taggarna reste sig direkt....pompös, symfonisk prettokitch

...orka...
men så tog jag det på utandning, sänkte garden/taggarna....och till min stora förvåning kom jag in i det ganska direkt...
började se syner...nädå, men bilder, scener....jag ser öppningsscenen i en film...kameran gör en åkning över lummiga trädtoppar i gryningen, zoomar in en disig öppning/glänta....där ligger en by/liten stad med mestadels låga trähus...dis somsagt, rök från eldar... ett litet torg...det pågår en rit...offerrit eller kröning...eller både och...ser först mörkt o skrämmande ut...är det ett barn som ska offras???...nej det visar sig vara ett utvalt barn som ska krönas/dubbas till ljusets o hoppets riddare/budbärare/förkämpe som ska skickas ut på mission mot mörka krafter....och solens första strålar bryter igenom diset och människorna fylls av hopp...
sången marre...visst har du fått till en gregoriansk touch speciellt i början av första....men du har så mycket uttryck o laddning att jag också får en känsla av tribal, hednisk shaman/prästinna...jag gillar det
en fråga till orkestern...kan man ta ner/plocka bort en del vibraton...dom ställer till det lite för mig, precis som på blåsintroprojektet...tycker det låter illa helt enkelt.. o då uttrycker jag mig milt

är lite tveksam till pianosticket...det bryter lite för mycket mot den suggestiva ritualstämningen....
ska bli kul att följa utvecklingen...
/robert