Bra hantverk. Finfint sound.
Hittar inte mycket att såga på tekniskt sett förutom sången i slutet när du tar i lite. Det låter som du backar för långt och får med alldeles för mycket rum där.
Stämmer backade rejält. (F-n vad du hör bra!

) Kanske skall skötas mer med kompressor och volymratt nästa gång. Måste ta i för kung och fosterland för att komma upp i högre omfånget.
Riktig skön låt du har fått till gillar jag! 
Tackar, tackar!

Var ju tvungen att se om "gubbjazz" kunde tilltala mig och ja, det kunde det. Enkelt, rent och snyggt. Det här hade pappa gillat, det var min första tanke när jag kände att jag gungade med i jazzgunget 
Min farsa också. Börjar lyssna mer och mer på hans musik...

Jomen denna "gubbjazz" låter ju skön, jag gillar pianoklinket. En klarinett kunde nog sitta fint som redan påpekats. Texten gillas, är väl lite gammalmodig (gubbig
), men jag gillar när det rimmar och att det är flere än två rader text. Angående Randy Newman kan jag inte säga nåt men däremot kom jag stundvis att tänka på Queens "Good old fashioned lover boy"
Space
Gubbig text och gubbig musik gjord av en gubbe. Känns som jag lyckats.

Queen har tassat i dessa marker också? Ser man.

Visst! Skön låt! Gillar kontran helt och hållet. Min spontana tanke var att pianot kunde få bära genom hela låten - fast i så fall lite mindre yvigt när det ligger tillsammans med sången. Sången känns annars rätt i stil, men lite osäker på några små ställen. Sen har du ju fått massor med bra förslag här i tråden. Ska bli spännande att se vilken riktning du väljer att ta låten vidare i!
Thnx MT och välkommen hit om jag inte har sagt det. Barpiano, kontra och sång kunde nog funka. Nån gång kanske men inte riktigt nu.
Oerhört välspelat & sjunget.. Även jag fastnar här. Inte för att låten hamnar i min MP3:a, men tycker ändå att Du fått till nåt riktigt bra. Gillar man den här musiktypen så måste man älska detta...
---Något senare (skriver medan jag lyssnar) ---
Nu kör jag den för tredje gången, vilket är märkligt eftersom jag normalt sätt stänger av den här typen av musik efter tre sekunder..
Håller jag på att fastna i jazzträsket tro? 
Seriöst. Låten växer och biter sig fast på nåt vis.. Hmmm.. Måste stänga av nu. Kan ju bli beroende!
Skön kommentar Hogge! Jazz är enkelt om man får tro senaste Studio-tidningen. Lite brytackord efter nån sjua och så där. Testa! Psst: Det ÄR beroendeframkallande!

klart du får larva dig så mycket du vill
...
tyckte mig bara höra kvalitéer i låten som förtjänade ett - i mina öron - bättre öde.... 
det viktigaste är ju att man gör vad man har lust med ...jag antar att varken du eller jag håller på med detta för att tjäna feta pengar...utan det handlar om lust....viktigt att behålla den!!!! 
Hedrande att du kan se låten i annan (bättre) kostym men ligger det några pengar i det??
Skämtar bara. Vore kul att göra en sån verre du skisserar. Hmmm, måste lära mig slajd då antar jag.

Snyggt lirat och snyggt arr. som man är van vid när det kommer från dig.
Jag håller nog med tidigare talare om att två versioner hade varit guld.
Skulle gärna göra en lite mer söder influerad version av denna och som någon sade ovan....saxofon. Jag ÄLSKAR sax och är rätt övertygad om att det kunde bli hur skönt som helst i denna låten.
Fast just den här versionen är nog klar och jag kör den nu för fjärde gången.
)
Andréas
Tack Andréas! Lite klarinett a la When I'm 64 as a starter?
Ja riktigt bra lirat..tror minsann att allt sitter på plats..inte riktigt min genre..tråkig kommentar men
men..skulle gärna uppleva detta live
andra vändan nu...riktigt bra mixat, känns klar o färdig på alla vis, gillar din röst! ( gillar den ännu mer på svenska ) Skön låt!
/C
Inte helt min genre heller om jag skall vara ärlig men det var kul att trixa ihop denna. Svensk text är nog det som ligger som närmaste ändring. Tack Cl!
« Senast ändrad: 30.10.2009, 14:59:51 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves