Forum > Färdiga produktioner
Boxcutter - Descending Sun
MaxB:
Storartadade melodier i storfilmer! Mycket och varmt och storslaget skapande. Jag gillar det mycket!
Rattlesnake:
Snyggt jobbat med orkestreringen, och du har lyckats få orkestern att låta rätt naturlig. Själva kompositionen har sina ljusa stunder med över lag tycker jag det är lite för simpla och vanliga ackordval. Gillar väl inte 80-tals-arpeggion riktigt heller.
Mixen tycker jag är grumlig. EWQL brukar låta klarare än så här, det låter som att det saknas diskant.För hårt limiterat kanske. Slagverket är för torrt och pappigt, och congas vet jag inte om det passar riktigt i stilen heller.
Lyssnar en gång till med lite högre volym. Blåset låter verkligen naturligt, och du blandar klangerna snyggt. Men stråkarpeggiot har jag svårt för. Elgitarren är inte heller min kopp te.
Boxcutter:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.10.2009, 22:42:40 ---Snyggt jobbat med orkestreringen, och du har lyckats få orkestern att låta rätt naturlig. Själva kompositionen har sina ljusa stunder med över lag tycker jag det är lite för simpla och vanliga ackordval. Gillar väl inte 80-tals-arpeggion riktigt heller.
Mixen tycker jag är grumlig. EWQL brukar låta klarare än så här, det låter som att det saknas diskant.För hårt limiterat kanske. Slagverket är för torrt och pappigt, och congas vet jag inte om det passar riktigt i stilen heller.
Lyssnar en gång till med lite högre volym. Blåset låter verkligen naturligt, och du blandar klangerna snyggt. Men stråkarpeggiot har jag svårt för. Elgitarren är inte heller min kopp te.
--- Slut citat ---
Tackar för lite vettig kritik! Ja, du pekar ut en del grejer jag har tänkt på men inte varit tillräckligt duktig för att fixa. Vad det gäller ackordval och 80-talsarpeggion är det nog min musikstil helt enkelt, men angående grumlighet, diskantlöshet och torra trummor så förstår jag verkligen vad du menar. Jag kan höra en mycket klarare och vackrare version i huvudet, men om jag ger mig på att börja EQa osv så blir det bara skräp av allting och jag lyckas absolut inte få det till det jag hör i huvudet. Jag kan inte sånt där tyvärr. Trummorna är ju överlag rätt undermåliga, inte bara på grund av dålig mixning, jag hade verkligen inga vettiga idéer om hur jag skulle göra trummorna i det här stycket så det blev mest att jag slängde in lite, jag får jobba på det.
Just grumligheten tror jag också kan bero på att jag blir lite för ivrig och drar på med för många olika instrument samtidigt lite för tätt inpå varandra i mellanregistret.
Tack igen för tipsen, good stuff.
Åsa:
Jösses så otroligt bra det här var, jag är helt såld.
Har suttit och lyssnat ett par, tre varv nu och nu måste jag logga in för att ladda ner låten och ösa ur mig beröm :lol: Låten innehåller så mycket olika delar som är så snyggt ihopsatta, på slutet skulle dom där irländska riverdansarna kunna dansa fötterna av sig :D
Det var en lyssning som gav mig mycket det här, rackarns så bra.
:)
MacTS:
ah, cool! Riktigt bra gjort...fan, jag vill ju också kunna komponera denna typ av stycken...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida