Forum > Demolåtar
equality - No Reason
Eddi:
Ännu en signumlåt från dig EQ. Härligt skönt gubbig. Men jag tror den skulle bli bra i en annan version också som han producenten Jugas förespråkar. En bra låt är en bra låt även i olika kläder.
Som vanligt härlig röst.
equality:
Goa gubbar på KR... :P
HM: Roligt att du tänker på Lazy. Fem solar kan behövas i den mörka evighetsvätan som råder här. OK, försöker jazza mig igenom det hela. Tack broder!
Avslappad: Inget att vara avis på där JT. Du sjunger jättebra men allt för sällan. Tänkte också på Honky Tonky pianer, i varje fall standup-piano men hittade inget bra ljud. Klarinett vore kalas om man nu ska löpa gubbfjomplinan ända ut. :rolleyes: Bra idé!
Eko: Jag kan också tänka mig en mer "svart" version eller hur man skall uttrycka det, mer i jugas- / Ydderfstil alltså. Fina ord där Eddi. Bockar och bugar. :)
Kon-Trollet:
Farbror Gubbe diggar fett.....å klarinett skulle va grädden över pricken på moset eller vafan de heter
B)
skulle även funka med enbart piano, träblås, ståbas å vispar ( å sjung förstås ). :)
asti:
Härlig spelglädje och fint sinne för harmoniföljder! Som alltid en väldigt snygg mix och välspelat.
Det enda lilla jag reagerade på var på några ställen lite "tveksamheter" eller otydligheter i pianospelet.
Du verkar inrikta dig mer på den här typen av jazz/visa/blues-karaktär numera och det gör du bra!
Skön låt som tål att avlyssnas många gånger!
jugas:
tänkte försöka utveckla/förtydliga vad jag menar...risken är väl att jag invecklar istället :wacko:...hehe..
alltså jag är bara lite allergisk mot att man larvar till det i onödan...man kan gott behålla den jazziga stompigheten med knarrig walking bass o allt.... gitarrjobb, sång o låten i sig är så bra att det inte behövs "utanverk" som honkytonk piano o megafonsång....en dobro däremot skulle kunna lyfta låten på ett otippat sätt...det skulle kunna funka med akkesolo också....och lite kör...
gör två versioner då...en yvig honkytonkvariant med piano, klarinett o hela kitet....trumkitet ;) med splashcymbaler o allt....och så gör du en strippad verandaversion ^_^....
bra...då säger vi det!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida