Kontrollrummet

Eko - HypnoDance

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är detta ett utkast till "Something Wierd" ? Eller är det uttjatade toner?

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/HypnoDance1.mp3[/mp3]
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Trumloopen verkar vara gjord för ett långsammare tempo. Låter rätt galet nu. Rolig idé annars så varför inte skapa trummor från scratch.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Du har nog någonting här. Trummorna kanske bör göras om som W skriver men det kan nog bli rätt fränt
En tjejkör och en mörk mansröst kan göra sig bra på detta
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul idé! Snygga ljud. Fortsätt för bövelen!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Eko!
Lite flummigt ända tills stråken kommer in, den gillas. Blir hypofys o nervöa av trummisen, make him dissappear or train him to keep up with your tempo!

Och visst kunde nån röst o stämma flippa detta alster upp många snäpp. Arret bör nog tänkas över noggrant men ett gott botten, det e klart! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Helt ok! Rätt kul och lagom udda.

Detta skulle jag vilja att du "midifierade" så mycket det går. (Inte ofta jag säger att saker skall bli mer "midi"!!) Kanske räcker det om du trycker på Q-knappen? Hajjade du??


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jobba vidare på temat! Inte min bag men det kan bli kul resultat!
Trummor... reverb... tycker att även denna låt tappat ljudet från kicken, pga för mycket Mister Re Verb, på hela trumpaketet. Något att reflektera/reverbera över, Mr Eko  ;)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Annorlunda kreation det här, fast jag fastnade och var tvungen att lyssna klart.
Tycker inte alls att trummorna, varken ljudet eller spelet passar till låten. Skulle valt bort reverbet och valt en mer "synthig" typ av trummsättning. Gärna lite drömmande, suggestiv och som bara ger ett skönt flyt i låten med coola små effekter och svep.

"Vad f*n menar han...?"    Jag veeet! Jag har inga bra referenser för vad jag menar som jag kommer på just nu, det är bara en känsla som jag får. Svårt att beskriva i ord.

Det ljusa ljudet som kommer in och hoppar mellan högtalarna emellanåt känns lite vasst. Testa att softa det en aning bara så blir det nog behagligare i ljudbilden.

/ Andréas
Me, Myself & I


Avslappnad

  • Gäst
Gott mos! :) Låter som en blanding av 80-talsdeckare&Paul Hardcastle mixat med en ordentlig mängd syntband. Glad musik, åtminstone fick det igång smilbanden på mig. ;)


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
får lite Zavinul/Weather Report - Birdlandvibbar när jag hör detta :)

verkligen en go' grund....jobba vidare för tusan... ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trumloopen verkar vara gjord för ett långsammare tempo. Låter rätt galet nu. Rolig idé annars så varför inte skapa trummor från scratch.
Ska kolla ursprungsfarten men du har nog rätt. Trummor från scratch - alltså banka in på tangenterna menar du - är inge vidare på det - får nog bli nya loopar i så fall.
Du har nog någonting här. Trummorna kanske bör göras om som W skriver men det kan nog bli rätt fränt
En tjejkör och en mörk mansröst kan göra sig bra på detta
Har svårt att få in sång i denna i huvudet men kanske funkar
Tack för tyck.
Kul idé! Snygga ljud. Fortsätt för bövelen!  :D
Det vr just det fortsätt med vadå? Idétorka här.
Tack för tyck.
Tjou Eko!
Lite flummigt ända tills stråken kommer in, den gillas. Blir hypofys o nervöa av trummisen, make him dissappear or train him to keep up with your tempo!

Och visst kunde nån röst o stämma flippa detta alster upp många snäpp. Arret bör nog tänkas över noggrant men ett gott botten, det e klart! :)

h.  johan
Trummorna igen - ja ni riktiga trummisar blir väl galna av sånt här :D
Tack för tyck.
Helt ok! Rätt kul och lagom udda.

Detta skulle jag vilja att du "midifierade" så mycket det går. (Inte ofta jag säger att saker skall bli mer "midi"!!) Kanske räcker det om du trycker på Q-knappen? Hajjade du??
Va har jag inte kvantat rätt hm... ska kolla.
Tack för tyck.
Jobba vidare på temat! Inte min bag men det kan bli kul resultat!
Trummor... reverb... tycker att även denna låt tappat ljudet från kicken, pga för mycket Mister Re Verb, på hela trumpaketet. Något att reflektera/reverbera över, Mr Eko  ;)
Hehe din gamla reverbhatare - jaja
Tack för tyck.
Annorlunda kreation det här, fast jag fastnade och var tvungen att lyssna klart.
Tycker inte alls att trummorna, varken ljudet eller spelet passar till låten. Skulle valt bort reverbet och valt en mer "synthig" typ av trummsättning. Gärna lite drömmande, suggestiv och som bara ger ett skönt flyt i låten med coola små effekter och svep.

"Vad f*n menar han...?"    Jag veeet! Jag har inga bra referenser för vad jag menar som jag kommer på just nu, det är bara en känsla som jag får. Svårt att beskriva i ord.

Det ljusa ljudet som kommer in och hoppar mellan högtalarna emellanåt känns lite vasst. Testa att softa det en aning bara så blir det nog behagligare i ljudbilden.

/ Andréas

Vasst? Med din sångröst...  :D Nja hör vad du säger.
Tack för tyck.
Gott mos! :) Låter som en blanding av 80-talsdeckare&Paul Hardcastle mixat med en ordentlig mängd syntband. Glad musik, åtminstone fick det igång smilbanden på mig. ;)
Ja deckarreferensen igen kul med gott mos.
Tack för tyck.
får lite Zavinul/Weather Report - Birdlandvibbar när jag hör detta :)

verkligen en go' grund....jobba vidare för tusan... ;)
Åh fasen wetherreport inget jag tänkt på men kul.
Tack för tyck.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad olofd

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 239
    • Visa profil
otajt!

Kvantisera!

Trummorna ligger för långt bort och syntharna för nära.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
kuuul ! det är nog basen som gör att det låter Weather R...ja vill åxå ha en synth.. :)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jaha....märkligt stycke detta. Jag tror arret i sin helhet funkar, även om mixen har långt kvar.

Trummorna låter inte kul alls, jobba med dem, sedan måste alla ljud läggas rätt i nivå, framförallt nån virvel-ish smäll som låter för högt, och diskantrika ljud som skär igenom.
Det låter även lite otajt. ELler är det kanske så att du kvantiserat något som borde varit trioler? Typ du spelar 1/8-trioler men har kvantiserat på sextondelar eller så?

Låten bakom tänkte jag nog inte så mycket på, det hände så mycket hela tiden :)

ös på!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Märkliga grejer detta  :P
På nåt sätt fastnar jag och vill höra mer.. Kanske för att låten ständigt överraskar? Vet inte hur Du ska få ihop sång på detta, men det ska bli spännande att höra..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Låter kul fast trummerna är mesiga..  Stråkarnas melodi är tämmeligen lika början på 'If I where i rich man'  fast
det är kanske medvetet
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar jag med andra lurar nu? Nu hörs trummorna helt ok även om de inte är så omväxlande. Det är bra driv i låten och den är gjord med glimten i ögat.

Tänker mig ett tv-program där absurda saker händer i snabbt tempo och man följer med i händelserna som ackompanjeras av denna mysiga musik.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google