Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Söta Inget
asti:
Härlig låt igen - snyggt framförd och bra mix/arr! Hur proffsigt som helst!
Jag hade nog föredragit att "refrängen", Aj, aj, aj, hade haft sista varianten hela låten,
eller åtminstone de 2 sista gångerna, så att "flytet" hade behållts. Nu stannar det upp där en aning.
Dobro, banjo, mandolin, Åsas sång och Stefans text - det kan inte bli så mycket bättre! :wub:
Eddi:
Ja gillas. Det låter lite som den gamla vis/schlagerskolan men ändå inte. Tycker som Asti var det väl att flytet kunde varit bättre från halvlek till mål. Annars bra allting.
ydderF:
Tack all för goda ord!!
--- Citat från: asti skrivet 17.10.2009, 20:06:37 ---Jag hade nog föredragit att "refrängen", Aj, aj, aj, hade haft sista varianten hela låten,
eller åtminstone de 2 sista gångerna, så att "flytet" hade behållts.
--- Slut citat ---
Det är ett bra poeng! Jag funderade på det, och testade det, men då blev låten lite flat ( odynamisk ).
Åsa:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.10.2009, 18:00:44 ---Låter bra. :)
Gillar spel och sång, texten låter "trivial" men genomtänkt. Bra!
(Får återkomma med mer genomtänkt kommentar efter några varv. ;)
--- Slut citat ---
Tack för det! Lyssna lite till du ;)
--- Citat från: cykeln skrivet 17.10.2009, 18:12:59 ---Gränslöst glad att få vara med här!
Melodi, arr och spel fångar på ett otroligt fint sätt den dubbla dubbelbetydelsen i texten
Sången ska vi inte prata om - Rysfaktor 17
--- Slut citat ---
Ja tell me about it, det är otroligt roligt att vara med här haha!
Rysfaktor 17 gläder mig!! Beror förstås på vilken skala du räknar efter :huh: :lol:
Jag älskar din text, dubbeltydig och tydlig tycker jag..
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.10.2009, 19:50:01 ---Det här är ju jättebra, gillar verkligen :rolleyes:
Varför gillar jag det här bättre..det låter inte så mycket country..eller bluegrass..ändå..i helheten. Jo, så måste det vara, eftersom den renodlade countryn ger mej the creeps..ha ha!!
Åsa: här förmedlar du ditt budskap..jag lyssnar på texten..inte bara på skönsång..wow..Cykelns fel här oxå :lol:
Kul, ni 3 går från klarhet till klarhet!
/Marr
--- Slut citat ---
TACK Marre :D
Det är liksom light av olika influenser här och Freddy har ju sytt ihop en kanonlåt tycker jag och så cykelns text på det, du kan tro att den var underbar att sjunga.. :)
--- Citat från: asti skrivet 17.10.2009, 20:06:37 ---Härlig låt igen - snyggt framförd och bra mix/arr! Hur proffsigt som helst!
Jag hade nog föredragit att "refrängen", Aj, aj, aj, hade haft sista varianten hela låten,
eller åtminstone de 2 sista gångerna, så att "flytet" hade behållts. Nu stannar det upp där en aning.
Dobro, banjo, mandolin, Åsas sång och Stefans text - det kan inte bli så mycket bättre! :wub:
--- Slut citat ---
Hej Asti och tack så mycket, härligt att läsa! Lyssnade igen nu för att se om jag håller med där om ajajaj varianten.. fast jag tycker att det blir en skön variation på det som det är nu :) Tack igen!!
--- Citat från: Eko skrivet 17.10.2009, 20:18:37 ---Ja gillas. Det låter lite som den gamla vis/schlagerskolan men ändå inte. Tycker som Asti var det väl att flytet kunde varit bättre från halvlek till mål. Annars bra allting.
--- Slut citat ---
Hej på dig och va kul att du gillar :)
cykeln:
Åsa
"Rysfaktor 17 gläder mig!! Beror förstås på vilken skala du räknar efter "
Den norska normativa BSIH-skalan (Bra så ini helvete) där sytten är en mer än mulig :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida