Kontrollrummet

Team AIR har crackat cubase 5.1

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ok...då får eländet sitta kvar! :) /C


Tyvärr finns det väl inga sådana tester som går att lita på, då det handlar om pengar och prestige utan man får provköra själv. Äger man originalet så ser jag inga problem med att köra crackat. Själv så upplever jag kanske en liten skillnad när jag kör crackat SX3 jämfört med original, men det kan ju vara placebo. Däremot så är den crackade stabilare och det är inte nån placebo.

Om du hade tagit bort cracken så hade originalet säkert blivit stabilare. Det är ett väldigt vanligt problem att folk som har haft en crackad version installerad, får problem när de installerar originalet, eftersom cracken ställer till problem för USB-nyckeln, så att det inte funkar riktigt som det ska.

Oh ja, det är jag fullt medveten om. Brukar strula ordentligt när man kör både crackat och original av samma program på samma burk. Men så var inte fallet i mitt test. Detta är efter nyinstallationer av OS och således har inget annat DAW varit installerat tidigare fult som fint. Ett helt subjektivt test för min egen nyfikenhet där fulversionen vann.

Men hur som haver så är det ju lite off topic. Frågan jag ställer mig i trådhuvudet är om det inte skulle finnas bättre sätt än att lägga ner så mycket tid och pengar på kopieringsskydd. Att skaffa ett mervärde för slutkund som gör det fördelaktigt och kanske t.o.m lönsamt att vara registrerad användare. Jag tycker att man biter sig själv i svansen. Det kommer alltid finnas nån som knäcker koden och då är alla dessa resurser man plöjt ner för att skydda sin produkt totalt bortkastade.

Alla reaktioner hittills i ämnet har varit om huruvida dom som crackar ljuger om sina uppgifter ang. mantimmar och om hur stor del av programmet som är skyddskod (dom har dessutom ingen anledning att ljuga (vilket säkert nån tycker)) eller om det blir snabbare eller stabilare med en fulversion . Det var inte det som jag var ute efter när jag skapade tråden , utan det var att belysa en situation där jag tycker att man angriper ett problem från fel håll. Steinberg vill ju ha betalt för dom resurser dom plöjt ner i sina skydd och vem e de som får betala?? Jag nämner i trådhuvudet också Reaper där man uppenbarligen lyckas ha en stark produkt som uppdateras regelbundet för en spottstyver av priset. Varför klarar dom det......eller rånar dom banker för att fixa det??

Ja ..då får man noga se det hela ur strategiska beslut. Steinberg är ju en av  marknadsledarna, vilket gör att man kan "bestämma" priset, Finns ju ingen anledning att ge sig in i ett priskrig om man inte behöver ( vilket man tvingats till, till viss del, då en prissänktning genomfördes för C5 om jag inte minns fel) För övriga aktörer gäller det att ta sig in på marknaden och ta marknadsandelar, den enklaste vägen är priset..Så länge Steinbergs strategi fungerar kommer man inte sänka priset.../C


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skönt att det finns sånna AiR och H20 snubbar som verkligen orkar lägga ner energi för att göra en hel värld imponerade.

En hel värld...? Imponerad över vad...? Att de har spenderat en ofantlig massa tid på att knäcka ett krypteringsskydd? Så att framtida kopieringsskydd blir ännu mer omfattande och kostsamma för de som betalar för sig?

Jag har noll förståelse för folk som kör crackat fast de har råd att köpa licenser. Speciellt de som gör pengar på sin musik.
DON'T PANIC


Utloggad ivantheking

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Hej!

Är det någon som vet om detta program (crackat) fungerar på en mac?. jag får bara .exe-filer och andra windowsfiler :(


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Hej!

Är det någon som vet om detta program (crackat) fungerar på en mac?. jag får bara .exe-filer och andra windowsfiler :(

Man får gärna diskutera om piratverksamhet och hur den påverkar, men inte hjälpa andra att vara olagliga.

Citera
3. Inga olagligheter.
På grund av ansvarsfrågor får det inte förekomma piratism eller anda olagligheter på detta forum.
Vad som händer i din privata brevväxling är på ditt eget ansvar.


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com

Det är då man börjar fundera över priserna på dessa program. Om AIR har lagt ut 4000 mantimmar på att göra en emulering av
detta och alla donglecalls hur många timmar har då Steinberg/Syncrosoft lagt ner och vem e de som får betala detta?? Slutkunden antar jag.


Alltså, jag tror att priset för Cubase och dylika program beror på hur mycket vi är beredda att betala. Kostar det för mycket som kommer folk att köpa alternativa program såsom Sonar, eller Logic eller ngt istället. Så jag tror faktiskt inte att kopieringsskyddet påverkar priset så värst mycket.

www.alatarmusic.com


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Och så finns program som REaper som är likabra som Cubase, men shareware... Liemannen borde halshuggit hela industrin redan nu..

Det är pluggarna som kostar!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Skönt att det finns sånna AiR och H20 snubbar som verkligen orkar lägga ner energi för att göra en hel värld imponerade.

En hel värld...? Imponerad över vad...? Att de har spenderat en ofantlig massa tid på att knäcka ett krypteringsskydd? Så att framtida kopieringsskydd blir ännu mer omfattande och kostsamma för de som betalar för sig?

Jag har noll förståelse för folk som kör crackat fast de har råd att köpa licenser. Speciellt de som gör pengar på sin musik.

Hur stor andel av dom som kör crackat har råd att köpa licenserna enligt din uppfattning?


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Skönt att det finns sånna AiR och H20 snubbar som verkligen orkar lägga ner energi för att göra en hel värld imponerade.

En hel värld...? Imponerad över vad...? Att de har spenderat en ofantlig massa tid på att knäcka ett krypteringsskydd? Så att framtida kopieringsskydd blir ännu mer omfattande och kostsamma för de som betalar för sig?

Jag har noll förståelse för folk som kör crackat fast de har råd att köpa licenser. Speciellt de som gör pengar på sin musik.

Hur stor andel av dom som kör crackat har råd att köpa licenserna enligt din uppfattning?
Vad har det med saken att göra? Läs mitt inlägg lite bättre så kanske du ser vad jag egentligen skrev om - de som har råd.
DON'T PANIC


Utloggad Analogfreak

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 378
    • Visa profil
Det är bara att se dig omkring på företag som Vattenfall, Mc'Donalds, you name it. Vi lever i ett korrupt samhälle. Girigheten har inga gränser.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
N

Förmodlingen har 95% av alla här redan tagit hem det, men ingen vågar erkänna, som vanligt .

;)

Då tillhör jag de 5 pocenten som inte har den. ^_^
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Hej!

Är det någon som vet om detta program (crackat) fungerar på en mac?. jag får bara .exe-filer och andra windowsfiler :(

exe-filer är bara för windows. Mac har väl dmg som installationsfil på sina program om jag minns rätt att det heter. Det gäller alla program och inte crackat om nu någon skulle börja gnälla att jag skulle diskutera hur man installerar crackat för det var inte min poäng.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Jag tror att de flesta har råd men velar helst att göra investeringen eftersom man aldrig 100% vet om det kommer att funka fullt ut.

Du behöver nyckel för att få testa. (säger den exklusiva klubben till gemene man,vilket ogillas av respekt fnattar.)

Då är det givetvis bra att ha en möjlighet att testköra fullt ut... om man sedan blir bekväm och behåller så fanns aldrig den grund moral.. eller ska man säga beslutsförmåga att bestämma sig i första rummet så chansen att "gräset är grönare" är stor och man väntar bara
på nästa "heliga graal" som ska fixa själva produktionen av låtar... dvs man har blivit en program nerd som egentligen inte använder
programvaran utan bara gillar att pilla på dyra saker för att må lite bättre...  ;)

Själv kör jag EnergyXT 1.4 och beklagar mig att version 2 försvann till Behringer och därmed största fan basen och alla dess funktioner.

Varför måste industri och pengar ta över så att den goda idén ska bli något fenomen som ska passa alla kunder, vilket gör att en drös
människor sitter och proggar på samma sak utan vetskap om helheten... kan inte vara bra...

Att Steinberg inte har någon full demo på sitt flaggskepp är något mysko... bara krypplade light versioner som gör en förbannad
över att man wink wink MÅSTE pynta flaggskeppet för att få den där lilla detaljen som gör LE obrukbar i längden...
typ "Jag vill ha EN banan... köp hela fruktkorgen för där finns 300 bananer inkluderade!".

MEN att hävda att just detta tänk ger en rätt att köra ful version är falsk logik. Är produkten värt pengarna? Om Nej, inget köp.
Måste man köpa produkten FÖRST för att inse detta och sedan sälja sig lägre för att ångra sig så föder det frustration som....
..kanske AIR kan avhjälpa.. för vissa med redan befintlig moral...

Så kan man ordbajsa i sitt eget huvud på allmänt forum....

//Daniel  :huh:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Fullversionen av Cubase går att ladda ned som demo nu för tiden.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad ddummer

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 197
    • Visa profil
Åhh.. lägga av..  :blink:  Då vet man hur långt in under stenen som man har krupit de senaste åren....  :huh:

//Daniel  ^_^