Kontrollrummet

EMU: Regular

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
LÅTNAMN:            Regular
ARTIST/GRUPP:     Emulator
GENRE:                Rythm and Skrot?
LÅTLÄNGD:           -
KOMPOSITÖR:       Emu
PRODUCENT:         Emu
INSPELNINGSÅR:    2009
FORMAT:              mp3


Mitt i debatten om demoforumspostningar etc så behöver jag verkligen hjälp med denna.

Har suttit och fått igång logic under några dagar, och detta är vad som kommit ut ur maskinen under dagen. Genre? vete fåglarne.

Sång skall ju på av någon, sedan skall Wernborg byta ut det ostämda brötandet som ligger och stör nu ;)

I breaket huserar högst tveksamt spel på piano, det skall även bytas mot något annat. Lite gitarrplock eller så kanske.

så:

1. Är arret något alls att ha? funkar det eller behöver man byta ut/komplettera?
2. Mixen. Hur låter det?

Totalt ovan med logic, så jag vill ha lite hjälp :)
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/regular.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/regular.mp3



edit: och framförallt: #3, från vilken sång har jag stulit stråkarna? :D

« Senast ändrad: 25.10.2009, 20:21:29 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Jag tycker definitivt att detta är något att jobba vidare på och slutföra. Du ska ha ett piano kvar tycker jag men att du byter ut det mot något som spelar mer spännande.

Egentligen har du satt fingret på vad som behöver göras. Det där brötet måste väck och bytas ut mot en kompgitarr med klarare ljud. Sång måste till likaså (en mörk röst tycker jag). Jag kan även föreställa mig/höra en läckert svävande sologitarr med läckra slingor mitt i alltihopa - det skulle vara mumma :)

Jag skulle önska ett annat slut.

Vad gäller mixen så ligger väl nivåer och så ganska bra, men det är svårt att uttala sig för om du gör stora ändringar krävs nog en ny lyssning.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Avslappnad

  • Gäst
Första tanken? Kompet till Bakerman med Laid back, sedan blir "refrängen" något som Rihanna skulle kunna köra. Tycker att du har något på G här, hör en bra rapbakgrund. Pianot gillar jag men som pianist är jag lite jävig. Sedan blir det lite Boomtown Rats på pianot...

Vet inte om du ville läsa min associationer men det är de som dyker upp när jag lyssnar. Modernt är det definitivt i mina öron.

Sammanfattat, bra embryo men lite (?) kvar att göra.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låt pianot stå kvar :). Det ger låten dess karaktär tycker jag. Lite Bladerunner över det hela tycker jag fast jag inte fattar varför jag tycker så.
Dist-gitarren i bakgrunden är jag personligen inte helt övertygad om :unsure:. Kanske nåt annat i stället?
Men som sagt, skjut inte pianisten :lol:

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Hej
Jag tycker definitivt att detta är något att jobba vidare på och slutföra. Du ska ha ett piano kvar tycker jag men att du byter ut det mot något som spelar mer spännande.

Egentligen har du satt fingret på vad som behöver göras. Det där brötet måste väck och bytas ut mot en kompgitarr med klarare ljud. Sång måste till likaså (en mörk röst tycker jag). Jag kan även föreställa mig/höra en läckert svävande sologitarr med läckra slingor mitt i alltihopa - det skulle vara mumma :)

Jag skulle önska ett annat slut.

Vad gäller mixen så ligger väl nivåer och så ganska bra, men det är svårt att uttala sig för om du gör stora ändringar krävs nog en ny lyssning.

Ha det gott
Gurano

Ah, vpra tankar sammanfaller nog lite! Wernborg tror jag laddar med wah, och sen kanske en mörk röst, och en gitarr ELLER ljus kvinnostämma som broderar kring huvudstämman.

Ja, lite roligare piano bör väl till, alternativ bara plain ackord och något annat soloinstrument?

Slutet ja, jo. Något annat. Barnsligt förtjust i gitarrspel just nu hur illa det än låter .D Men du har rätt, nåt annat vore najs.

stort tack!

Första tanken? Kompet till Bakerman med Laid back, sedan blir "refrängen" något som Rihanna skulle kunna köra. Tycker att du har något på G här, hör en bra rapbakgrund. Pianot gillar jag men som pianist är jag lite jävig. Sedan blir det lite Boomtown Rats på pianot...

Vet inte om du ville läsa min associationer men det är de som dyker upp när jag lyssnar. Modernt är det definitivt i mina öron.

Sammanfattat, bra embryo men lite (?) kvar att göra.

Ja, bakerman ja :D jo...det är väl oförskämt likt  <_< :)  Rihanna, minsann? Ja, det känns lite modernt kanske.

Boomtown rats? Hur menar du? :D

Tack för lyssning och kommentar :D

"barkman is baking bread", eller hur var det? :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låt pianot stå kvar :). Det ger låten dess karaktär tycker jag. Lite Bladerunner över det hela tycker jag fast jag inte fattar varför jag tycker så.
Dist-gitarren i bakgrunden är jag personligen inte helt övertygad om :unsure:. Kanske nåt annat i stället?
Men som sagt, skjut inte pianisten :lol:

Space

OJ, du slank mellan :D

Gitarristen skall få sparken snarast. Bladerunner? MÄrklig association kan tyckas...är det månne basen ihop med pianot som gör det kanske?

Få se hur wernborg arrar gitarren!

tack för åsikt och lyssning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
me like a lot!
Pianot är ju super
Fräna stråkar - låter bra - vadå är de stulna?
Verkstan går igång bra där i mitten
Trummorna är som vanligt goa - men det är en cymbal? som går på mest hela tiden i vissa partier som är lite jobbig
Inget fel på arret och mixen låter bra i mina altec lansing
Blir nog bra med W-gura
ja och sen en banjo så är du hemma  :D

Välkommen till Logic!
« Senast ändrad: 26.10.2009, 10:45:13 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Ptja kan ju bara säga vad jag hör och jag tycker att detta är klockren RnB där det hade passat in med nån tjej på sång. Kanske strukturerat om till mer orginell vers ref så har du nog gjort en låt som dom där superproducenterna i Amerika hade gillat:) Ring Beyoncé vettja:)

Pianot och handklappet är ju där.

http://open.spotify.com/track/4JehYebiI9JE8sR8MisGVb
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
me like a lot!
Pianot är ju super
Fräna stråkar - låter bra - vadå är de stulna?
Verkstan går igång bra där i mitten
Trummorna är som vanligt goa - men det är en cymbal? som går på mest hela tiden i vissa partier som är lite jobbig
Inget fel på arret och mixen låter bra i mina altec lansing
Blir nog bra med W-gura
ja och sen en banjo så är du hemma  :D

Välkommen till Logic!

Kul att du gillar!  CYmbalen får jag kolla till lite då, tänkte inte på den själv, men skall kolla!

Stråkarna ja, jo, det är mest för att jag aldrig lyckas göra melodier, så jag tänkte när det funkar så måste det vara stulet.


Banjon....får nog vara ifred denna gång :D


tack cykeln!



Ptja kan ju bara säga vad jag hör och jag tycker att detta är klockren RnB där det hade passat in med nån tjej på sång. Kanske strukturerat om till mer orginell vers ref så har du nog gjort en låt som dom där superproducenterna i Amerika hade gillat:) Ring Beyoncé vettja:)

Pianot och handklappet är ju där.

http://open.spotify.com/track/4JehYebiI9JE8sR8MisGVb

Oj! Tack för fina ord. Så fimpa gitarr och en annars vers?

Skall kolla spotify också.

tack! :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Du förstår nog vad jag menar när du hör länken:)
Gitarrerna tycker jag passar in.
Jag vet ju själv när man börjar med en låt som man tänker lägga sång på att det är jäkligt lätt att överarbeta för att fylla upp tomrummet, men sen är det inte lika lätt att ta bort när sången väl ligger där.
Det jag känner när jag hör låten är iaf att den kan bli jädrigt sexig i vers och ref, men att sen i sticket, breaket eller va heter så tappar den sin charm lite. Sista refrägen/outror funkar för det känns ju som ett mer avslut på nått sätt. Ang break/stick så kanske det räcker att du skippar "Matrix"trummorna och kortar ner det en aning så kommer det nog sitta som en smäck:)


Detta är iaf så jag vill höra låten, men smaken är som baken som man säger, och jag gillar korta tjejer:)
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bra tips där, jag tror nog att jag tar bort hela sticket egentligen?  Barnsligt förtjust i det själv dock, så jag kanske kan spara det och bygga en annan låt kring det :D

Nu skall jag spotifya!

Tack åter igen!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ok, point taken :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Lyxvarianten

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 406
    • Visa profil
Bra tips där, jag tror nog att jag tar bort hela sticket egentligen?  Barnsligt förtjust i det själv dock, så jag kanske kan spara det och bygga en annan låt kring det :D

Nu skall jag spotifya!

Tack åter igen!

Vet inte riktigt vad man skulle gjort. Testa att mute:a lite spår och se om du kan ta ut lite gobitar och få det att smälta in bättre i helheten. Man ska ju vara stolt också och känna att det man gjort är riktigt bra så gillar du ditt stick så ska du ju behålla det. Musik är konst och jag kan inte tänka mig att en konstnär hade blivit glad om nån kommit och sagt att man skulle måla ett hus istället för en bil. Men att byta färgen från röd till gul kan man väl köpa.:)
Hur som helst kan det bli riktigt bra det här:D
_____________________________ ___
www.myspace.com/Lyxvarianten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Mr T!

Jag gillar detta.Tycker att mixen låter fett och bra.Lyssnade en bra bit från monitorerna och drogs med i tempo och sväng i låten,nynnade svagt på ett tänkt sånguttryck.Vill du att jag sjunger på denna,just let med know.Men jag måste friskna till först - nyopererad i magen och har svårt med luft just nu,flämtar och har mig.

Mike



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Här har Du absolut något riktigt bra på G.. Kommer att bli kanon med lite arbete..
Pianot tycker jag ska vara kvar. Gillar det skarpt.
I mina lurar, som inte är bra (nya är på ingång!) så är basen alldeles för dominant. Stjäl all uppmärksamhet. Men som sagt - det är i mina Sennheiser HD201-lurar det...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bra tips där, jag tror nog att jag tar bort hela sticket egentligen?  Barnsligt förtjust i det själv dock, så jag kanske kan spara det och bygga en annan låt kring det :D

Nu skall jag spotifya!

Tack åter igen!

Vet inte riktigt vad man skulle gjort. Testa att mute:a lite spår och se om du kan ta ut lite gobitar och få det att smälta in bättre i helheten. Man ska ju vara stolt också och känna att det man gjort är riktigt bra så gillar du ditt stick så ska du ju behålla det. Musik är konst och jag kan inte tänka mig att en konstnär hade blivit glad om nån kommit och sagt att man skulle måla ett hus istället för en bil. Men att byta färgen från röd till gul kan man väl köpa.:)
Hur som helst kan det bli riktigt bra det här:D

Tack igen! Nejdå, jag tar inte illa upp. Jag brukar ha en tendens att stoppa in mangelbreak i vad som helst, och nu kanske denna låten har andra kvaliteer som mår bäst av en mer standardform. Jag brukar alltid påpeka för folk om jag tycker att en låt skall ha en annan sättning, så inga problem, jag tycker du har helt rätt!
tack!

Tjabba Mr T!

Jag gillar detta.Tycker att mixen låter fett och bra.Lyssnade en bra bit från monitorerna och drogs med i tempo och sväng i låten,nynnade svagt på ett tänkt sånguttryck.Vill du att jag sjunger på denna,just let med know.Men jag måste friskna till först - nyopererad i magen och har svårt med luft just nu,flämtar och har mig.

Mike



Härligt att det går hem i norr!  Ja, jag vet inte hur det blir med sång, jag har några ideer, och definitift låter det intressant när din diafragma blivit ihopsydd :D

Vi hörs i frågan. Skall fundera vilken riktinign låten tar, manligt/kvinligt/bägge etc :D

tack hmike!


Här har Du absolut något riktigt bra på G.. Kommer att bli kanon med lite arbete..
Pianot tycker jag ska vara kvar. Gillar det skarpt.
I mina lurar, som inte är bra (nya är på ingång!) så är basen alldeles för dominant. Stjäl all uppmärksamhet. Men som sagt - det är i mina Sennheiser HD201-lurar det...

Kul att det uppskattas! Skall se över nivåerna sen när låten växer fram. Kan tänka mig att det bumlar lite väl, jag labbade lite med basen för att få den mullrig .-och överarbetade nog :D

tack för synpunkter och lyssning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ok, till att börja med....fimpa för guds skull inte sticket. Det ger enorm karaktär till låten. Pianot e bra men jag undrar ändå om man inte skulle byta ut mot nåt annat mer synthetiskt ljud, då skulle låten kunna gå mer åt Recoil hållet och det är inte fel tycker jag. Jag kan lätt tänka mig en H-mike här.....men...det ska pratsjungas med mycket luft och vara väldigt avslappnat, det skulle ytterligare förstärka Recoil uttrycket. Jag tänker mig lite som Leonard Cohen i  "First we take manhattan" (i sång uttrycket inte låten i sig)

http://open.spotify.com/track/3dCLZ8M7FwVB78hb3Po4jChttp://


Basen slår ganska ordentligt i mina lurar, den borde du nog se över och kolla vilka frekvenser som dominerar och skära lite där.
Basen låter också lite staccato på några ställen som jag inte tycker låter så snyggt....helt klart en smaksak men jag skulle nog öka releasetiden på ljudet lite.

Du har helt klart nåt på gång här



Kul att se dig i skapartagen igen  :) :) :) :wub:

Miklo
« Senast ändrad: 26.10.2009, 14:06:16 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack Jonnerstone :)


Ja, min tanke var ju karaktär till låten med sticket, men frågan är ju om man skulle försöka göra en vanlig låt eller ej :D

Jag tänkte ha lite stämningsljud och syntha till sticket -oavsett om det blir kvar eller ej.

Intressant med Harmonica Cohen-ideerna. Får fundera där .)

tack och bock!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
jorå stråkarna har man ju hört...kan bara inte komma på var...

mixen låter bra i min lyssning...saknar kanske lite tryck...i alla fall om man tänker konventionellt Rn'B...

jag gillar upplägget...det finns stora möjligheter att bygga vidare åt olika håll...från alternativ till hitlista...
pianot är fint men kan skruvas till en aning...lite mer "spooky" eller så...distgitarr funkar bra för mig liksom tremguran i början...bättre sound o lir så....

sticket ska vara kvar....men där behöver pianoliret hyfsas till....

ett sånt stick kräver väl lite av texten kanske, för att svara upp mot dramatiken, men det ska väl gå....

ska bli spännande att följa utvecklingen....

förresten...kom att associera till ulf dagebys gamla ångest/mörkerklassiker "gallret" från filmen ett anständigt liv från 1979.... kollade upp den och låtarna skiljer sig ju rätt mycket kan man lugnt påstå...men ändå...kul koppling på sitt sätt...lyssna om du vill...






Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jorå stråkarna har man ju hört...kan bara inte komma på var...

mixen låter bra i min lyssning...saknar kanske lite tryck...i alla fall om man tänker konventionellt Rn'B...

jag gillar upplägget...det finns stora möjligheter att bygga vidare åt olika håll...från alternativ till hitlista...
pianot är fint men kan skruvas till en aning...lite mer "spooky" eller så...distgitarr funkar bra för mig liksom tremguran i början...bättre sound o lir så....

sticket ska vara kvar....men där behöver pianoliret hyfsas till....

ett sånt stick kräver väl lite av texten kanske, för att svara upp mot dramatiken, men det ska väl gå....

ska bli spännande att följa utvecklingen....

förresten...kom att associera till ulf dagebys gamla ångest/mörkerklassiker "gallret" från filmen ett anständigt liv från 1979.... kollade upp den och låtarna skiljer sig ju rätt mycket kan man lugnt påstå...men ändå...kul koppling på sitt sätt...lyssna om du vill...







Skall kika på youtube!

Jag TROR att det är wonderchild, christian walz som spökar? inte riktigt samma toner, men väldigt likt?


Til dina tankar så tycker jag du verkligen belyser min lilla problematik, det känns osm låten kan tas i så många olika riktningar: ta bort breaket och ha en vanlig radiolåt, eller så bygger man hela låten kring mystiken i breaket?

gitarr och pianospel skall ses över som du skriver, och så bör jag hitta mer tryck i allt.

Stort Tack för tips, och bra tankar och ideer!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Visst kan det bli något men jag tycker det är svårt att få en helhet när 'Sångmelodin' inte är på plats.
Har lyssnat ett par varv nu och den växer för varje vända  ;)
Kan kännas lite stökig på vissa partier och trummorna vet jag inte riktigt om jag ska älska eller hata..(Soundmässigt menar jag)
Fast ju mer jag lyssnar så lutar det över mot älskar hållet :rolleyes: Dom låter syntetiskt på ett ballt sätt.
Som sagt potentsialen finns där,det här vill jag gärna höra som en färdig låt tack...
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Härligt :) På något sätt tenderar ju musik som man måste lyssna på ett par gånger, att fastna påett annat sätt :D


Jag hoppades på detta med trummorna: de skall ju låta plast, faste medvetet plast....eh...ja, så det verkar ju ha funkat :)

JA, den skall dras vidare mot något iallafall lite mer färdigt :D


tack för lyssning och synpunkter!

mvh,
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nån (jugas?) skrev att det saknades tryck - jag tyckte det var ett himla tryck speciellt i början kanske lite mycket bas? Är det enklare att få till det här på Logic än i Cubase är min undran.
Ma Baker kändes igen direkt men först sedan jag såg det skrivet kunde man konstatera det. Stråkarnas figur känns också igen men mer obskyrt - det är nog dina egna säger vi.
Pianot passar in men en del toner hamnade lite på sniskan tyckte jag.
Ja ska bli kul att se var denna tar vägen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Nyfiken på vad du hade totat ihop och jag känner igen dig  :)
I såpass tidigt stadie har jag ju svårt att ge nån idé om hur du kan ta låten vidare, men det är ju en bra emu-typisk grund och jag är säker på att det kommer att bli nåt riktigt bra! Du brukar ju få till låtar med mycket att lyssna till i ljudbilden och det fixar du ju nu med såklart, inte ett dugg orolig där  :D Väääldigt mkt tryck i den är det. Fick sänka för lurarna fladdrade  :lol:

http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fick sänka för lurarna fladdrade  :lol:

Vi har ett helt nytt mått på ööööööös.  :lol:
Dagens bästa.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Pianobastonerna finns där, nåt ödesmättad slags riff och ett frenetiskt industri rytmkomp - EMU is back!
Låter som en mycket bra grund. Gillar hur pianot svarar stråkarna. Häftig när basen fungerar både som bas och bastrumma.
Tremologuran tycker jag är mycket välfunnen medan distguran under stråkfiguren stör mer än tillför. Breaket gillas också,
stor dramatik med dina typiska hjärtskärande, iskalla ackordnedslag i pianodiskanten. Schysst intensitetsstegring sedan när stråktemat
återkommer. Absolut finns här grunden till något stort som flera har påpekat. Jag som tycker det brukar bli oregerligt när det går över
en fem - sex spår antar att du kommer att landa på minst det tredubbla. Vibbar om ett nytt masterpiece som sagt. Kör hårt! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nån (jugas?) skrev att det saknades tryck - jag tyckte det var ett himla tryck speciellt i början kanske lite mycket bas? Är det enklare att få till det här på Logic än i Cubase är min undran.
Ma Baker kändes igen direkt men först sedan jag såg det skrivet kunde man konstatera det. Stråkarnas figur känns också igen men mer obskyrt - det är nog dina egna säger vi.
Pianot passar in men en del toner hamnade lite på sniskan tyckte jag.
Ja ska bli kul att se var denna tar vägen.

Kanske han menar tryck mer...ljudbildsmässigt, mer punch/fläsk/bacon ? Massa bas har jag också märkt, har skurit och meckat fram för att hitta en lite torrare bas på något sätt. TIll överdrift som vanligt :lol:

Hm...Ma Baker? Den känner jag inte igen här, tror Avslappnad menade "bakerman" ?

Massvis med piano sniskan, japp :D

tack för tyck, jag är också nyfiken vartåt det bär :D


Nyfiken på vad du hade totat ihop och jag känner igen dig  :)
I såpass tidigt stadie har jag ju svårt att ge nån idé om hur du kan ta låten vidare, men det är ju en bra emu-typisk grund och jag är säker på att det kommer att bli nåt riktigt bra! Du brukar ju få till låtar med mycket att lyssna till i ljudbilden och det fixar du ju nu med såklart, inte ett dugg orolig där  :D Väääldigt mkt tryck i den är det. Fick sänka för lurarna fladdrade  :lol:




Thnx for the vote of confidence :D  Kanske kan göra en speciell genre? Lurfladdertriphop? :D:D

tack Åsa!

Pianobastonerna finns där, nåt ödesmättad slags riff och ett frenetiskt industri rytmkomp - EMU is back!
Låter som en mycket bra grund. Gillar hur pianot svarar stråkarna. Häftig när basen fungerar både som bas och bastrumma.
Tremologuran tycker jag är mycket välfunnen medan distguran under stråkfiguren stör mer än tillför. Breaket gillas också,
stor dramatik med dina typiska hjärtskärande, iskalla ackordnedslag i pianodiskanten. Schysst intensitetsstegring sedan när stråktemat
återkommer. Absolut finns här grunden till något stort som flera har påpekat. Jag som tycker det brukar bli oregerligt när det går över
en fem - sex spår antar att du kommer att landa på minst det tredubbla. Vibbar om ett nytt masterpiece som sagt. Kör hårt! 

Många bra synpunkter, tack för det!  Ja, det ligger nog en hel del spår redan nu ja...hihi :D  Distguran måste ju bytas, men Wernborg fixar ju något bättre. Tror nog att vem som än ordnar gitarr, gör det bättre :D


Känns både skitroligt och samtidigt halvmysko att trots att jag tycker det är mil från mia anliga tassemarker, så låter det likt förbannat emu :D

Antar att breaket är bov i dramat till stor del, och hanterandet av pianoackord i detsamma ;) :D



Stort tack eq, värmande ord!

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag vill definitivt att första och andra delen ska vara kvar i samma låt. De passar mycket bra och andra delen blev min favvis. Jag ogillar basljudet i första delen, den är bara för mycket. Lyssnar i lurar som ger ganska mycket bas och här blev det på tok för mycket av den varan. Jag tycker de konstgjorda stråkarna närmare slutet borde ersättas av något, som låter mer levande kanske något "riktigt" instrument. Gillar både pianoljudet och spelet. Tycker jag hör några missar i pianospelet, på några ställen. Om du hör det och vill, kan du väl fixa dessa.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag vill definitivt att första och andra delen ska vara kvar i samma låt. De passar mycket bra och andra delen blev min favvis. Jag ogillar basljudet i första delen, den är bara för mycket. Lyssnar i lurar som ger ganska mycket bas och här blev det på tok för mycket av den varan. Jag tycker de konstgjorda stråkarna närmare slutet borde ersättas av något, som låter mer levande kanske något "riktigt" instrument. Gillar både pianoljudet och spelet. Tycker jag hör några missar i pianospelet, på några ställen. Om du hör det och vill, kan du väl fixa dessa.

Andra delen är nog det som ligger närmast hjärtat för mig med, men jag känner ändå att de kanske inte riktigt passar ihop, fast det får väl framtiden utvisa, ja, hur låten utvecklas.

Pianospelet skall anpassas så småningom, och slasktagningen snyggas till :)

Bra synpunkter på fejkstråk, och basen!

tack för konstruktiv och bra feedback :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Hm...Ma Baker? Den känner jag inte igen här, tror Avslappnad menade "bakerman" ?
"
Ja men det var bra nära anagrammässigt i a f.  :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hittade du generisk drivis till macen, eller? :)

Låter bra som utkast, har inte läst alla inlägg i tråden, men slafsa till det med elgitarrer till en ackordsföljd som låter lite country är kul idé :lol:. Kul med stråk, fast jag hade hellre hört nåt synthigt/industri där som låter "forte". Funkar så här med.

På med sång så rockar det :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
"Hm...Ma Baker? Den känner jag inte igen här, tror Avslappnad menade "bakerman" ?
"
Ja men det var bra nära anagrammässigt i a f.  :lol:

ja :D


Hittade du generisk drivis till macen, eller? :)

Låter bra som utkast, har inte läst alla inlägg i tråden, men slafsa till det med elgitarrer till en ackordsföljd som låter lite country är kul idé :lol:. Kul med stråk, fast jag hade hellre hört nåt synthigt/industri där som låter "forte". Funkar så här med.

På med sång så rockar det :)

Country, ja, -eller inte :D jag kan nog dessutom inte få till det :D

SKall fundera på forte industrissimo.

Tack för synpunkter och lyssning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol