Forum > Demolåtar

EMU: Regular

<< < (2/7) > >>

Emulator:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.10.2009, 20:57:21 ---Låt pianot stå kvar :). Det ger låten dess karaktär tycker jag. Lite Bladerunner över det hela tycker jag fast jag inte fattar varför jag tycker så.
Dist-gitarren i bakgrunden är jag personligen inte helt övertygad om :unsure:. Kanske nåt annat i stället?
Men som sagt, skjut inte pianisten :lol:

Space

--- Slut citat ---

OJ, du slank mellan :D

Gitarristen skall få sparken snarast. Bladerunner? MÄrklig association kan tyckas...är det månne basen ihop med pianot som gör det kanske?

Få se hur wernborg arrar gitarren!

tack för åsikt och lyssning :)

cykeln:
me like a lot!
Pianot är ju super
Fräna stråkar - låter bra - vadå är de stulna?
Verkstan går igång bra där i mitten
Trummorna är som vanligt goa - men det är en cymbal? som går på mest hela tiden i vissa partier som är lite jobbig
Inget fel på arret och mixen låter bra i mina altec lansing
Blir nog bra med W-gura
ja och sen en banjo så är du hemma  :D

Välkommen till Logic!

Lyxvarianten:
Ptja kan ju bara säga vad jag hör och jag tycker att detta är klockren RnB där det hade passat in med nån tjej på sång. Kanske strukturerat om till mer orginell vers ref så har du nog gjort en låt som dom där superproducenterna i Amerika hade gillat:) Ring Beyoncé vettja:)

Pianot och handklappet är ju där.

http://open.spotify.com/track/4JehYebiI9JE8sR8MisGVb

Emulator:

--- Citat från: cykeln skrivet 26.10.2009, 09:43:54 ---me like a lot!
Pianot är ju super
Fräna stråkar - låter bra - vadå är de stulna?
Verkstan går igång bra där i mitten
Trummorna är som vanligt goa - men det är en cymbal? som går på mest hela tiden i vissa partier som är lite jobbig
Inget fel på arret och mixen låter bra i mina altec lansing
Blir nog bra med W-gura
ja och sen en banjo så är du hemma  :D

Välkommen till Logic!

Kul att du gillar!  CYmbalen får jag kolla till lite då, tänkte inte på den själv, men skall kolla!

Stråkarna ja, jo, det är mest för att jag aldrig lyckas göra melodier, så jag tänkte när det funkar så måste det vara stulet.

Banjon....får nog vara ifred denna gång :D

tack cykeln!

--- Citat från: Lyxvarianten skrivet 26.10.2009, 10:51:34 ---Ptja kan ju bara säga vad jag hör och jag tycker att detta är klockren RnB där det hade passat in med nån tjej på sång. Kanske strukturerat om till mer orginell vers ref så har du nog gjort en låt som dom där superproducenterna i Amerika hade gillat:) Ring Beyoncé vettja:)

Pianot och handklappet är ju där.

http://open.spotify.com/track/4JehYebiI9JE8sR8MisGVb

--- Slut citat ---

Oj! Tack för fina ord. Så fimpa gitarr och en annars vers?

Skall kolla spotify också.

tack! :)

--- Slut citat ---

Lyxvarianten:
Du förstår nog vad jag menar när du hör länken:)
Gitarrerna tycker jag passar in.
Jag vet ju själv när man börjar med en låt som man tänker lägga sång på att det är jäkligt lätt att överarbeta för att fylla upp tomrummet, men sen är det inte lika lätt att ta bort när sången väl ligger där.
Det jag känner när jag hör låten är iaf att den kan bli jädrigt sexig i vers och ref, men att sen i sticket, breaket eller va heter så tappar den sin charm lite. Sista refrägen/outror funkar för det känns ju som ett mer avslut på nått sätt. Ang break/stick så kanske det räcker att du skippar "Matrix"trummorna och kortar ner det en aning så kommer det nog sitta som en smäck:)

Detta är iaf så jag vill höra låten, men smaken är som baken som man säger, och jag gillar korta tjejer:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion