Forum > Demolåtar

Wernborg - Some kind of rock

<< < (3/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Eko skrivet 12.10.2009, 23:09:47 ---
"EV. MEDVERKANDE: Rätt mycket reverb."   :D

Hör inget snott - skönt lunk och groove både på mellanpartier som solopartiet. Hade du tänkt någon sång senare eller? - vete 17 om det behövs, men det är klart att låten skulle bli mer än låt med sång!?

--- Slut citat ---
Kanske blir det sång. Ingen aning än så länge.

--- Citat från: max skrivet 13.10.2009, 00:33:41 ---Hej!

Fruktansvärt bra början på gitarrmelodin, helt klockren!
Håller nog med eko om att det hade varit trevligt med sång på. Funkar ju så här också men hade nog blivit ännu bättre med sång varvat med gitarrmelodierna.
Mixen tycker jag låter bra, härligt med rätt mycket reverb ibland :)

--- Slut citat ---
Åh tack. Kul att melodin funkar. Visst är reverb mysigt. :)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.10.2009, 00:45:07 ---Tjoho.

Wernis när han är som bäst  :)

Diggar helt klart,dessvärre kan jag inte kommentera mixen då jag sitter med ett par plastlurar.

Faen,man skall nog ta och kontraktera en sån där reverbare,det låter ju grymt bra!!

Skitbra Steffo,och det blev ju lite som jag ville tidigare - Rock on för tusan  :P

Mike

--- Slut citat ---
Tackar. Plastlurers is teh shit.

--- Citat från: hogge skrivet 13.10.2009, 06:21:39 ---Härlig bas- och gitarrslinga i detta. Låter riktigt bra. Men jag håller nog med Max om att lite sång hade varit trevligt..

--- Slut citat ---
Tack. Vi får se hur det blir med sång.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.10.2009, 10:22:14 ---Tjoho igen.

Tillbaka för att såga lite på mixen..

Näe,det fanns inget att såga på.Det låter bra och reverbigt,passar perfa till denna tycker jag.Liret - oklanderligt som vanligt.

Nu kan jag ju inte skriva rock on för tusan,så det får bli Irländskt för tusan.Det skulle jag vilja höra i Wernis tappning om man nu får önska nåt  :D

Mike

--- Slut citat ---
Hej igen.
Irländskt. Huga! Hehe, kanske kan vara en utmaning.

--- Citat från: Dividend skrivet 13.10.2009, 12:49:06 ---Jomenvisst. Snyggt..

En sån där reverb får man ta och köpa :D

Jag har redan ett par sångmelodier i huvudet när jag hör denna.. Plitar ner när jag hinner om du vill :)

--- Slut citat ---
Sångmelodin är (nog) densamma, med lite varationer som gitarrslingan som redan ligger där.
Tack.

--- Citat från: Avslappnad skrivet 13.10.2009, 13:35:37 ---Det reverbet gillade jag verkligen! :D Låten var kalas, gitarrsolot avundsvärt. Ylsång med reverb på detta et voilá! :)

--- Slut citat ---
Tack så mycket.
Ylsång. Noterat!

equality:
Fint! Santana-vibbar utan i temat som låter mer nordiskt kanske. Lyssnar i mina nya monitorer och det är verkligen kul. :) Gillar reverbet och tycker mixen är helt ok.

Larsson:
soft låt & skitsnyggt gitarrspel, låter lite slutet av 80-talet med den reverbiga ljudbilden
och är det vad du skitat på har du träffat rätt. fast kompgitarren precis i första biten av låten
känns över dränkt i verb & där skulle jag ha det lite torrare..annars top notch!

skitbra solo plock bådet tekniskt, känsla & ljud!

:)

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 13.10.2009, 21:53:29 ---Fint! Santana-vibbar utan i temat som låter mer nordiskt kanske. Lyssnar i mina nya monitorer och det är verkligen kul. :) Gillar reverbet och tycker mixen är helt ok.

--- Slut citat ---
Nordiskt suger jag i mig. Är nog det jag eftersträva i mina melodier. Santana däremot är ett skämt. Får se över solot då.  ;)

--- Citat från: Larsson skrivet 15.10.2009, 02:43:04 ---soft låt & skitsnyggt gitarrspel, låter lite slutet av 80-talet med den reverbiga ljudbilden
och är det vad du skitat på har du träffat rätt. fast kompgitarren precis i första biten av låten
känns över dränkt i verb & där skulle jag ha det lite torrare..annars top notch!

--- Slut citat ---
Tackar.
Ska se om jag hittar några substantiv att dränka gitarren i stället.
Kul att du diggar solot.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.10.2009, 23:11:56 ---

--- Citat från: Larsson skrivet 15.10.2009, 02:43:04 ---soft låt & skitsnyggt gitarrspel, låter lite slutet av 80-talet med den reverbiga ljudbilden

--- Slut citat ---
Tackar.
Ska se om jag hittar några substantiv att dränka gitarren i stället.

--- Slut citat ---

:lol: ett riktigt verbalt skämt haha

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion