Forum > Demolåtar

Wernborg - Some kind of rock

<< < (5/5)

Marruschkka:
Snygga harmer ..nordiskt som nämnts..med liiiite det av "gamla" Santana-anstrykning..á la 70-tal.
Fantastiskt gitarrsolo..näe..den här ska nog vara instrumental..låter underbart om slingorna här :P

Fint med reverberad kollega :)

/Marr

MaxB:
Du är grym mannen!

Jag har lyssnat en gång och har redan abstinens. Nu ligger den i mp3-spelaren så jag kan få en dos då jag behöver. Allt i låten (utom möjligtvis att medverkande Mister Re Verb får för mycket utrymme) är så superunderbart det bara kan vara.

Solot får mig att gråta - vackert så det förslår, kompmusikerna glittrar som solen i havet.
Samarbetet mellan alla musiker är underbart, mumma för själen.

Peter Green (Mahan nämnde Albatross) är en gitarrist jag associerar till.

Är det bara du som spelar allt?

bjurte:
Fy fn.. va bra..
Supersnygg komposition,som många andra här hör jag 'vibbar' från svunna tider och gamla gitarrhjältar :)
Denna låt skulle kunna platsa på Camels platta The snow Goose.
Sedan spelet och soundet!! Djävlars.... Snyggt och super snyggt..
Du får gärna berätta hur du spelat in och med vad? Mickat? Förstärkare ? Gura ??
Många tummar upp blir det.. :wub:

Kornstad:
Jättesnyggt alster detta. Meditativt och skönt i mitt tycke och perfekt att att bara luta sig bak och softa till.
Gillar ljudbilden skarpt och det anda lilla som jag störde mig på var att ride'en slog igenom lite mycket på vissa ställen.

Vad gäller lirandet så är det enda som jag kanske saknade en aning, lite mer"lir" på basen och att den kanske kunde möta gitarren lite med på något ställe och inte så mycket bara bakgrundskompa, även om det är ett bra komp.

Låten funkar mycket bra instrumentalt, men skulle funka minst lika bra med sång.  Varför bara nöja sig med en variant....?     ;)

/ Andréas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion