Kontrollrummet

CPG - Frustrated over you

gäst · 40 · 6793

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

cpg

  • Gäst
.
« Senast ändrad: 24.10.2009, 08:48:58 by cpg »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Aha en annan del av 60-talet
typ New Seekers - I´ll never find another you.
Träffsäkert
och såna där harmonier som sitter så djupt förankrade i generna
Fin låt, bra spelat, sång och körer likaså
Verkar bli en fin samling detta
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


cpg

  • Gäst
Aha en annan del av 60-talet
typ New Seekers - I´ll never find another you.
Träffsäkert
och såna där harmonier som sitter så djupt förankrade i generna
Fin låt, bra spelat, sång och körer likaså
Verkar bli en fin samling detta

Jepp, inte Beatles utan lite almänt 60-tals pop....
E inte så updaterad om New Seekers, men skitkul att du gillar låten.......
Thnx mannen!
By the way, nice låtar du colabbar med ydderf.....


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helskönt helrätt 60-tal men jag tycker basen ligger för högt och trummorna för lågt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?
En tolvsträngad hade gjort susen här.
« Senast ändrad: 23.10.2009, 21:33:38 by Tokai »


cpg

  • Gäst
Helskönt helrätt 60-tal men jag tycker basen ligger för högt och trummorna för lågt.

Tror du har rett....kännde de så sjelv....men va lite osäker....
Tror att sången oxå e lite låg mot kören i refrengen....
Ska fixa till mixen! Thnx mannen!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?
En tolvsträngad hade gjort susen här.
Kom igen nu Tokai en 26-åring med 60-talsvibbar klart han stavar lite uselt...
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


cpg

  • Gäst
Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?
En tolvsträngad hade gjort susen här.

OK....har väll snöatt in på 60-talspop....
Vaddå....stava dålit...?
Naturligtvis e de pastisch annas hadde ja vel inte hållt till här på KR......? De hadde knapast Kinks å Who gjort....
Eftesom du tycker de e en snygg pastisch på 60-talsmusik så kanske ja som en "obildad" ungdom ändå ha hajat nåt om 60-tals musiken....?
Visst, en 12:a skulle feta upp kompet...
Thnx för ärlig komentar....


cpg

  • Gäst
Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?
En tolvsträngad hade gjort susen här.
Kom igen nu Tokai en 26-åring med 60-talsvibbar klart han stavar lite uselt...

Jag har invanndrarbakgrund så ja stavar kanske inte altid rätt....men ja trode inte de hadde så mycke me musikskapande att göra.....
Ja har lite lättare för engelska så därför skriver ja låtarna på engelska....
Ja har lyssnat mycke på mina föräldras musik å på senare tid naturlitvis en hel del på nätet å ja gillar verkligen 60-tals pop å specielt Beatles....
Hoppas ni köper de....


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil

Kom igen nu Tokai en 26-åring med 60-talsvibbar klart han stavar lite uselt...
Inget konstigt med det. Finns många invandrare i den åldern som kommer till Sverige och lär sig tala och skriva på svenska.
Problemet här är att jag tycker felstavningen är så medveten. Speciellt i cfg:s slutrepliker. Det är så uppenbart. Och mina misstankar ang herr a står kvar.
Humorlöst svar, men så får det bli.


asti

  • Gäst

Kom igen nu Tokai en 26-åring med 60-talsvibbar klart han stavar lite uselt...
Inget konstigt med det. Finns många invandrare i den åldern som kommer till Sverige och lär sig tala och skriva på svenska.
Problemet här är att jag tycker felstavningen är så medveten. Speciellt i cfg:s slutrepliker. Det är så uppenbart. Och mina misstankar ang herr a står kvar.
Humorlöst svar, men så får det bli.

Ja, det är många som tror att vi är samma person, men så är det inte!
Visst har vi likheter i röst och dialekt, men det stannar där tycker jag!
Gör aldrig låtar annat än på svenska (skånska)!  :D
/Asti
« Senast ändrad: 23.10.2009, 23:17:38 by asti »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...


asti

  • Gäst
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

OK, innan det spårar ur alldeles är det väl bäst att man erkänner att Asti och CPG är samma person!
Är väl ändå rätt förvånad över en del hätska reaktioner och kommentarer.
Ville testa att lägga ut låtar med en helt ny inriktning utan förutfatttade meníngar från de som hört Astis låtar och vissa tog det väl på rätt sätt men en del andra klarade tydligen inte detta!
Jag lägger nu ner CPG-projektet och tar mig en funderare om jag vill fortsätta som Asti.
« Senast ändrad: 24.10.2009, 00:14:06 by asti »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

Könlös? Vilket kön ska en låt ha? Hajar ingenting.....måste den va maskulin eller feminin.....och hur låter det då..........?
Håller me om att tamburinen inte e lyckad...........Den e ingen plugg utan audio-inspelad, men som sagt inte så lyckad......
Ska sången ha pillesnopp? Konstiga komentarer.........
OK, e väl inge vidare på att komentera andras låtar..............får bättra mej där.........

Hoppsan...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

Könlös? Vilket kön ska en låt ha? Hajar ingenting.....måste den va maskulin eller feminin.....och hur låter det då..........?
Håller me om att tamburinen inte e lyckad...........Den e ingen plugg utan audio-inspelad, men som sagt inte så lyckad......
Ska sången ha pillesnopp? Konstiga komentarer.........
OK, e väl inge vidare på att komentera andras låtar..............får bättra mej där.........
:D Nu tror jag bestämt att någon glömde att ändra alter ego :D :D :D :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

Könlös? Vilket kön ska en låt ha? Hajar ingenting.....måste den va maskulin eller feminin.....och hur låter det då..........?
Håller me om att tamburinen inte e lyckad...........Den e ingen plugg utan audio-inspelad, men som sagt inte så lyckad......
Ska sången ha pillesnopp? Konstiga komentarer.........
OK, e väl inge vidare på att komentera andras låtar..............får bättra mej där.........

Hoppsan...


DAMIT! haha :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
för övrigt vet nog de flesta vad "Könlös" menas när man kommenterar något?

du med asti ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

OK, innan det spårar ur alldeles är det väl bäst att man erkänner att Asti och CPG är samma person!
Är väl ändå rätt förvånad över en del hätska reaktioner och kommentarer.
Ville testa att lägga ut låtar med en helt ny inriktning utan förutfatttade meníngar från de som hört Astis låtar och vissa tog det väl på rätt sätt men en del andra klarade tydligen inte detta!
Jag lägger nu ner CPG-projektet och tar mig en funderare om jag vill fortsätta som Asti.

Peter oavsett språk så har du en plats i mitt hjärta  för du gör underbar musik - kalla dig vad du vill men fortsätt göra skön musik.
Eddi
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

OK, innan det spårar ur alldeles är det väl bäst att man erkänner att Asti och CPG är samma person!
Är väl ändå rätt förvånad över en del hätska reaktioner och kommentarer.
Ville testa att lägga ut låtar med en helt ny inriktning utan förutfatttade meníngar från de som hört Astis låtar och vissa tog det väl på rätt sätt men en del andra klarade tydligen inte detta!
Jag lägger nu ner CPG-projektet och tar mig en funderare om jag vill fortsätta som Asti.

Vadå vissa tog det på rätt sätt? Vilket sätt är "rätt" att ta när man öppet frågar om det är samma person, och personen i fråga nekar trots att det är uppenbart?  Och vilka "klarar" inte det?

Tror du hade fått mer givande kritik/kommentarer etc om du helt enkelt skrivit att du vill kliva utanför ramarna?


Varför vill du inte fortsätta som asti? Tycker du tillför forumet massor :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

OK, innan det spårar ur alldeles är det väl bäst att man erkänner att Asti och CPG är samma person!
Är väl ändå rätt förvånad över en del hätska reaktioner och kommentarer.
Ville testa att lägga ut låtar med en helt ny inriktning utan förutfatttade meníngar från de som hört Astis låtar och vissa tog det väl på rätt sätt men en del andra klarade tydligen inte detta!
Jag lägger nu ner CPG-projektet och tar mig en funderare om jag vill fortsätta som Asti.

Peter oavsett språk så har du en platws i mitt hjärta  för du gör underbar musik - kalla dig vad du vill men fortsätt göra skön musik.
Eddi

CPG-projektet är definitivt slut vad gäller KR!
Har plötsligt tappat lusten för att göra låtar och lägga ut här!
Det känns onekligen som att det är rätt mycket "säg något snällt om min låt så återgäldar jag det"!
Tyvärr lite klubb för inbördes beundran! Tyckte inte det innan, men märker det iom cpg-projektet.
Lite synd för jag känner att man lärt sig en hel del av kommentarer om t.ex mixning!
Och man har haft en del colabs som varit utvecklande och kul!
Dina kommentarer har i alla fall alltid glatt mig, Eddi (men där kanske vi är tillbaks på inbördes-beundran-klubben?  :wacko: :))
Ha det gott!
/Asti


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
 :blink:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fullständigt könlös låt. Säger ingenting tyvärr.

Tamburinen är ganska hysterisk. Jobba med velocity där för att få den att leva mer. Backa ordentligt på reverbet på sången så kanske den får lite pillesnopp i alla fall.

Och sedan är det dags att börja synas lite i andras demotrådar också. Vi ses...

OK, innan det spårar ur alldeles är det väl bäst att man erkänner att Asti och CPG är samma person!
Är väl ändå rätt förvånad över en del hätska reaktioner och kommentarer.
Ville testa att lägga ut låtar med en helt ny inriktning utan förutfatttade meníngar från de som hört Astis låtar och vissa tog det väl på rätt sätt men en del andra klarade tydligen inte detta!
Jag lägger nu ner CPG-projektet och tar mig en funderare om jag vill fortsätta som Asti.

Eftersom du citerar mig gissar jag att du avser mig. Jag tror jag var den förste som kommenterade CPG och frågade redan då om det var ett alter-ego eftersom likheterna var uppenbara. Efterhand har det blivit solklart att ni var samma person. Så förutfattade meningar eller inte, jag kommenterar låten och inte personen. Basta. Detta tyckte jag var en mindre lyckad låt, men lyckades ändå ge lite konstruktiv kritik tycker jag.

Har inga problem med ditt alter-ego, fortsätt gärna med det.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag kan helt klart hålla med dig asti. Jag tycker det sällan ges ärlig och rak kritik. De gångar men ger rak kritik finns så många som tar åt sig personligen, och det är riktigt svårt att få bra konstruktiv kritik.

Detta är anledningen till att jag själv inte har postat något på väldigt länge här, det känns som det ger för lite på senare tid. Tidigare så fick man det hett om öronen med massa bra tips, men på sistone känns det som det bara är ryggdunk. Musik som man inte begriper något av får lika höga betyg av vissa, som det proffsigaste man hört.


Men vi kanske gör fel om vi slutar posta?   Är det inte bättre att vi börjar vara ärliga allihop istället, och ge bra och ärlig kritik?

Man FÅR säga att något låter riktigt tråkigt utan att man är elak :)


Och Mr Dystergök, du får helt enkelt inte sluta på forumet. Asti är en institution.

Och, förbannat gott, det som finns på bolaget :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Avslappnad

  • Gäst
Mja, det handlar nog mer om att både ge och ta. Ryggdunk brukar inte funka länge om du är ute efter konstruktiva omdömen som gör att du blir bättre på vad det nu är. Men det brukar inte vara särskilt poppis på något forum att bara vilja ha kritik och inte "bjuda" på någon själv. Mina fem ören...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nja, jag tycker det ibland blir uppenbart att det blir "om du kommenterar min låt kommenterar jag din", och kommentarerna blir lixom tomma och innehållslösa. DEt är iof trevligt att man tar sig tid och kommenterar, men nån gång vill man ju ha en roman om varför man inte gjort det bra eller varför det är bra :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
lite klubb för inbördes beundran! Tyckte inte det innan, men märker det iom cpg-projektet.

Visst är det ofta så. Även om det ibland dyker upp vettig kritik bland posterna. Jag tror den vettiga kritiken i detta fallet har uteblivit för att alla fattade hur det låg till i alter-ego-branschen. Faktiskt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Tyvärr lite klubb för inbördes beundran! Tyckte inte det innan, men märker det iom cpg-projektet.

Just för att du inte feedbackade som cpg? Jag orkar helt enkelt feedbacka alla som drar härifrån efter en eller ett par demodumpar. Jag trodde att cpg var sådan och kamouflage med felstavningar var ganska bra men kan inte säga att jag särskådade detta. Ressar hellre dem som jag vet blir kvar och vars synunkter jag uppskattar. Ryggdunk? Ja kanske det men hellre det än dunka-dunka eller en drink från dunken  :D. Gillade dina cpg-låtar och jag tycker du är helfestlig!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok grabbar säg inget till Div för han tror fortfarande att CPG är en 26-årig invandrad smålänning som av någon underlig anledning behärskar 60-talseran med perfektion  :lol:
Ungefär lika otroligt som att Bin Laden pysslar med Alfa Pet på helgerna.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Some people call it Asti - and some call it CPG
But whatever they say - whatever they do
it's all there my old friend - it's all there my old friend!

I want more of that, anyway!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


cpg

  • Gäst
Ber om ursäkt om någon/några känner sig lurade - det var nog ingen bra idé från början,
men jag tror att det här 60-tals projektet är avslutat nu!
Ville testa en annan stil och få feedback utan förutfattade meningar.
Kan nog inte utveckla det mer ändå, blir mest upprepningar.
Från och med nu blir det på sin höjd Asti!  :)
« Senast ändrad: 24.10.2009, 09:31:04 by cpg »


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
lite klubb för inbördes beundran! Tyckte inte det innan, men märker det iom cpg-projektet.

Jag tror den vettiga kritiken i detta fallet har uteblivit för att alla fattade hur det låg till i alter-ego-branschen. Faktiskt.

Så var det för min del iallafall, har lyssnat på alla låtar och gillat dom men inte skrivit eftersom det känts halvfånigt när jag visste att cpg var asti.

Fast eftersom jag gillat låtarna hade det ju ändå blivit en sk ryggdunkskommentar och såna ju inte bra heller, eller hur var det?  :blink: :wacko:



 
« Senast ändrad: 24.10.2009, 12:03:26 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jo, det får man väl? Men, det som framkommit är ju att konstruktiv kritik saknas :)

Gillar man och inte har några snpunkter i övrigt ÄR det ju fånigt att hitta på något för sakens skull såklart.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jo, det får man väl? Men, det som framkommit är ju att konstruktiv kritik saknas :)

Gillar man och inte har några snpunkter i övrigt ÄR det ju fånigt att hitta på något för sakens skull såklart.

Nej nej, mer ryggdunk.. också!  B)

Jag gillar i alla fall båda delarna och det tror jag fler gör.
Ingen här hemma kommenterar mina låtar med "det där är bra" (mer än jag) och jag får inspiration även av dessa okritiska kommentarer men frågan om det är ok att skriva så i den här tråden? Det låter som Asti vill ha mer än det. Själv är jag begränsad av att ge bra kritik på ljudbilden eftersom jag vet att andra kan mycket mer på det området. Då blir mina kommentarer mer vad jag känner då jag lyssnar.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Själv är jag begränsad av att ge bra kritik på ljudbilden eftersom jag vet att andra kan mycket mer på det området. Då blir mina kommentarer mer vad jag känner då jag lyssnar.
Själv tycker jag det är det viktigaste eftersom jag håller på med musik för att just göra musik. Teknik och ljudkvalitet är sekundärt för mig även om jag visst eftersträvar en viss höjd på ljudkvalitet så klart. Men som sagt - sekundärt.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick

Så var det för min del iallafall, har lyssnat på alla låtar och gillat dom men inte skrivit eftersom det känts halvfånigt när jag visste att cpg var asti.

Fast eftersom jag gillat låtarna hade det ju ändå blivit en sk ryggdunkskommentar och såna ju inte bra heller, eller hur var det?  :blink: :wacko:

Inget fel på ryggdunk.
Lite tröttsamt med det eviga snacket om "klubben för inbördes beundran". Jag menar till slut lär väl  princip alla känna varandra, deras förtjänster och tillkortakommanden, olika stilar och eventuella utveckling. Skulle forumet bli nånting annat förutsätter det ju en ständig omsättning av medlemmar och så stort är väl helt enkelt inte befolkningsunderlaget. Kritik kan framföras på många olika sätt. En ryggdunk kan också innehålla en uppmuntran att fortsätta och till förbättringar. Jag tycker kvaliteten på mycket här är så bra att jag hellre skulle vilja tala om "klubben för inbördes förundran". Dunka på!
« Senast ändrad: 24.10.2009, 15:49:24 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves