tack för lyssning // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Ruggigt snyggt gjort som vanligt. Låten blir dock lite lång utan sången till. Jag håller med Eko att det skall bli väldigt intressant att få höra voxen på detta sedan.

Om jag skall nämna några saker som jag tänkte på när jag lyssnade igenom låten så är det dessa fem.

1 Jag saknar basen (instrumentet alltså) i ljudbilden.
2 Grymt skönt när låten stannar upp vid 216 på spelaren och ökar på igen.
3 Solot vid 297 är lite för likt de övriga gitarrerna i soundet och vill gärna gröta ihop sig en aning när jag lyssnar på hög volym.
   (på låg volym blir det inte lika farligt...?)
4 ÄLSKAR pianostycket när låten åter stannar upp vid 364 och skulle jättegärna hört mer av det. Men då hade det antagligen
   blivit för mycket istället. Bra avvägt alltså.
5 Riktigt snygg ljudbild i de melodiska partierna.

Jag vill ha sång!!    ;)


Andréas
Tack Kornstad!
1. Jaha bas var det sa du, hmm tycker iofs att den är rätt tydlig men man blir ju lätt hemmablind...ska lyssna igen mer på basen. =)
2. Tack, kul!
3. Hmm ok det är ju en ren eq sak...jag tycker iofs att det är bra när sololjudet är av samma karaktär som kompet så att det inte mixmässigt hamnar för mkt ovanpå lixom, men det är ju en smaksak.
4. tack igen!
5. :D

Sången kommer! :)
Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Ja detta kommer nog att bli kanon med sång! Ruggigt tajt och kompetent spelat! Saknar också bas-gitarren i låten, den skulle kunna få höras lite mer
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tight som attan. Blir grymt nyfiken på sången nu. Har ju nu hört hur han låter också tack vare MySpace sidan. Så nu blir jag ännu mer nyfiken. Och ja basen som några redan nämnt tycker jag borde få en bättre plats i mixen.
Cullooden var en trevlig bekantskap.....Dream Theater, Queensryche och Incabus i ett och samma paket om man nu måste jämföra med nåt, vilket man ju inte måste...men det är kul  :)

Micke


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tekniskt suveränt men jag blir lite trött för det går så snabbt och alla musiker är så hårda, nästan hela tiden. Alla verkar arga.  :unsure:

Kul att kunna spela så här bra!
Tack MaxB, jo men det ska ju vara mkt energi, sen om det låter argt jag vet inte...jag är mest glad när jag spelar. :D
// djonas

Hmm, då kanske det är jag som är arg - för att inte jag kan spela så här intensivt, med så mycket energi  :wub:
Du e grym på guran! Haru hört hur monotont jag spelar, i "The Queen"  ;) 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google