Tjena.
Jorå,en redan bra låt sång å spelmässigt tog sig till nya nivåer med wernis gura.Märkligt att ett arr som ligger på så få ackord funkar så här bra.Det krävs en bra proddare för att sy ihop det,så där får du full pott E.
Förmodligen det bästa jag hört från ditt håll,denna har verkligen potencial.Suggestiv å souligt funkig - många bra ingredienser.Jag hade kunnat skriva nåt poetiskt,men jag tycker det räcker så här, så ni inte blir för malliga 
Mvh
Micael
tack bluesman! nä, skriv inget mer, vi är riktigt malliga som det är

skämt åsido, jättekul att du gillar det, och det är klart man suger åt sig av positiva ord.
Jag gillar inte snacka musik-snack typ vad du ska ändra på din låt och sånt(har inte så bra erfaranhet själv så att jag kunna hjälpa andra), jag gillar mest lyssna, så jag har lyssna på din låt måste säger att det är fett cool,proffsig gjort, får man spara och lyssna hemma? ska man bara höger klicka på filer sen spara som?
Enda som jag inte gillar är sången, sångare är jätte duktig och jätte bra röst, men inte min typ av sång röst jag gillar, (min ska vara mer sexig röst och ung, ha ha
)
Spara du, kul

Tycker det du skriver är rakt och vettigt att du inte gillar att snacka, men vi som postar här vill ju få reda på vad som är bra och dåligt. Ogillar du hihaten? säg det! saknar du en country-banjo, säg det

ingen som tar illa upp! Även om du inte har lång erfarenhet av att skapa musik själv kan du ju ha världens bästa lyssnaröra! Sången..jag gillar verkligen hennes röst!
Lyssnar på den nya versionen med Wernborg-gitarr.
Grymt snyggt lirat med wahwahfunk-räkorna!
Men.... det tog den här låten åt ett helt annat håll. Det som förut var en sån skön kontrast mellan emus monotona malande och valdez souliga sångfigurer fick nu för mycket övervikt åt det snällare/svängiga/funkiga. Det känns lite ordinärare, helt enkelt.
Stämsolot efter 4:10 nånstans är dock tokbra! Och de längre tonerna vid 4:30 - 4:40 sitter som en smäck! Jag tror det är receptet på gitarren för att bevara stämningen i den här låten ... långa lite halvdissonanta klanger a'la Daniel Lanois.
Fast det här är förstås bara min åsikt... 
Jag tog ju en risk som släppte in två göteborgare i låten

SKämt åsido, det är väl därför det står att det är en mix! Personligen skulle jag kunna tänka mig att dra hela denna mixen mot mer soul/funk/club....just som kontrast till orginalet.
Oerhört förtjust i gitarrspelet och det där solot ja...klockrent.
Kanske ska se om man kan fixa lite med tdina tankar om de längre tonerna...eller inte

vi får se hur det låter efter jag fått startpunkten för gitarrerna ordnade....
tack allihop för bra feedback!!!