Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Kom gunga loss

<< < (2/6) > >>

mahan:
tJOU MaxB!
Ja man får ju den känslan att man ska vara väääldigt försiktig i skärgården = altför snäll version. Denna låt måste få komma loss, den har möjlighet till almost hitstuff med lite tuffare arr!
Så det e bara att skruva till lite mer attityd så kan vi andra åxå komma att gunga loss. Just nu låter det liite väl mykke verry soft svensktopp, så om det är det som söks så träffar du prick... men jag tror du kan få ut en hel massa mer av detta. Försöker hålla mig från att lägga på nåt mahanistiskt arr för jag vet ju att du kan! :)

Så kör hårt... nu ligger du tyvärr på grund, ta en kopp kaffe och samla mod för för en stund!
Väntar på nästa verre som ska bli värre!

h.  johan

MaxB:
Ni e ju för goa!
Jag trodde svensktoppen va grejen på den här låten men det kanske det inte är.
Tuffare alltså och snabbare och dubbade distade guror.

Jag har funderat på snabbare tempo själv men på kompsidan har jag inte tänkt såååå långt.
Tror jag ska tänka om nu! Tack för givande av riktning. Ska se om jag "ror det i hamn" på tuffare sätt! Kul med input! Kul med dina ordlekar Mahan. Har fått till det riktigt bra!

Kon-Trollet:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.10.2009, 14:58:21 ---
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 16.10.2009, 14:21:01 ---tror det skulle gunga loss betydligt bättre om du deletar trumspåret helt å hållet.
om man inte har en levande trummis till hand så tycker jag inte att man ska ha trummor alls - alla maskiner med sina tusendels mikrosekunds-exakta samplade slag DÖDAR svänget i musiken.
så det så. B)
mysig låt annars !  :)

--- Slut citat ---

Tack för lyssning! Håller inte med om det där med trummor, och mina loopar är spelade av en levande svängig trummis. Men innan man lagt ner tid på att omväxla med flera loopar (från samma trummis och trumsession) låter det tråkigt statiskt, håller med dig.

--- Slut citat ---

som jag sa : om man inte har en levande trummis till hands....
en loop med samplade trumljud av vem som helst gör inget för låten, utan funkar bara som en metronom, alltså en referens för dig att hålla takten till....den ska tas bort i slutmastringen.
ett statiskt bankande av nån som inte hör melodin tillför ingenting, tvärtom så försämrar det helhetskänslan med cirka 32-33%, typ... ;)

MaxB:
Att jag inte kan bli tuffare. Nu har det blivit cirkusmusik istället.  :P
Ökat tempot från 120 till 140 bpm
Höjt från C till tonarten D
Inte hittat distgitarrer någonstans i mitt huvud.
Mittengitarrens ska-stånk ska väl inte vara med?

http://max.shivas.se/music/MaxB_KomGungaLoss_03.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_KomGungaLoss_03.mp3[/mp3]

Dividend:
JAg gillar det :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion