Kontrollrummet

Clemens feat PST Saints- Million Thoughts

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jobbar några kvällar i veckan i en liten studio på en ungdomsgård i Fittja. Spelar in de lokala förmågorna och det blir mycket rapp  :) Finns ju inte så mycket tid för finlir då det är många som vill spela in, snabba ryck och det blir som det blir...men kul är det!

Låtnamn:Million Thoughts
Artist:PST Saints
Kompositör:Clemens/PST Saints
Producent:Björn/Clemens
Tillverknings år:2009 Suburb Studio
Längd: 3:15
Format:mp3
« Senast ändrad: 01.11.2013, 17:33:26 by Clemens »


Avslappnad

  • Gäst
Snyggt! :) Rap är inte direkt min favvogenre trots att bakgrunderna ofta är imponerande snygga. Men denna låt gillade jag, glider snyggt mellan rap och sång med en bakgrund som jag misstänker Hr Snyggaljud mäster står för. :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Mr C.

Snygg bakgrund här,och sången går inte heller av för hackor.Kul att jobba med kids/ungdomar.

Bra mixat också,finns inget att haka upp sig på.

Mike


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Inte alls svårt svårt att höra vem som gjort musiken till detta  :D Snyggt som få. Bra rap och sång...Passar bra med autotune effekterna. En sak som i mina öron måste fixas är handklappen på rapversen, den låter uppriktigt sagt töntig. Den passar bra på sång introt men sen när baskagge och bas kommer in så blir det som om luften gick ur, den är för anonym. In med en ordentligt processad hip hop virvel med lite attityd och lägg den ovanpå handklappen.

Lite som den här som ungefär ligger i samma gengre.




Annars låter det helt kanon det här.....upp med mer om det finns.

Fridens

Micke


lnetzel

  • Gäst
Mja... jag har själv inte rappat men jag har gjort beats till en del och var med vid lite mixande. Jag vet inte ritkigt vad det är med Hiphop och R'n B men det är alltid för mycket Spread på allt när hemmapulare håller på. Det verkar nästan som att det skall vara så som nisch och därför är det kanske inte fel, men i min öron är det väldigt spreadad så det nästan saknas en mitt. (versen låter bättre dock)

Som låt är det spot on, bra beat och hook.

Rappen är lite otydlig och i denna genre känne det som att man skall höra texten ganska tydlig. Men attityden finns där helt klart. Känns som att det är lite slarvigt uttal när det går snabbt mellan orden.

Handklappen är helt OK (GM ljud har fått ett uppsving i denna genre så det funkar absolut)

Men det måste vara kul att jobba med ungdomar på det viset i studio, måste träffa både bra och minre bra musiker/karaktärer antar jag.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Snyggt! :) Rap är inte direkt min favvogenre trots att bakgrunderna ofta är imponerande snygga. Men denna låt gillade jag, glider snyggt mellan rap och sång med en bakgrund som jag misstänker Hr Snyggaljud mäster står för. :D

Tjena!

Jo..ljuden och prodden står jag för.. :) Ja lite nytt för mig oxo, det här med rapp..men vidgar vyerna! Tack! /C


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjoho Mr C.

Snygg bakgrund här,och sången går inte heller av för hackor.Kul att jobba med kids/ungdomar.

Bra mixat också,finns inget att haka upp sig på.

Mike

Tjena Mike!

Ja..lite annorlunda arbetssätt..snabbt o fort skall det gå, ångra sig finns inte tid till!  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inte alls svårt svårt att höra vem som gjort musiken till detta  :D Snyggt som få. Bra rap och sång...Passar bra med autotune effekterna. En sak som i mina öron måste fixas är handklappen på rapversen, den låter uppriktigt sagt töntig. Den passar bra på sång introt men sen när baskagge och bas kommer in så blir det som om luften gick ur, den är för anonym. In med en ordentligt processad hip hop virvel med lite attityd och lägg den ovanpå handklappen.

Lite som den här som ungefär ligger i samma gengre.




Annars låter det helt kanon det här.....upp med mer om det finns.

Fridens

Micke

Tjena Mike!

Ja det finns en och annan talng där måste jag säga...tycker nog "klappen" fungerar, men skall kolla lite om tid finns... :) Tack!/ C



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Mja... jag har själv inte rappat men jag har gjort beats till en del och var med vid lite mixande. Jag vet inte ritkigt vad det är med Hiphop och R'n B men det är alltid för mycket Spread på allt när hemmapulare håller på. Det verkar nästan som att det skall vara så som nisch och därför är det kanske inte fel, men i min öron är det väldigt spreadad så det nästan saknas en mitt. (versen låter bättre dock)

Som låt är det spot on, bra beat och hook.

Rappen är lite otydlig och i denna genre känne det som att man skall höra texten ganska tydlig. Men attityden finns där helt klart. Känns som att det är lite slarvigt uttal när det går snabbt mellan orden.

Handklappen är helt OK (GM ljud har fått ett uppsving i denna genre så det funkar absolut)

Men det måste vara kul att jobba med ungdomar på det viset i studio, måste träffa både bra och minre bra musiker/karaktärer antar jag.

Tjena lnetzel!

Kul som f-n att jobba med ungdomar på detta sätt...och visst finns det talanger och mindre bra sådana..men det är inte det som är grejen..här handlar det mycket om social tillvaro och styra in på bra spår, varav musiken förenar..Spread på allt gäller nog inte bara hemmapulare, lyssna bara på Mariah Carey tex, otroligt "spreadat"..men det handlar väl om tycke o smak, har tyvärr inte så mycket tid att redigera materialet, utan lagt kort ligger :) Kul att du gillar! Tack /C



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jaha jodå, låter minsann helt ok, men jag håller med Jonnerstone angående handklapp.

HÄrligt at få jobba med sånt där må jag säga :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jaha jodå, låter minsann helt ok, men jag håller med Jonnerstone angående handklapp.

HÄrligt at få jobba med sånt där må jag säga :)

Ja..det är kul, man får lite nya infallsvinklar. Ni är för gamla för det där med handklappet ( och jag oxo ) :P diggas hårt av kidsen.. /C


Utloggad tsmalmbe

Fittja, den enda stationen på snusktunnelbanan som inte omskrivits. Och där produceras det musik.

Det här är annars riktigt super duper fittja-rap, men. Rösten är tagen "nära" med fula effekter. Nånslags artificiell stereoexpander i refrängerna, såp att sången inte är i mitten, utan den är nästan utenför stereofältet. Det passar inte alls. Vers-sången är lite bättre, men också där borde sången vara simplistiskt. Såsom eminen. Enkel, klar, rak. Inga underligheter som modifierar röstens timbre.

Men annars var det ju helt klart klart.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Fittja, den enda stationen på snusktunnelbanan som inte omskrivits. Och där produceras det musik.

Det här är annars riktigt super duper fittja-rap, men. Rösten är tagen "nära" med fula effekter. Nånslags artificiell stereoexpander i refrängerna, såp att sången inte är i mitten, utan den är nästan utenför stereofältet. Det passar inte alls. Vers-sången är lite bättre, men också där borde sången vara simplistiskt. Såsom eminen. Enkel, klar, rak. Inga underligheter som modifierar röstens timbre.

Men annars var det ju helt klart klart.
Jo du.. sitter med logic och reason i denna studio, hittar knappt rätt.. :D /C