Låter verkligen som ett gäng coola snubbar som sitter och lirar lite improviserat så där. Förväntar mig nästan det typiska skratten i slutet av låten. Tycker inte att början ska börja så bestämd, så arrangerad. Bättre lite mer löst, ingen baskagge, för att sen ta in den som ett extra instrument under låtens gång (typ nån hittar en baskagge nånstans i rummet, den kan man ju spela på ..)
Helskönt 
mina låtar är ofta lite smygiga i början...lite softa intron å sånt...i det här fallet ville jag verkligen ha pang på rödbetan direkt.....o det vill jag fortfarande

...hade om möjligt velat ha den ännu mer frustande...men fixade inte det
men idén är inte dum...att folk skrotar runt o hittar grejer att spela på...behöver ju inte bara vara instrument...kan ju vara skurhink, låda, vedträn etc...
Intressant låt framförd med inlevelse! Skulle vilja ha upp sången lite och lite mer diskant på mixen!
Hör inte om det är bas med eller om det bara är bastrumman som hörs! En bas som "traskar" runt lite kunde förstärka tror jag!
Kanske också att trummorna kunde bygga på lite efter hand i låten? Ett akustiskt gitarrkomp kanske fyller på lite?
Hur som helst - en annorlunda, spännande låt!
jodå det ligger en bas där o liksom håller ihop det med lite ostinatogrejer...hade tänkt klara mig utan bas men det blev för spretigt....fick inte rätt sjung i baskaggen...

i min lyssning känns det inte som att den ska ha mer diskant....nivån på sången....hmm, ja kanske lyfta på några ställen...

Låter som musikkollektivet åter samlats på verandan där spontanitet och kreativitet flödar. 
Gjord i samma sorts anda som den sköna Sleep, antar jag? Verkar innerligt och ofiltrerat. Just det spontana i din musik är nog det mest tilltalande men risken är att det segar till sig på slutet. Ett mer definierat sådant önskvärt, annars gott stuk.
jo man samlar ju ihop gänget ibland o flummar lite hehe...

jo det är ju onekligen lite bakvänt att en låt börjar bestämt o slutar lite trevande...i det här fallet funkar det för mig....
det är inte kalkylerat men det finns en personlig symbolik i det - sånt ska man iof sig vara försiktig med(personlig/privat symbolikalltså)...får vara så tills vidare...
Känner de nybakade grahamsbullarnas varma och mysiga doft! Bakade i vedeldad ugn förstås. En kopp nybryggt kaffe sprider sin arom i rummet bredvid. Både leende och stamp härifrån.
På minussidan, lite sur sång även om det känns som om det hör hemma i detta sammanhang. 
hehe...grahamsbullar är fint...

kommer nog inte att städa all sång men det finns ett par ställen där det kanske är i svajigaste laget....

Låter verkligen som ett gäng coola snubbar som sitter och lirar lite improviserat så där. Förväntar mig nästan det typiska skratten i slutet av låten. Tycker inte att början ska börja så bestämd, så arrangerad. Bättre lite mer löst, ingen baskagge, för att sen ta in den som ett extra instrument under låtens gång (typ nån hittar en baskagge nånstans i rummet, den kan man ju spela på ..)
Helskönt 
Det var roliga idéer Tokai! Jag spinner vidare...
Att spela in ett jam som börjar med nån som stampar takten och sjunger - en akustisk gitarr som hörs längre bort kommer närmare - nån hittar en baskagge en bit bort, slår lite på den, flyttar den närmare lägerelden och fortsätter spela. Fler och fler avlägsna röster i berättarpartiet närmar sig från fjärran tills de är med i gänget som nu sitter och jammar...
Skratt i slutet av låten - helrätt!
Det här låter som en rolig ide att ha som tema för flera på KR, om intresse finns men nu har jag en annan idé jag vill förverkliga. Jag vill göra en låt som kan föra tankarna till Pink Floyd. Har inspirerats av nån här på KR...
intämmer...kul idé...om jag orkade skulle jag testa att göra en sån version också

...men det kanske kan bli en annan låt...
Tja du,
Så mycket har redan sagts, men man är ju inte sämre än att man försöker än då (mas till mas).
Gillar flödet i låten, tycker att den kommer igång så skönt när trumman kommer in och tack och lov att körerna inte är för tajta! Försöker själv komma ifrån hela Beatlesreferensen med snygga harma och sånt. Jag ser fram emot lite bordunspel!
Tack för skön inspiration!
Manad
kul att kunna inspirera

...var ä du från då??....det där med körer är svårt...viktigt att det blir rätt kör till rätt låt o sammanhang...!!
får väl se när den dialektala bordunbluesen kommer....det är lite motigt...jag insåg ju efter tydlig kritik här att jag måste panorera om alla mina låtar...under tiden bytte jag från cubase LE till cubase4 o då försvann ju alla pluggar o pluginställningar från projekten...
men det kunde ju varit mycket värre...

Jodå, för bövelen
Låter riktigt bra om mixen tycker jag. Småsur sång här och var, som dessutom kunde tajtas upp en del.
Jag vet att det skall kännas live och spontant och allt detta, men det blir ALDRIG sämre med tighta dubbar, körer, eller instrument 
SKitbra!
mjaaa....det är en balansgång...det KAN bli för tajt o cleant också

....nu är ju inte den här låten i närheten av det

...men.....jag hör vad du säger...
Jag kan inte annat än att stämma in i lovorden. Kan inte låta bli att smålé när jag lyssnar på detta stycke. Det får mig på gott humör.
I mina monitorer låter mixen alldeles lysande. På något sätt har du lyckats ge plats för alla instrument och "sångare" runt lägerelden och man har ingen svårighet att urskilja dem i helheten om man lyssnar efter något speciellt.
Jag tycker inte alls att det gör något att det är lite otajt. Gör du om det och fixar en tajtare spelning/sång, låter det också mer inövat och jag tror att du skulle förlora en del av impulsiviteten som man upplever i nuläget.
Med detta menar jag inte att det skulle bli sämre, fast jag gillar den känslan som du fått fram i det här läget.
Andréas
gött att folk blir på gott humör...

det är ju faktiskt ett medvetet val jag gjort att inte putsa o städa för mycket...så det gläder mig mycket att det uppskattas...
kul också att mixen låter bra...är verkligen blåbär på den fronten....
samlat tack till alla för att ni tar er tid...det uppskattas verkligen även om jag kan vara seg att svara....
robert