Nån (jugas?) skrev att det saknades tryck - jag tyckte det var ett himla tryck speciellt i början kanske lite mycket bas? Är det enklare att få till det här på Logic än i Cubase är min undran.
Ma Baker kändes igen direkt men först sedan jag såg det skrivet kunde man konstatera det. Stråkarnas figur känns också igen men mer obskyrt - det är nog dina egna säger vi.
Pianot passar in men en del toner hamnade lite på sniskan tyckte jag.
Ja ska bli kul att se var denna tar vägen.
Kanske han menar tryck mer...ljudbildsmässigt, mer punch/fläsk/bacon ? Massa bas har jag också märkt, har skurit och meckat fram för att hitta en lite torrare bas på något sätt. TIll överdrift som vanligt

Hm...Ma Baker? Den känner jag inte igen här, tror Avslappnad menade "bakerman" ?
Massvis med piano sniskan, japp

tack för tyck, jag är också nyfiken vartåt det bär

Nyfiken på vad du hade totat ihop och jag känner igen dig 
I såpass tidigt stadie har jag ju svårt att ge nån idé om hur du kan ta låten vidare, men det är ju en bra emu-typisk grund och jag är säker på att det kommer att bli nåt riktigt bra! Du brukar ju få till låtar med mycket att lyssna till i ljudbilden och det fixar du ju nu med såklart, inte ett dugg orolig där
Väääldigt mkt tryck i den är det. Fick sänka för lurarna fladdrade 
Thnx for the vote of confidence

Kanske kan göra en speciell genre? Lurfladdertriphop?

:D
tack Åsa!
Pianobastonerna finns där, nåt ödesmättad slags riff och ett frenetiskt industri rytmkomp - EMU is back!
Låter som en mycket bra grund. Gillar hur pianot svarar stråkarna. Häftig när basen fungerar både som bas och bastrumma.
Tremologuran tycker jag är mycket välfunnen medan distguran under stråkfiguren stör mer än tillför. Breaket gillas också,
stor dramatik med dina typiska hjärtskärande, iskalla ackordnedslag i pianodiskanten. Schysst intensitetsstegring sedan när stråktemat
återkommer. Absolut finns här grunden till något stort som flera har påpekat. Jag som tycker det brukar bli oregerligt när det går över
en fem - sex spår antar att du kommer att landa på minst det tredubbla. Vibbar om ett nytt masterpiece som sagt. Kör hårt!
Många bra synpunkter, tack för det! Ja, det ligger nog en hel del spår redan nu ja...hihi

Distguran måste ju bytas, men Wernborg fixar ju något bättre. Tror nog att vem som än ordnar gitarr, gör det bättre

Känns både skitroligt och samtidigt halvmysko att trots att jag tycker det är mil från mia anliga tassemarker, så låter det likt förbannat emu

Antar att breaket är bov i dramat till stor del, och hanterandet av pianoackord i detsamma

Stort tack eq, värmande ord!