Forum > Färdiga produktioner

Boxcutter - Descending Sun

<< < (2/4) > >>

Boxcutter:
Hej Emulator och tack! Jag brukar ju ha spel i bakhuvudet när jag komponerar, så det känns bra.

jonnerstone:
Hoppsan!! Här kliver du alltså in som ny i forumet och totalt dominerar......sånt uppskattas inte  :lol: :lol:

Nä, skämt åtsido, detta var helt makalöst bra. Jag har hört många som använder EWQL pluggarna och dom låter ju bra och naturtroget men slutresultaten brukar ändå kännas mer eller mindre MIDI. Du har verkligen lyckats att avmidifiera ditt stycke. Det låter homogent och snyggt. Det var bara på ett ställe som det inte kändes helt klockrent och det var vid 175 och en bit framåt på KR spelaren när pianot spelar själv (snyggt spelat förresten och snyggt ljud) som det ligger en stråke i bakgrunden som antar jag e tänkt att förstärka arpeggiot. Den stråken känns inte riktigt hemma. Skulle nog villa höra det partiet med bara ett naket piano. Det hade blivit mer effektfullt tycker jag. Sen brukar jag inte gilla omotiverade tempohöjningar i låtar, men den här tempohöjningen gav mig fan gåshud  :D

Bra hantverk!!

Välkommen hit och lägg gärna upp dina ofärdiga alster på halvfärdigademon så kan du säkert få tips och råd där, så kanske dom kan bli värda att lyssna på  :)

Tjingaling

Micke

Wernborg:
Instämmer i hoppsan. Väldigt bra detta!

Roliga tonartsskiften och tempoförändringar som håller mitt intresse uppe hela resan.

Jag önskar jag hade skrivit detta.

Enda anmärkningen är "elgitarren" i slutet. Den var t.o.m. riktigt ful. Ett lustigt skrap precis när låten slås av. Ska det vara så eller är det mp3-kodningen som misslyckats.

Herre gud va bra!!  :D

Boxcutter:
jonnerstone: tackar! ja, du har nog rätt i att den där stråken inte borde ligga där och fjutta. jag försökte nog mjuka upp pianoljudet lite på något sätt för jag tyckte det lät lite för burkigt, och jag ogillar burkiga pianon, men det blev nog bara sämre. jag kanske lägger upp halvklara saker i framtiden då, tack för tipset!

Wernborg: haha, ja, alla gitarrister lär ju vända sig i sina eventuella gravar då de hör det där. det är inte live-spelat (som säkert hörs) utan är någon gitarr-patch i EWQL Colossus. Jag väntar just nu på en DI-box som ska komma vilken dag som helst, och då kanske jag kan få lite vettiga toner från min riktiga gitarr, så kanske jag gör en nyinspelning, dock är jag ingen vidare gitarrist.
Angående slutgrejen så är det nog något man hatar eller älskar. Jag exporterade avsiktligt trummorna till wave och körde en time stretch på dem i slutet för att få till det där lite mystiska ljudet. Jag tycker det låter fränt, lite nintendoaktigt sådär, men jag antar att det kan vara för att jag har lyssnat på det så mycket att jag är mer "beredd" på det. Lyssnar man första gången så kommer det ju oväntat och då kanske det låter rätt konstigt.

Tack för tipsen och kritiken! Uppskattas väldigt mycket.

Jag ser nu att ni deltar i melodifestivalen och jag lyssnade på er låt! Riktigt bra faktiskt! Känns ännu mer hedrande nu, att ha fått lite ros från melodifestivaldeltagare!

djonas:
Snyggt som fasen, både harmonier och arrmässigt!
Välkommen hit förresten!
// djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion