Forum > Demolåtar
equality - No Reason
equality:
LÅTNAMN: No Reason
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: gubbjazz
LÅTLÄNGD: 3:23
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Tyckte jag hade nån melodi på guran och det blev till slut fjompig, lättsam Music Hall av det? :huh: Kanske skulle vara fler instrument? Blås skulle vara kul. Körer och bättre trummor är väl det som ligger närmast efter steppskor och halmhatt alltså... :D
Länk: No Reason
jugas:
hallå...kul att höra din nya... :)
om jag vore din producent skulle jag säga nånting i stil med - det här är en fin låt, du spelar grym gitarr och du sjunger skitbra...men det är bara du som avgör om den ska bli fjompig för den behöver inte alls va det, No Reason for that....så cut the crap...lägg tillbaks steppskorna o halmhatten i gardeorben, megafonen likaså...gör den "på riktigt" hela vägen istället...behåll gitarr o knarrig bas...lägg på ett ofjomigt vispkomp(tror jag) på träigt vintage set...kanske piano men inte så yvigt....tveksam till blås....lura hellre freddy att lägga lite go dobro....lyft ut låten från den där dammiga music hall miljön till en veranda i amerkanska södern eller mellanvästern...
men nu är ju inte jag din producent då.... ;)
equality:
Bra feedback Jugas. Man blir lätt hemmablind (-döv) och hellre Södern än London i det här fallet, mer seriöst. Hmm... skulle nog sparkat den där producenten ändå. :blink: Thnx man.
Harmonica mike:
Tjenare Mikey.
Skön små jazzig dänga här.Jag gillar allt,tycker att låt och framförandet är nästan i Lazy klass.
Lite små bluesig feeling kryddat med lite mer spännande ackords följder..Pianot riktigt bra tycker jag.Bra ljudbild också,hittar inget att såga på utan ger hela kompositionen fem solar.
Jazz on mate
Mike
Avslappnad:
Music Hall rockar! :)
Ta på dig en stettsonhatt och lägg till en Klarinett så kommer detta att vara kalas! :)
Snyggt som vanligt, oerhört avundsjuk på dig och alla andra som klarar av melodi och text...
Möjligen att pianot skulle vara lite mer "spikigt", tror att det skulle kunna funka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida