Kontrollrummet

JMSBrother - Bön

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad manad

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
LÅTNAMN: Bön
ARTIST/GRUPP: JMSBrother
GENRE: Syntpop
LÅTLÄNGD: 03:59
KOMPOSITÖR: Manad
PRODUCENT: Manad
FORMAT: mp3

Hej igen,

Ännu en låt skriven i kristider. Jag har försökt fånga känslan av deppighet, hopplöshet  och sökande och därför blev låten helt syntbaserad. Jag fick inte till det på något annat sätt helt enkelt. Det spelar ingen roll hur gamla vi är, ibland är vi små i alla fall...  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter bra!
men i mina lurar låter sången lite lite för låg, men vad vet jag.

Tycker dock inte att musiken är så deppig och hopplös som den känsla du försöker fånga, tror jag.

annars en snygg låt

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad manad

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Tack för kommentar!

Det där med sångnivå är svårt tycker jag. Oftast vill jag, som de flesta andra tror jag, ha rösten tydlig, att den inte drunknar i musiken. Men här tyckte jag inte att det passade. Jag försökte balansera den så att det skulle kännas som att den nästan åts upp av musiken, men ändå inte ?!?? Vad vet jag...  Det där med intentioner och hur andra upplever dem är ju alltid intressant.

Det kanske också handlar om självförtroende, att man vågar lita på att ens röst bär och förmedlar det man vill säga. Jag tror det var Bowie som sa att han inte kände sig bekväm med sin egen röst förrän för några år sedan, vilket ger lite perspektiv på saker och ting.

Manad