Forum > Färdiga produktioner

CPG - Frustrated over you

<< < (2/8) > >>

cpg:

--- Citat från: Eko skrivet 23.10.2009, 20:15:31 ---Helskönt helrätt 60-tal men jag tycker basen ligger för högt och trummorna för lågt.

--- Slut citat ---

Tror du har rett....kännde de så sjelv....men va lite osäker....
Tror att sången oxå e lite låg mot kören i refrengen....
Ska fixa till mixen! Thnx mannen!

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.10.2009, 21:30:53 ---Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?
En tolvsträngad hade gjort susen här.

--- Slut citat ---
Kom igen nu Tokai en 26-åring med 60-talsvibbar klart han stavar lite uselt...

cpg:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.10.2009, 21:30:53 ---Du är verkligen ett 60-tals nörd. Nog var det gott om reverb på den tiden, men jag tycker du överdriver lite.
Och så stavar du lite dåligt som vanligt: "almänt", "updaterad". Vad kan det bero på? Du kan vara 16 år eller 56 - alla kan nog stava dåligt
Men det har väl inget musik att göra. Så, snygg pastisch på 60-talsmusik som den låter när den är långt, långt under storheter som The Kinks, The Who m.fl. Kanske lite som obildad ungdom tror att 60-talsmusik lät på den tiden.
Är jag taskig nu?

--- Slut citat ---

OK....har väll snöatt in på 60-talspop....
Vaddå....stava dålit...?
Naturligtvis e de pastisch annas hadde ja vel inte hållt till här på KR......? De hadde knapast Kinks å Who gjort....
Eftesom du tycker de e en snygg pastisch på 60-talsmusik så kanske ja som en "obildad" ungdom ändå ha hajat nåt om 60-tals musiken....?
Visst, en 12:a skulle feta upp kompet...
Thnx för ärlig komentar....

cpg:

--- Citat från: Eko skrivet 23.10.2009, 21:55:26 ---
Är jag taskig nu?

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Jag har invanndrarbakgrund så ja stavar kanske inte altid rätt....men ja trode inte de hadde så mycke me musikskapande att göra.....
Ja har lite lättare för engelska så därför skriver ja låtarna på engelska....
Ja har lyssnat mycke på mina föräldras musik å på senare tid naturlitvis en hel del på nätet å ja gillar verkligen 60-tals pop å specielt Beatles....
Hoppas ni köper de....

Tokai:

--- Citat från: Eko skrivet 23.10.2009, 21:55:26 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 23.10.2009, 21:30:53 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Inget konstigt med det. Finns många invandrare i den åldern som kommer till Sverige och lär sig tala och skriva på svenska.
Problemet här är att jag tycker felstavningen är så medveten. Speciellt i cfg:s slutrepliker. Det är så uppenbart. Och mina misstankar ang herr a står kvar.
Humorlöst svar, men så får det bli.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion