Kontrollrummet

Jag letar efter en rockig röst som vill ge min nya låt lite liv!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zebastian

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
    • Visa profil
Jag letar efter en rockig röst som vill ge min nya låt lite liv!
Det är en låt som ligger mittemellan pop och rock skulle jag nog säga om jag skulle beskriva den. Lite 80-tal kanske?

Svårt att beskriva sin egna låt märker jag nu.
Jag är i alla fall nöjd så här långt och nu behöver jag någon som skulle kunna tänka sig att sjunga.

Egentligen är låten till en skoluppgift där temat är schlager, men jag kan inte skriva typiska schlager-låtar så jag kompromissade med att göra den här låten med tonartsbyte i slutet.  :lol:
Dessutom är det ju en del lite rockigare låtar med i melodifestivalen ibland. Lite HEAT, lite Poodles ja det är lite åt det hållet.
Melodin ska sjungas högt i tonläge så jag letar efter nån som kan sjunga ganska ljust när det behövs.
Texten som förövrigt är på engelska är mest en sån där text man skriver för att det ska låta bra till melodin och har ingen djupare innebörd.

Låten ska vara inne måndagen den 2 november så det är ett tag kvar,
Jag har spelat in det mesta som ska vara med i den färdiga versionen men är inte helt klar. Har dock en backingtrack så det är klart för inspelning av sång. Dessutom har jag spelat in det hela med en pianostämma så att man fattar hur melodin ska gå.
 
Jag har tyvärr inte möjlighet att ändra tonarten för att anpassa till en viss röst för jag har redan spelat in gitarrer.
Versen går i H-dur, refrängen i C#-moll och sista refrängen i Em.


Hör av dig om du är intresserad!
Gör det via PM och skriv din mailadress så skickar jag låten + texten och det man behöver.

Och du är extra välkommen om du har en Joey Tempest-röst !
Fast andra röster går också väldigt bra  ;)

« Senast ändrad: 23.10.2009, 14:10:32 by Zebastian »