Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka: Broken universe - AD1345
Gurano:
LÅTNAMN: Broken universe - AD1345
ARTIST/GRUPP: Musik:Gurano, Sång:Marruschkka
GENRE: klassiskt
LÅTLÄNGD: 3:09
KOMPOSITÖR: G Werthwein
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Marrusckka
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Flyttad till Färdiga den 2 nov 2009
hej!
Här kommer ett kort 1:a utkast som är en fortsättning på Melodikum (som är med i tävlingen).
Lite mörka toner kanske, men det ska bli längre och med fler/andra instrument och kanske annorlunda till sitt upplägg framöver.
Som jag ser det så finns det en öppning till mer glada toner på slutet.
Tyck gärna till om vad ni vill!
Ha det gott
Gurano
Dividend:
Skön inledning. Kanske lite skruvande på nivåer för att göra vissa ledande instrument mer distinkta i sin omgivning (eller förvirringen är medveten? ;)
Melodikum var ju en hit och känner igen stuket i denna. Vid 50 känns lite kineserier av. Jag hade lagt en låg cello, och där kom faktiskt en sådan, och spelat en penta-melodi av antingen glatt eller sorgset snitt! Den hann knappt börja spela innan låten var slut ;)
Solocello till pizzicato-plonk, är nog ett gott råd ;)
Inspirerande, och det är ovanligt!
Gurano:
Hej!
Divid: Jo lite justeringar behövs, men det du kallar förvirring är ett kaos som jag nog på ett eller annat sätt kommer att behålla - känns som rätt för mig just nu ;)
Stycket kommer att bli längre, för jag håller med om att det slutar för snabbt.
--- Citat från: Dividend skrivet 15.10.2009, 07:31:59 ---Skön inledning. ..........
Inspirerande, och det är ovanligt!
--- Slut citat ---
Tack - roligt att höra
Ha det gott
Gurano
mahan:
Tjou Gurano!
Kul att två av våra klassiskmusikaliska medlemmar kommenterar varann!
Tycker att ni har influencer av varann, lixåm lite liknande arr io lir, intresting.
Broken universe låter lite hård nu, kolla lite över nivåerna för att få lite mer dynamik i liret!
Vi vet ju hur riktiga strings o cellos ska höras så där e målet för arret, ingen lätt uppgift minsann
Snyggt jobbat så långt! :)
h. johan
Gurano:
Tack Mahan för komment. Håller med om att nivåer ska slipas, men detta är som sagt bara ett utkast.
Intressant att du tycker att Divid och jag liknar varandra, för jag tycker tvärtom: snarare att vi jobbar och bygger upp låtarna helt olika, och att vi skapar helt olika ljudbilder, troligen har vi helt olika ambitioner och ansatser till våra stycken? Som sagt intressant att vi människor lyssnar på musik på så olika sätt :lol:
Undrar hur Divid ser på likheter/olikheter oss emellan ?
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida